Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5361 til 5380 af 33009
-
Regneregler
ForumindlægHvilke regneregler er der for bestemte integraler? -
Tage eksamen om
ForumindlægHvis man fx har haft matematik A, og man ønskede at forbedre sin karakter, ville det så være muligt at komme til en eksamen uden ekstra undervisning ? Jeg ved godt det ikke kan ændre ens kvote 1 snit, men det kan vel ændre ens kvote 2 snit ikke ? -
Eksamensprojekt emne? Dansk A og Samfundsfag B
ForumindlægJeg har jo de to fag Dansk A og samfundsfag B. Men kunne godt bruge noget inspiration til emner. Nogen der har forslag til emner hvor Dansk A og samfundsfag B kan bruges ? -
Forberedelse til termin i 8. klasse
ForumindlægHej Jeg går i 8. klasse og jeg skal til terminsprøve i dansk, matematik, tysk og engelsk i næste uge. Jeg vil gerne forberede mig, men jeg er ikke sikker på hvad jeg skal gøre, hvilke noter jeg skal tage med osv. Desuden er jeg lige startet på en ny skole, hvilket desværre har betydet at alle mi... -
Jeres karakterblad?
ForumindlægVi har lige fået karakterblad. Mit ser sådan ud:1.g, stxASP: 9AT: 10billedkunst: 9 dansk: 8 historie: 9 idræt: 10 mat, skr: 10 mat, mdtl: 10 engelsk: 10 samfundsfag: 8 NVG: 11fysik: 10fransk: 7Jeg har altså et gennemsnit på 9,3 hvilket jeg er tilfreds med. Undtagen i fransk...HVAD MED JER? -
Vietnamkrigen
ForumindlægHej, Jeg skriver opgave om Vietnamkrigen og Agent Orange. Agent Orange er et kemisk våben! Men kan det ikke diskuteres om de er kemisk eller biologisk krigsførelse, fordi man kan vel godt være tiltaler for at det er en biologisk krigsførelse eftersom det har biologiske konsekvenser (planter og me... -
globalisering
ForumindlægHej. Kan man tale om, at der sker en globalisering på salomonøerne? (Bellona, Tikopa og Ontong Java?) Eller er der ingen globalisering der? :-) Hilsen Catrine -
dansk
Forumindlæghvad er miljø og tid? -
novelle
ForumindlægJeg skal skrive en novelle som skal omhandle en "En ubehalig overrakelse" Er der nogle der har en god ide til hvad den ubehalig overakelse skal indeholde. Jeg har svært ved at komme igang og få en god ide? Hilsen Myreslugeren -
SPørgsmål?
Forumindlæghejsa...sidder her og skriver "SSO" hvad er det man kalder de personer eks: "Napoleon,Hitler, Columbus osv". krigshelte? Gennemtidernes mest betydningsfuldige "helte"/personer" kan ikke finde ordet? -
Hvornår sluttede det?
Forumindlæghvornår stoppede teenager med at arbejde for føden, så de kun gå i skole? Arbejdede folk stadig i 80´erne? Tak på forhånd -
Homers digtning - vigtig for grækerne?
ForumindlægHej :) jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig med det her spørgsmål.. På Hvilken måde blev Homers digtning vigtig for grækerne?? -
Perspektiveringsemner
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til historieksamen og støder imidlertid på et problem. Hvordan kan man drage perspektiver fra vikingetiden til noget aktuelt? Det samme gælder opdagelsesrejsende. Kan man perspektivere til nutiden eller andre vigtige historiske perioder? Vh. og tak -
fordeling af mandater..
Forumindlæghej, nogen der kan give mig svar på hvordan man fordeler kredsmandaterne og tillægsmandaterne ved folketingsvalg? tak :) -
Euklid
ForumindlægHvordan bevises Euklids algoritme via induktion? -
Fodnotepolitikken
ForumindlægJeg stødte lige på 'fodnotepolitikken' ved gennemlæsning af det stof vi beskæftigede os med før jul.. Er der nogle, som kan præcisere det? Jeg synes ikke at bogen tydligører det tilstrækkeligt. -
metode og analyse
ForumindlægHmm.. Mit spørgsmål er egentlig kort: Må afsnittet "metode/historisk perspektivering" laves som en del analysen? Men det lyder nok forvirrende, så jeg prøver lige at uddybe: Jeg skriver om kvindens seksuelle frigørelse, i fagene dansk og biologi. Jeg forestiller mig en indledning d... -
fars pige
ForumindlægHej allesammen. Skal snart op i dansk, og jeg har valgt at analyserer fars pige af Vibeke Willumsen og ville være virkelig glad, hvis en ville sende mig en af deres analyse om fars pige. -
Hjælp til rettelse af tekst
ForumindlægHej Folk. Er der nogen som kan tysk på højt niveau og vil rette en stil? Hilsen CS -
Miljøreklame HJÆLP!
ForumindlægHej folkens. Jeg skal analysere en miljøbevidst reklame eller kampagne? (grønne reklamer/kampagner, bliver de også kaldt) Mit problem er ikke analysen. Jeg kan simpelthen bare ikke finde sådan en reklame eller kampgane! Og har snart surfet google igennem 100.000 gange .. Så hvis en ved hvor j...
