Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2061 til 2080 af 3925
-
Prøveeksamen - Mundtlig Engelsk og Dansk
ForumindlægHej alle Jeg skal snart til prøveeksamen i mundtlig engelsk og dansk, og jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe mig om hvad man kan skrive. I Dansk har jeg trukket Kanonforfattere. Hvilken forfatter er god at vælge der? Og Hvilke tekster er gode? I Engelsk skulle jeg ikk... -
Jesper Wung Sung
ForumindlægHej - nogle der kan anbefale en god novelle af Jesper Wung Sung? Udover Catwalk, hovedet og sidste dag :) -
litterær artikel
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en litterær artikel, det er første gang, så jeg er lidt i tvivl om et par ting. Det er over et uddrag fra starten af Gylfis Forblændelse af Snorri Sturlason 1) Må man så sætte handlingen ind i en berettermodel eller en aktantmodel el.l., og tage den med i stilen? 2) Er der ... -
Søger bøger om Organisk kemi
ForumindlægJeg har en del interesse i kemi og har det osse på A 3. år, men jeg skulle lige høre om nogen af jer eventuelt kan anbefale nogle bøger omkring organisk kemi, som jeg burde læse... og hvis nogen har set et sted som omhandler reaktionen som foregår i de nye midler med fri ilt så post gerne et link... -
Hvordan skriver jeg et essay ?!
ForumindlægHey Dette lyder måske som et dumt spørgsmål, men hvordan skriver/laver man et essay? Jeg har læst 2 stk, og har bemærket at, det er en fortælling om ens egne meninger, fx hvordan man synes julen er. Men jeg vil rigtig gerne have svar fra jer herinde. Essay er det en fortælling om et eller andet, ... -
Hanif Kureishi
ForumindlægHey folkens... Jeg er i den lykkelige situation at, som så mange andre 3. g'ere, her inden længe skal i gang med 3. års opgaven. Sagen er at jeg har valgt at skrive i engelsk om bogen "The Body" af Hanif Kureishi, problemet er bare at jeg har svært ved at finde relevant sekundært li... -
mangler en novelle der kan perspektiveres til "som englene flyver"
ForumindlægTil dansk mundtlig har jeg trukket "som englene flyver " af Naja Marie Aidt. Og jeg mangler virkelig en novelle af en moderne, kvindelig forfatter der kan perspektiveres til "som englene flyver". -
HASTEEEEEEEEEEEEER!!!
ForumindlægHeeej folkens , er i gang med at skrive en synopsis, og den skal afleveres imorgen. det er en årsprøve, da jeg går i 2.g . har et fagkombination af biologi og historie og emnet er darwins rejse. Jeg er fuldstændig faldet fra mht. besvarelse af nogle problemstillinger, der lyder således; 1-Hvad g... -
Dialog til eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg skal til årsprøve i AT, og har om smitsomme sygdomme set i et globalt perspektiv. Nogle der har forslag til oplæg til dialog? Vil også blive glad, hvis der er nogle der vil skrive, hvad de har brugt som oplæg til deres dialog - så kan jeg måske der igennem få ideer! På forhånd tak! Mv.... -
resume til eksamen??
Forumindlægskal man give et resume af den tekst man trækker i høj-niveau engelsk?? Eller skal man gå i gang med analysen med det samme efter præsentation af forfatter , genre etc.??På forhånd tak til alle som vil hjælpe lille mig i eksamensnød!heheHeld og lykke til alle!! -
oversigt over mellemkrigstiden?
ForumindlægJeg søger en slags oversigt over mellemkrigstiden... Nogen, der kan hjælpe?Jeg har fx. en over Renæssancen, hvor der står noget om, hvad ordet "renæssance" betyder, hvilke stikord, der er knyttet til denne periode, og sådan kort og godt, hvad der er vigtigt at vide om denne periode, hvi... -
Kommentere?
ForumindlægHey..Hvad vil det sige at kan skal kommentere begreber og forestillinger i en tekst inden for en religion?Betyder det, at man skal forklare begrebet? -
Digtanalyse
ForumindlægHej.Så er eksamenstiden igang, men når man kan komme op i digte til engelskeksamen burde man nok vide lidt baggrundsviden.Foregår digtanalysen af engelske digte på samme måde som i dansk? -
Gys
ForumindlægNogen der har nogle gode analysemodeller til gys? Altså litteratur... -
Eventyr
Forumindlæghej folkens i Dansk har jeg trukket ''Eventyr som genre'' og der er opgivet to folkeeventyr som er ''Tornerose'' og ''Kong Lindorm'' og to Kunsteventyr som er ''Klodshans'' og ''Den grimme ælling''. men nu er pl... -
SSO-hjælp til komposition...
ForumindlægHej.. Jeg sidder og skal lave en komposition. Men kan ikke rigtig finde ud af det, da min bog ("Det første jeg tænker på" af Ida Jessen) ikke kan gå ind under nogen af de allerede eksiterende modeller.. Nogen der har nogen forslag til hvordan man stiller en komposition op? Håber nog... -
eksamen i morgen!
ForumindlægHej skal til dansk mundtlig eksamen i morgen. Vi har prøveform A Vil bare spørger om der var nogen af jer der havde nogle gode råd? Vil det være godt hvis jeg fx. startede med, at give et referat af det jeg trækker og derefter komme ind på de punkter jeg har analyseret eller omvendt? Forresten... -
Litterær analyse?
ForumindlægHej jer.. Hvordan laver man en litterær analyse? Altså hvordan stilles det op? Er i hvert fald lidt blank :S På forhånd tak :) -
Synopsis - Eksempler
ForumindlægHej! Ville høre om der var nogen der kunne poste et par synopser jeg kunne kigge lidt på. Mangler noget inspiration til opbygningen af en sådan! Håber der er nogen der kan hjælpe. Har fundet et par stykker i databasen, men ville mægtigt gerne have lidt flere. -
hvordan ser en disposition ud til en synopsis
ForumindlægJeg mangler et overblik over hvordan en synopsis laves.
