Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 4641 til 4660 af 57177
-
Dansk opgave om dødsstraf
Forumindlæghejsa alle sammen... Jeg har en Argumentations opgave om dødsstraf... og kunne nogen af jer, fortælle mig lidt detaljeret hvad konsekvenserne kunne være hvis der nu blev indført dødsstraf igen i DAnmark. -
rettelse (dansk stil) - haster
Forumindlæger der nogen der vil rette min stil det haster virkelig håber i kan hjælpe tak på forhånd:) -
Samfundsfag+Dansk: Disposition
ForumindlægHej Jeg skal til at gå igang med min SRP, og jeg har læst og ved godt hvad mit emne handler om, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal komme i gang, er ikke vant til at lave dispositioner og det har mine lærere tidl. sagt er et problem da jeg tit glemmer den røde tråd. Mit emne er "Nar... -
Dansk essay hjælpende hånd
ForumindlægHej, da jeg er utrolig dårlig til at skrive essay - ville jeg hører om der var en venlig sjæl, som kunne tænke sig at læse mit essay igennem og derefter give mig lidt feedback? -
hurtig hælp til dansk
Forumindlæghej nogen der vil rette min yltra korte stil? vil blive utrolig glad for det :) tak på forhånd -
Dansk analyse af beat?
ForumindlægNår der er en "falsk" lyd i et beat/nummer, hvad hedder det så? Jeg skal analysere beatet i Ataf - Gadens Ånd, og er faktisk ikke engang sikker på om der er en falsk lyd eller om den er lavet via en tromme, men det er sådan en klappe agtig lyd som er der hele tiden stortset og jeg ved i... -
Matas - SRP i Afsætning og dansk
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der evt. var andre der også skrev om Matas i SRP opgaven ?? Skriv endelig:) -
sommereksamen i dansk 2001
ForumindlægNogle der har opgavesættet, et link til det eller blot har skrevet digtene fra sidste opgave ind?Håber I kan hjælpe:-) -
Ordsprog fra dansk til engelsk
ForumindlægHej :) Har I nogle gode foreslag til hvordan man kan sige ordsproget: "Tiden læger alle sår" på engelsk? Er ved at skrive engelsk stil og vil meget gerne bruge dette ordsprog, da det er utrolig sigende. Håber der er nogen der har lyst til at hjælpe. -
Dansk socialisme 1872
ForumindlægHej,Hvorfor opstod der socialistiske strømninger i Danmark på dette tidspunkt (det vil sige 1872)...På forhånd takMalfoy Sebastian -
Spørgsmål til dansk tekst
ForumindlægHej Er der nogle af jer der ved hvad "spændingen hænger som tågedis mellem husene, sætter sig som rim på telefonledningerne og får folk til at linde gardinet og gyse, når de ser mig passere" betyder. Tak på forhånd. -
SRP - VØ/Dansk
ForumindlægKom med gode forslag. Er simpelthen lost. Mvh Camz -
Følgende sætning fra dansk til engelsk:
Forumindlæg"Farvede fra Vestindien møder ikke så megen modstand i England" Jeg er begyndt på "Coloured from the Caribbean .." Men hvordan pokker oversætter man at møde modstand? Gyldendahls er ikke til nogen umiddelbar hjælp, nemlig ;S Håber nogen er klogere end jeg :) /Katrine -
Dansk - Analyse Rettelse :)
ForumindlægDen lille Idas blomster Den lille Idas blomster, er et fremragende eventyr, der b. la. Anden handler om en lille pige ved navn: Ida og studenten, de sidder i sofaen. Hun kan virkelig godt li ham, fordi han fortæller de smukkeste eventyrere. En dag ville han, fortælle et eventyr, som han virkelig... -
navneform eller nutid på dansk?
ForumindlægI videoen om bindeord overser den gode underviser vist at man ikke uden videre kan udskifte ét bindeord med et andet. Bindeord har forskellige betydninger og funktioner. Man kan ikke bare i stedet for et "og" bruge et "men" da det sidstnævnte dog udtrykker en kontrast, en mods... -
9.klasses dansk eksamen.
ForumindlægHej jeg har en eksamens opgave for. Jeg skal kigge på en tekst som siger at computerspil bare er fantastisk, begrunde om jeg synes det samme, og skrive en oplevelse. Ville bare høre om der er nogle der vil rette det jeg indtil videre har skrevet.? :) -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude. Jeg overvejer at selektere novellen "Alt er tilladt" af Anders Bodelsen, i forhold til fordybelsesområde. Dog, jeg ved ikke, hvilket prøveoplæg, som er godt. Dette kan være kortfilm, noveller, digte, og mere. Jeg skal have lavet min outline straks, og derfor håber jeg, at ... -
FSA 2009 dansk
ForumindlægHeej Er der nogen herinde der har opgaverne fra Fsa 2009 dansk skriftlig. og,som kunne fortælle mig hvad opgaverne hed og hvad kravende var :) -
Retning af dansk fristil
ForumindlægEr lige blevet færdig med min danske fristil, og ville høre om der var nogen der ville gå den igennem og rette den?Ville være meget taknemmelig hvis der var nogen der gad at hjælpe. -
Giv karaktere på dansk still
ForumindlægHej herinde er der nogen som har mod på at læse en dansk litterære artikel igennem samt give karaktere eller vurdering
