Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 4021 til 4040 af 57177
  • Perspektivering i dansk

    Forumindlæg
    Hej alle:) Jeg har trukket Karen Blixen i dansk, og har herefter valgt at analyse Ringen. Jeg skal kunne perspektivere til både De Blå Øjne og Skibsdrengens fortælling. Hvordan skal jeg gøre? Er der evt. nogen, som har læst dem? :) Tusind tak på forhånd!
  • Mundtlig dansk

    Forumindlæg
    Hej studi Hvordan bliver man en "mester" til mundtlig dansk? Vil nemlig gerne have 10-12 til afgangseksamen i 3.G. Er der nogen der kan guide mig eller kan en guide, til hvordan man bliver RIGTIG god til at analyse en tekst under pres og komme med utallige guldkorn?
  • Hjælp til dansk - reklamer

    Forumindlæg
    hej allesammen, Jeg er igang med at lave reklameanalyse til min mundtlige dansk eksamen og er nået til et punkt på analysemodellen der hedder "er der tale om identifikation eller prestige?" og jeg er lidt i tvivl om hvad der menes med det. håber i kan hjælpe mig. Isabella
  • dansk - magt? hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal op til min sidste eksamen på mandag, og er meget stresset fordi dansk pensum er så stort, så håber i kunne hjælpe mig lidt med et emne som jeg sidder fast i. - hvordan magtstrukturer og bevidstheden om magt udvikler sig fra middelalderen og op i vor tid på forhånd ...
  • DANSK EKSAMEN HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej derude. Er der nogle kloge hoveder, som kan hjælpe mig med dansk eksamen? Er der nogle af jer, som ved hvis der i novellen ''Bananfluerne'' er flere symboler, end politibetjenten og bananfluerne? Det haster, da jeg allerede skal til eksamen på onsdag... Tusind tak på forhånd...
  • de danske vandmiljøer

    Forumindlæg
    heyyy folkens Har trukket en 24 timers spørgsmål i bilogi B, og noget jeg ikke forstå, håber i kan hjælpe Vurdere vigtigheden af og mulighed for at forbedre de danske vandmiljøers forureningstilstand? tak på forhånd
  • dansk stil

    Forumindlæg
    Hej er der en som gider at rette min dansk stil (kronik) Den er på 1 1/2 side. - mangler at lave min slutning, men det er meget rart at få den set igennem og rettet til inden.
  • DANSK!! EKSAMEN

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har trukket fokusområdet, ''det moderne gennembrud'' til min mundtlige dansk eksamen. Nogle der kan komme med forslag til gode teskter eller billeder, der passer til perioden.
  • Studentreksamen i dansk

    Forumindlæg
    Hej folkens, Er der ikke nogen, som vil være sød at bedømme min studentereksamens stil i dansk? Stilen er vedlagt som pdf-fil. Jeg valgte en kronikopgave som hedder "Retten til at leve usundt?". På forhånd tak
  • Dansk essay!?!

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et essay i dansk. titlen skal være: Det er sært at... Nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg kan skrive om? Har været inde på noget med: Det er sært at mennesker er som de er. Men jeg er ikke sikker på at det er det jeg vil skrive om! Please hjælp! DET HASTER!!! Tak...
  • Dansk Perspektivering

    Forumindlæg
    Hej Vi har i dansk arbejdet med novellen Ulven og faarene af Martin Andersen Nexø og har nu fået en opgave som lyder på at vi skal perspektivere til Gårdsangeren af Martin Andersen Nexø og Den grimme ælling af H.C. Andersen. Er der nogle der kan hjælpe lidt?
  • Dansk synopse

    Forumindlæg
    Hej jeg har virklig travlt med forskelige fremlæggelser, som jeg skal have gjort færdig og få øvet mig! derfor vil jeg bede om der nogen som har lavet en dansk synopse om Klods Hans og kan dele det med mig. det vil være et stort hjælp hvis der er nogen som er sød og kan dele synopsen med mig....
  • Essay i dansk

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et essay i dansk, der skal tage udgangspunkt i artiklen "Aldersgrupper er det nye klassesystem". Essayet skal belyse, hvilken betydning opdelingen i aldersgrupper har. Jeg kan bare ikke komme igang.. Er der nogen der kan hjælpe?? Den skal afleveres den 2/11..
  • Dansk Rettelse ! Haster, TAK.

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg vil meget gerne have lidt hjælp til rettelse af min dansk stil ? Det vil jeg virkelig sætte pris på. Hvis du gerne el. har lyst til så kan jeg lige sende den i indbakken el. sende via. mail ? På forhånd tak.
  • Mundtlig dansk

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i mundlig dansk fsa Mit fordybelsesområde er Lyrikkens mange ansigter og jeg har valgt teksten "Det drejer sig om min søn" af Ole Wivel og er blevet i tvivl om hvad jeg skal snakke om ved "Hensigt" Og "Perspektivering" -På forhånd tak
  • Perspektivering til dansk

    Forumindlæg
    Til min 9. Klasses dansk eksamen, der har jeg valgt to værket fra pensum som jeg gerne vil perspektivere til, men på jeg også godt referer/sammenligne med et hovedværk fra pensum, selvom jeg ikke har angivet det som noget jeg Perspektivere til i min synopse??
  • dansk stil

    Forumindlæg
    Hej allesammen har en dansk stil om ddialekter, jeg er lidt i tvivl med hvilke appelformer de bruger i følgende artikel er der evt. nogle der kunne hjælpe med det ps. på forhånd mange tak for hjælpen :)))!! http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2011/04/29/125700.htm
  • Dansk retskrivning

    Forumindlæg
    Hej Imorgen skal jeg op i dansk retskrivning fra Maj 2012. Jeg har været inde og læst noget om det, og for at være helt sikker, vil jeg lige spørge jer om hvilke slags opgaver der kommer, så jeg er sikker på at det er de rigtige jeg kigger på:-)
  • En dansk sang?

    Forumindlæg
    Hej. :-) Har du et forslag til en dansk sang med en tilhørende musikvideo? Det skal bruges til en projektopgave og skal gerne omhandle emnet kærlighed (eventuelt om lav selvtillid og det, at man forsøger at være en "anden" for at vinde den udkårnes hjerte). Jeg er åben for alle forsl...
  • Mundtlig dansk hjælp!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal op i mundtlig dansk, og jeg trak fordybelsesområdet: "mobning". Ville bare spørger om nogen af jer, kender artikler/noveller vedrørende mobning? og nogle ideer til hvad jeg kan tage op i eksamen som jeg kan fortælle om? Håber på svar!