Søgning på: musik analysemodel. Resultater: 2001 til 2020 af 3597
-
kreative bevægelsesformer
ForumindlægHey, vil høre om nogen kender til emnet, jeg står nemlig og skal op i kreative bevægelsesformer også kaldet krea, og vi har kun har det 2 gange til idræt! Er der nogle som har en god ide til en "stykke" og evt. musik??HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP!!på forhånd tak.. -
Formanalyse af All my Loving
ForumindlægHeej jeg har brug for ngoet hjælp til en analyse jeg er ved at lave. Jeg vil gerne have hjælp til audiotiv analyse, visuelanalyse og formanalyse. Jeg har fået noget af min musik lærer, men jeg forstår det ikke helt. Please hjælp mig! -
Grooveskema
ForumindlægHej, jeg er ved at lave musik projekt, og jeg bliver bedt om at lave et groove skema i forbindelse med genren Jazz. Men hhvad er et groove skema ? Jeg kan intet finde om det i vores lærebøger. -
Godt fraklipsmusik?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave fraklip til en film. Jeg er meget i tvivl om, hvilket musiknummer, som passer til. Fraklippene er sjove, så musikken må også gerne være lidt derhen af, men samtidig skal man også kunne høre, hvad der bliver sagt. Har I nogle gode idder? -
HJÆLP EKSAME I MORGEN PLZZZZZZ
Forumindlægheej alle sammen, er der nogle som vil hjælpe mig med at analyser teksten Bad af Michael Jakcson det fordi jeg skal op til min musik eksame i morgen og jeg kan bar ik finde ud af det helt.. plus det der Groove: a) beatmarkering b) mønstre??? c) Nuancering??? -
SRO !!!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med at skrive SRO Jeg ville høre om der ikke er nogle der kan oploade en gammel SRO opgave så jeg kan se, hvordan i har sat opgaven op.. Jeg skriver eng/musik -
Program til at finde 3-klange
ForumindlægJa, har musik på højt i gymnasiet, og har self koralharmonisering, leder derfor efter et program der kan finde 3-klange! Håber der er nogen der kan hjælpe! (hvis der er nogen der kender et program der kan koralharmonisere ville dette self være rart også!!) På forhånd tak :) -
blokerer???
ForumindlægJegJeg prøver at høre musik fra en hjemmeside. Men den vil ikke poppe vinduet op. DEr kommer nogle gange sådan en meget lille rød firkant frem, hvor der står noget med bloker...blabla...men hvordan slår jeg den fra...??? -
Leksikoner!
Forumindlæghej ville bare lige høre om der nogle der kan anbefale nogle gode mini lektikoner, det til fagene- Idræt, musik, religion... Det behøver nødvendigvis ikke, at være til disse fag, så der måske andre der også kan få gavn af gode mini lektikons. -
Forskel på blå toner i en dur og mol.
ForumindlægHej, jeg er i gang med skrive SRP i musik. Her skal jeg analysere en bluessang, som bliver spillet i Em og det undrede mig, om de blå toner i en mol, adskiller sig fra dur, eller det stadig det sænkede 3. og 7. trin? -
Soul(HJÆLP) - Musikeksmanen
ForumindlægJeg skal til eksamen i musik imorgen og kan risikere at skulle analysere et soul nummer. Jeg aner ikke hvad der forstås ved et groove. Er der nogen der i korte træk kan forklare hvad det går ud på. På forhånd tak -
Sange til studenterrundkørsel?
Forumindlægpå lørdag er det så vores tur til at køre studenterrundkørsel, og det er så mig der står for det ... men man skal selvfølgelig have noget musik med på vejen... så er der nogle der har nogle gode ideer til hvilke sange der sætter gang i sådan en tur :-) nogle der vil komme med nogle forslag. på fo... -
Minimalisme og samtid
ForumindlægJeg skal lave en engelsk aflevering og skal i den forbindelse give en definition på minimalisme og drage paraleller til den amerikanske samtid, synes ikke jeg kan finde noget på nettet, med mindre det er noget med kunst eller musik, og dette skal være relevant til litteratur, nogen hjælp? -
Hjælp hurtig
ForumindlægHej!:) Jeg skal skrive et essay om musik, men jeg ville lige prøve og høre om nogle af jer havde nogle gode forslag om hvad det kan handle om og hvilke synspunkter jeg skal forkusere på. Håber på et hurtigt svar fra jer:) -
Eksamenskarakter eller årskarakter?
ForumindlægHej, I dag fik jeg at vide, at jeg skulle op i musik c. Når man har aflagt prøven, er det så ens årskarakter, der kommer til at stå på gennemsnittet, eller er det eksamenskarakteren? Eller tager man gennemsnittet af begge karakterer? -
GÆLDER ÅRSKARAKTEREN HVIS EKSAMEN
ForumindlægHej Jeg går på STX (1.g) og har afsluttet musik på c-niveau, som jeg skal til eksamen i her til sommer. Gælder årskarakteren jeg fik så eller slettes den så bare og erstattes af den karakter jeg får i min eksamen? -
Stående bølger og halvåbne rør HJÆLP
ForumindlægSom overskriften antyder, er jeg lost på område det område, der kaldes Musik og fysik.. Er der nogen, der kan forklare, hvad der menes med stående bølger og den anden del; halvåbne rør? Mvh Caroline -
Noder til Dan Turell tekster
ForumindlægHej, jeg skal skrive om Dan Turell og Halfdan E i SRP. Er der nogle, der ligger inde med nogle noder til noget musik, der har med Dan Turell at gøre? Alt kan være en hjælp. Kh Ida -
opvarmnings program.
ForumindlægHej vi er tre drenge, der går i 8.klasse og vi ville høre, om der var nogen der havde, nogle gode lege eller øvelser til et opvarmnings program. Programet må tage 7- 10 minutter, der må også gerne være forslag til musik. På forhånd Tak:) -
Calogero
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen her, der kender den franske sanger Calogero? Hvis der er nogen, der har hans sange på computeren, ku I så ik sende mig dem, for jeg er helt vild med ham :) måske kender I os nogle hjemmesider, hvor man kan downloade hans musik?
