Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 5181 til 5200 af 52987
-
Anonymitet længe leve!
ForumindlægAnonymitet længe leve! -
Engelsk
ForumindlægHej allesammen, har nogle engelske sætninger, som jeg skal finde fejl i, men kan ikke rigtig se fejlene, er der en som gider at hjælpe? Tak på forhånd :-) -
Labyrint symboler
ForumindlægI filmen Pan's Labyrint spiller labyrinten i filmen en væsentlig rolle. Men hvorfor kan en labyrint symbolisere følgende ting: livets begyndelse urlivmoderen transformation udvikling livets ende det ondes inderste kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Labyrint#Tolkninger_af_labyrinten er de... -
Osmose i dagligdagen
ForumindlægEksempler på osmose anvendt i dagligdagen? -
Hjælp til at finde halveringstykkelsen
ForumindlægHej jeg har nyttig brug for hjælp til at finde halveringstykkelsen ud fra meget få tal, er der nogle som kan hjælpe!!?? -
Antigen-antistof-komplekser
ForumindlægHvorfor dannes der antigen-antistof-komplekser i nogle tilfæde? -
Akut: Hjælp til SRP
ForumindlægHej, Jeg skriver blot for at spørger, om nogen kan hjælpe mig med at forstå, hvordan jeg griber min analyse an i biotek og mit forsøg, da jeg ikke selv har lavet det? Dette er hvad min lærer beder om: "Analyser hvordan antibiotikaresistente bakterier spredes i samfundet med særlig fokus p... -
Tegning af graf for parabel
ForumindlægHar problemer med at tegne denne graf. Den skal bare tegnes i Geogebra, men ved ikke, hvordan jeg skal sætte den ind, når x skal være over 0 og ikke over 120. Den siger også bare fejl, når jeg prøver at sætte den ligning der er skrevet, ind i Geogebra. -
AT 2019, havet som emne
ForumindlægJeg er i stor krise, jeg har nu valgt fagene historie og oldtidskundskab i AT, dog er jeg helt på bar bund hvad angår emner dertil. Jeg tænkte lidt på opdagelses rejser og de forskillige måde verdens betydning blev tolket, men det er svært at søge på og finde kilder til. Jeg vil med glæde tage i... -
Hvorfor er nogle elektroner sat som par i skallen?
ForumindlægJvf. overskriften :-) -
Nerveimpuls
ForumindlægHvorfor er det egentlig at fx fnat vil blive slået ihjel, hvis stoffet permethrin blokerer for at na+ kan komme ind i den postsynaptiske nervecelle? Den gør jo ligesom at membranpotentialet ikke kommer over tærskelsværdien og der ikke kommer et nerveimpuls videre ned i cellen - men hvorfor er det... -
Ananasfromage
ForumindlægKan man lave ananasfromage af friske ananas? -
Elektromagnetisme
Forumindlæghej. jeg har virkelig virkelig virkelig brug for hjælp. - hvad er elektromagnetisme - hvad er magnetfelt - og hvad ville man ellers skrive om elektromagnetisme? -
Kulturradialt esay?
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at skrive et kulturradikalt essay og jeg kan selv bestemme emnet, men jeg kender slet ikke noget til det, derfor ville jeg spørge om der er nogle af jer der kunne forklare hvad et kulturradialt essay ville være. I må meget gerne komme med eksempler til hvad jeg kunne s... -
Spørgsmål? (:
ForumindlægHeeejsa alle her på studieportalen :b Je skal lavet et essay til på mandag kl:22:00! Eftersom det er på engelsk, og det er første gang at jeg laver et essay, ville jeg spørge om der var én eller flere :) som vil læse den igennem, når jeg erfærdig?? skal snart have karaktere, så vil gerne hav... -
Hmm!
ForumindlægHejsa! er der nogen der vil være søde at se på mit essay ? PLEASE der skal ikke rettes i det eller noget (men det må i godt).... i skal bare sige om jeg har opfyldt kravet! mit essay er KUN på 2 sider så det er ikke meget, der skal kigges på (: jeg skalaflevere det senest kl 24:00 idag :/ jeg... -
trukket emnet venskab
Forumindlægkære jer derude! jeg har idag trukket emnet venskab som fordybelsesområde... jeg er det så op til mig selv om jeg vil vælge et digt, novelle, essay, kortfilm, reklame ovs. men jeg har besvær med at finde en god novelle, digt, essay ovs. nogle der har nogen gode forslag??? sætter meget pris p... -
Hvilken karakter får jeg??
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har lige været oppe i dansk skriftlig eksamen i 9. Klasse. Jeg valgte at skrive et essay. Temaet var mobning på sociale medier. Jeg misforstod opgaven,og skrev et essay om mobning generelt. Det blev rigtig godt, men kom til at vælge et forkert emne. Så hvor mange karak... -
Macbeth..
Forumindlæghej. Er ved at skrive en eng. essay om Macbeth. I opgaveformuleringen står der: Write an essay in which you comment on the following aspects of Macbeth. 1) The Setting Hmm.. her er jeg lidt i tvivl om hvad der menes med "the setting"? Opsætningen? Men af hvad? :S -
Kulturel dannelse?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder pt. og skal skrive et essay om kulturel dannelse - men jeg sidder fast. Jeg skal tage udgangspunkt i denne artikel: https://jyllands-posten.dk/premium/kommentar/taarnet/ECE8178717/Powerpoint-klarer-det Hvad er definitionen af "kulturel dannelse" og hvilken...
