Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3661 til 3680 af 154032
-
Biologi eksamen Maj 2008
ForumindlægEr der nogen der har været oppe i denne eksamensopgave som ligger inde med den? kunne godt lige tænke mig at se en igennem da jeg har lidt problemer med opgave 2. -
hjælp til biologi opgave - SARS
Forumindlæghej, jeg har problemer med den store opgave som hedder SARS. Det er et af eksamens opgaverne. Skriv til min indbakke, hvis du vil hjælpe. Det haster virkelig :s -
biologi b - niveau
Forumindlæghej:) hvordan foregår eksamen på b niveau. Skal man først vælge en artikle og redegør + analyser den også snakker lidt teori eller hvordan?? -
SØGER BIOLOGILÆRER - BIOLOGI B
ForumindlægHASTER HASTER HASTER KÆRE ALLE. Søger en erfaren biologilærer hurtigst muligt, skal op til eksamen om ca 3 uger og har brug for hjælp inden da. Hvis der er nogen der kender nogen må de meget gerne mail til mig. Vingummi_bamse@yahoo.dk Det må meget gerne være en der har prøvet at være censor før e... -
Biologi-Dansk AT synopsis
ForumindlægHej folkens derude.. Er der nogen eller nogle derude, som kan give mig en hånd til min AT-synopsis.. vores emne er rejser, og jeg har vagt at skrive om kokain i bio og set en film om kokain, som jeg vil analysere i dansk. hjælp? -
Biologi -8-celle stadiet
ForumindlægHej derude Arbejder på at forstå PGD-metoden til brug af genetisk screening af embryoner. Hvad menes der med, at et menneskeligt embryon udtages på 8-celle stadiet? Ja, at de udtages på stadiet hvor der er 8 celler, men hvorfor lige her? Håber nogen kan svare! -
Darwin - filosofi og biologi
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i AT d. 4 juni og jeg har skrevet en synopsis om Darwins menneske- og natursyn. Jeg har sammenlignet hans teori med Nietzsches tekster og vurderet om/hvordan evolutionsteorien kan forekomme som et paradigmeskift indenfor naturvidenskab og humaniora. Nu skal jeg til at... -
AT i religion og biologi
ForumindlægHej. Jeg skal i min AT synopsis besvare hvad er det gode liv, og jeg har søgt på nettet med søge ordet "det gode liv", og er kommet frem til at mange definere et godt liv som grad af lykke og lave noget som giver livet værdi dvs. noget man kan lide og har lyst til. Jeg kan bare ikk... -
METODER DARWIN - RELIGION BIOLOGI
Forumindlæger der ikk lige nogen der har fået 10 eller 12 der vil lægge deres metode afsnit ind her- -
skizofreni -srp biologi og psykologi
Forumindlæghej alle sammen jeg skal skrive srp her snart, og har valgt at skrive om skizofreni. jeg ville spørge, og der er nogen der kender en god case, som jeg kan analysere i psykologidelen, som omhandler en der har skizofreni eller noget lign. -
srp - skizofreni, biologi og psykologi
Forumindlæghej alle sammen jeg skal skrive srp her snart, og har valgt at skrive om skizofreni. jeg ville spørge, og der er nogen der kender en god case, som jeg kan analysere i psykologidelen, som omhandler en der har skizofreni eller noget lign. -
Biologi rapp. om vandløb – biodiversitet
ForumindlægHej, når man snakker om biodiversitet er der så en skala man bruger til at vise (idk fra 1-10 hvor 1 er truet og 10 er pefekt fx.) Og hvis der er hvor på sådan en skala vil være et sweet spot hvor der ikke er for mange dyr og arter men hellere ikke for få Ps. er til en rapport om en vandløbsund... -
Biologi: Bjerge - en der vil rette?
Forumindlæg -
Har lige et hurtigt spørgsmål Biologi
ForumindlægHvorfra har man de første beviser på liv? Håber i kan hjæpe :-) Tak på forhånd -
Metode i biologi og filosofi
ForumindlægHej der ude! Jeg er igang med at skrive metode til min AT, men kan ikke helt finde ud af hvilke jeg rent faktisk har brugt (og hvordan de anvendes korrekt). Nogle der kan give et par bud? Problemformulering: Kloning af dyr - enestående muligheder eller ej? Problemstillinger: - Hvordan klon... -
Biologi - Hæmatokrit og kost
ForumindlægHej, ville høre nogle af jer havde nogen ide til hvordan man sætter en hæmatokritundersøgelse i perspektiv med en kostundersøgelse. Altså det eneste jeg ved er at hvis man har lav blodprocent er det højst sandsynligt fordi man mangler jern, som man kan få igennem mad. Er bare rimelig forvirret så... -
Til jer seje biologi nørder :/
Forumindlæggiv en begrundet forklaring på om de ovennævnte arveanlæg AA og CC sidder på samme sæt homologe kromosomer eller forskellige kromosomer. lav en tegning, der illustrerer dit svar. Hvordan skal jeg kunne vide om de siddr på samme homologe kromosomer? :( -
AT Biologi/Dansk
ForumindlægHej nogen der har skrevet en AT: hvor Problemformulering lyder sådan her ca . : Hvordan afspejles Darwins evolutionsteori i videnskaben og i den danske litteratur? Har selv skrevet den men , min lære har sagt jeg har nogle mangler, så hvis der nogen der vil hjælpe en dreng i nød som skal op i e... -
Hjælp til metoder / Fosterdiagnostik. Historie / Biologi
ForumindlægHej Jeg arbejder pt på min eksamen i AT. derfor søger jeg en, der måske kunne have lyst til at læse min synopsis igennem, og på baggrund af dette måske hjælpe mig med, at finde ud af hvilke metoder jeg har benyttet mig af. det ville være en kæmpe kæmpe hjælp! - Ida -
Biologi søen eksamens spørgsmål
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål der lyder således: Hvordan påvirker øget udledning af næringstoffer søen som økosystem, hvordan kan det ske og hvorfor er det svært at få søen tilbage til sin oprindelige rene tilstand jeg skal komme ind på - Søen som økosystem (den rene sø) - tilførsel af organiske ...
