Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 4361 til 4380 af 57177
-
Dansk til latin
ForumindlægHvad hedder følgende på latin? " Det skal nok gå alt sammen " -
dansk eksamen
Forumindlæghej, nogle der kan hjælpe med en perspektivering af jomfruen til raftehegn af Kim Fupz. -
Dansk - stil
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har fået en danskstil for, som jg skal have lavet til mandag. Jeg har svært ved at skrive stile, derfor tænkte jeg på, om der var nogen, som kunne læse den første halvdel af min opgave, og give lidt respons? Jeg foretrækker at sende opgaven til indbakken :) -
Dansk analyse
ForumindlægHalløj! Jeg sidder med en klumme. Klummen hedder: Til helvede med hørfrø. Jeg kan simpelthen ikke se hvad det er for nogle ordklasser Lonnie gør meget brug af. Umiddelbart ville jeg sige at det var navneord og biord. Andre der tænker det? Ellers må i meget gerne hjælpe:). Og i må også meget gerne... -
Hjælp til DANSK - hurtigt
ForumindlægHar brug for noget hjælp af nogle retoriske kneb: er disse korrekt? 1. Retorisk spørgsmål : Hvad er der blevet af den almindelige hverdag? 2. kontrast: Vinterens koldeste og smukkeste dag? Tak for hjælpen. -
Dansk Eksamen
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af hvilket syn at Martin Andersen Nexø har på arv og miljø i hans novelle "Ulven og fårene". Hvilket syn har han? og kan du fortælle mig mere om arv og miljø? Jeg vil også meget gerne have analyser af Martin Andersen Nexø's "Ulven og fårene", som j... -
Dansk synopsis - Hjælp..
ForumindlægJeg skal have skrevet en synopse. Det er egentligt ikke problemet. Problemet er, at jeg ikke kan finde en tekst at perspektivere til/analysere. Mit fordybelsesområde er: Noveller af Kim Fupz Aakeson. De to udgivede tekster er: Tennis & Do you wanna know a secret Nogle tekster der er mul... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej jeg har trukket "nutidig realistisk lyrik" er der nogle der har nogle ideer?? -
Eksamen dansk -hjælp
ForumindlægHej. Jeg har trukket fordybelsesområdet ''det unge liv'' og har valgt teksten ''william'' af jan sonnergaard. Jeg skal læse et stykke op, som jeg ikke helt ved. Jeg vil gerne have et stykke hvor jeg ligesom kan sige at det er point of no return. håber i vil hjæl... -
Hjælp til mundtlig dansk!!!
ForumindlægHej, vi fik fordybelsesområdet: Kærlighed, og vi har valgt teksten 'Chicken' af Hanne Vibeke Holst. Tekst opgivelserne er Film: En kongelig affære Romaner: 1-2-3 nu!, valravnen Noveller: Wung-sung - bolden, Helle Helle - Globryllup, Karen Blixen - de blå øjne, Kim fupz Aaakeson ... -
DANSK, EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har trukket emnet "essay" og vil lige høre om I kender nogle gode essays? -
Dansk Fordybelsesområder hjælp det haster
Forumindlægskal aflevere min synopse nu på torsdag ang min mundligt eksame som jeg har på mandag. har valgt teksten svinedrengen og har fået skrevet mit navn og prøveform som er prøveform B og mit fordybelsesområde har jeg os skrevet og det er om forvægt og bagvægt som jeg skal fortælle om. er nog... -
Dansk synopse
Forumindlæghej allesammen har trukket Krig og konsekvenser novelle og har valgt novellen et brev til Tobias og skal inden perspektivere til Hvidstengruppen, henrettelsen , skæbne og de tyske soldater ved bare ikke helt endnu hvad der ville være bedst. -
HJÆLP PLESSSS !!!! DANSK !!
Forumindlæghej ???? hvilke retninger findes der indenfor det moderne gennembrud -
Hjælp til dansk analyse
ForumindlægHej derude, jeg ville høre om der var nogen, der kunne analysere denne her artikel, som jeg ligger et link ind af? Jeg skal bruge jeres analyse til at samligne med min egen analyse. På forhånd tak :D Her er linket til artiklen: http://www.information.dk/132348 -
Oversættelse til dansk
ForumindlægHvordan siger man: "Over skyerne er himlen altid blå"? Kan det passe at det er: "Supra nubes caelum semper caeruleum est"? -
Hjælp til Dansk Eksamen
ForumindlægHey. Jeg skal lave en analyse af "Nåede De Færgen" af Johannes V. Jensen. - men jeg ved ikke helt hvad der skal stå i den, nogen der vil hjælpe :) -
haster -dansk foredrag
Forumindlæghej. har fået besked af min lærer på at holde et fordrag om moraler. problemet er bare at jeg ikke kan finde nogle gode nogle. jeg kan ikke finde hjemmesider med talemåder man kan lære noget af. har i nogle hjemmesider, hvor der gerne må være forklaringer? gerne hurtigts muligt mange gange tak. -
Dansk eksamensforberedelse
ForumindlægHej! Jeg er igang med at analysere et billede som hedder "Haven med den gamle døbefont", og er nået til at skulle finde budskabet, men jeg ved ikke helt hvad budskabet er. Jeg tror at det er noget med lykke, men ved ikke helt detaljer..:/ På forhånd tak! :D -
Dansk i AT
ForumindlægHej Jeg har valgt nogle artikler, som jeg har lavet argumentationsanalyse på for at få danskdelen med i AT. Jeg er kommet frem til hvilke appelformer, der bruges i artiklerne og har også kigget på ordene. Men hvad skal man bruge det til? hvad har det med metoder at gøre og hvorfor er det vigt...
