Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 5881 til 5900 af 25374
  • abraham-ibraham

    Forumindlæg
    er der tale om den samme person? hhv, i jødedom og islam? hvis ja, hvorfor ændre navnet?
  • Afrika - Sygdomme?

    Forumindlæg
    Hej Alle.. Jeg har brug for en slags teori som forklarer hvorfor et land, egentlig et hvilket som helst land, er "tilbage stående". Et eksempel er f.eks. at der ifølge en teori forklares at f.eks. kontinentet Afrika er meget tilbagestående pga. tropiske sygdomme og infektionssygdomme so...
  • Oversættelse af tysk

    Forumindlæg
    Kan nogle forklare mig hvad der står her? Damals dachte ich noch, was für eine groteske Situation, den staatlichen Institutionen Deutschland ständig nachzuweisen, dass ich Deutscher bin, und in diesem Fall stellvertretend für die grauenvolle deutsche Geschichte einen Freundschaftsdrink einzunehmen
  • Kanonen og Kristendommen

    Forumindlæg
    Hej folk i cyberspace, jeg har et spørgsmål. I faget teknologihistorie skal jeg meget kort beskrive kanonen (Våben) i forhold til kristendommen. Jeg har dog absolut ingen idé om hvad jeg skal skrive mere specifikt. Nogen idéer der kan hjælpe??
  • HJÆLP TIL PROBLEMFORMULERING

    Forumindlæg
    hej alle sammen sidder er helt blank. Jeg skal have en problemformulering med darwisme, socialdarwisme og socialdarwinismen brug under 2.verdenskrig (hitler/fasicime)
  • Problemformuleringer om Krakatau, HASTER

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er igang med at skrive synopsis omkring AT-emnet Krakatau. Krakatau gik den 26. august 1883 i et voldsomt udbrud, der kulminerede den følgende dag. Store dele af øen blev sprængt væk, og en 30 meter høj bølge brød ind over de omkringliggende øer, hvor 36.380 mennesker omkom....
  • Forskellen på pirateri og Mafia (er det det samme?)

    Forumindlæg
    Skal snart op til projektopgave 9.kl og kan ikke rigtigt finde et konkret svar på følgende spørgsmål: Kan man kalde pirateri for en slags mafia? er det det samme? hvad er forskellen? hvorfor? Vil sætte stor pris på hvis i ville hjælpe mig med dette. Tak på forhånd
  • Fisherman's friend analyse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har brug for hjælp til Tysk. Jeg har læst teksten " Fisherman's Friend" og er nået til disse spørgsmål i teksten. Kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal skrive til de følgende temaer fra teksten. Ana...
  • Jeg har virkelig brug for hjælp

    Forumindlæg
    Har endnu ikke fundet på et AT emne til, min AT- opgave. Det opgaven fra 2009, jeg endnu ikke fundet et emne, og føler virkelig at jeg er i krise, har svært ved at finde en ''sag'' da jeg ikke finde ud af at kombinere det med et andet fag, hvilket er mit problem.. nogen som vil ...
  • 2 års opgave

    Forumindlæg
    hey allesammen... er begyndt med at skrive min 2 års opgave og har indtil videre skrevet en indledning.. nogen der har lyst til at læse den igennem og give lidt respons ? :)
  • Hitlers vej til magten - perspektivering?

    Forumindlæg
    Som overskriften siger: Kan man sammenligne Hitlers/nazisternes vej til magten med lignende episoder? Hvilke? Og hvilke ting kan man ellers perspektivere nazisternes fremkomst til? Har tænkt lidt på romerriget eller Italien, men er usikker på det. Tak (er i gang med 24 t eksamen).
  • engelsk stil

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive engelsk stil men mangler nogle emner og skrive om...er helt tom for ideer håber nogen kan hjælpe mig
  • Engelsk disposition

    Forumindlæg
    Skal skrive en disposition om australien og jeg ved ikke hvad emnet kan være. Tænker på kultur.. andre forslag?
  • Gange karakterer ??

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har hort, at man må gange sine karakterer fra studentereksamen hvis man har dem på A niveau? Og hvis man har et bestemt antal A fag?? Er lidt forvirret, da alle har forskellige meninger, men de der har deres studentereksamen må vide det, sa håaber I vil hjaelpe ..) Anne M. :)
  • Fra dansk ril spansk

    Forumindlæg
    Hej!! Hvordan vil I oversætte " forskellen mellem mænd og kvinder er fra ældre tid" Har problem med at slå "fra ældre tid" op! :O Håber på hjælp.. På forhånd tak
  • Verdensbillede

    Forumindlæg
    Hej :) Nogen der kan hjælpe med følgende eksamens spørgesmål, er meget i tvivl om hvad min lærer mener og hvad jeg skal skrive: Lav en præsentation med 8 minutters varighed om verdensbilledet med hovedvægt på forklaring af bevægelse (fra Aristoteles til Newton). på forhånd man...
  • Selviscenesættelsen 11/9

    Forumindlæg
    Selviscenesættelsen- målet var hjertet af USA, dette har jeg brug for at lave om til en problemstilling... jeg har nemlig valgt at fokusere på selviscenesættelsen og moderne teknologi i terrorangrebet 11.september, dog ved jeg ikke hvordan jeg kan lave dette om til en god problemstilling.
  • Hosekræmmeren !! Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Nogle der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, vedr. teksten Hosekræmmeren: Hvornår foregår begivenhederne i Novellen? På forhånd mange tak. :-)
  • Israel palæstina konflikten

    Forumindlæg
    Hej er der en som kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvad betød det for Israel at staten blev en besættelsemagt? Nogle tekster, eller noget særligt jeg skal komme ind på?
  • Flyv fugl! Flyv

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at analysere digtet "Flyv fugl! flyv" og kan ikke helt finde ud af hvilken fortællerstil vi har at gøre med. Er det et lyrisk- eller episk digt? Desuden forstår jeg ikke helt vers 5 "alt sol ligger bag de dæmrende skove"