Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 5961 til 5980 af 23765
-
Daniell-elementet
Forumindlæghej... i morgen skal jeg aflevere min fysik rapport nr 8.... den handler om daniell-elementet... jeg skal skrive et teori afsnit.. men jeg aner ikke hvad teorien er... jeg har kigget på den der er lagt ind her på siden men det gav ikke meget hjælp... plaese.... some one... -
Halveringstykkelse for bly
ForumindlægJeg sidder med en rapport der omhandler gammastrålers absorption i bly.En af opgaverne lyder, at finde halveringstykkelsen i bly, og det har jeg gjort ud fra en graf.Problemet ligger bare i, at jeg gerne ville have noget at regne afvigelse efter - men jeg kan overhovedet ikke finde hverken μ... -
Er der nogen som kan hjælpe mig??
ForumindlægKære brugere Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene fysik og matematik og har valgt fysik som hovedfag og matematik som sekudær fag ,begge fag er på A- niveau. Jeg skal beskæftige mig med svigninger i fysik og differentialligninger i matematik og ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op :(... er d... -
Oxygen - Reaktioner
ForumindlægJeg er ved at lave kemi rapport, og har brug for noget hjælp til diverse spørgsmål. Der kommer måske flere i løbet af dagen, så håber nogle kan hjælpe. Er rimelig lost til reaktionskemaer, så det går de første par spørgsmål på. Når carbon (kul), svovl og fosfor brænder, dannes der henholdsvis CO... -
Absorption og emission
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om absorption og emission i både kemi og fysik? -
magnet
ForumindlægNogen der har forslag til hvilke materialer magnetiske stråler ikke kan trænge igennem? -
hvordan kan man finde saltprocenten og hvad bruges oplysningen til.
ForumindlægHej. jeg skal lave en fysik rapport, som helst skal være færdig idag. men kan desværre ikke finde et svar på, et af spørgsmålene. spørgsmålet lyder følgende: Hvordan kan man finde saltprocenten og hvad bruges denne oplysning til? Håber i kan hjælpe mig, helst hurtigt. tak på forhånd! -
Fyisk/Kemi FSA
ForumindlægHejsa Imorgen skal jeg op til fysik eksamen, og jeg ønsker at få en flot karakter- Jeg ved ikke hvilke forsøg jeg skal lave. Mine emner er - Det sure, det salte og det basiske Partikler med fart på når felter forandres Måske kan jeg komme op i analayse eller titrering hvordan skulle kunne si... -
Elektrolyse og forsøg til atomets opbygning
ForumindlægHej. Jeg skal til FSA eksamen i morgen i fysik. Mit problem er at jeg kan risikere at trække elektrolyse og jeg ved kun at det er elektrisk strøm som kan splitte saltsyre (HCl) op i hydrogen og chlor, og at chlor vil gå til pluspolen og hdrogen vil gå til minuspolen. Er der ikke nogen der kan for... -
Syrer og Baser
ForumindlægHej derude, håber noget vil hjælpe mig lidt. Jeg er ikke så god til fysik og kemi, men prøver da :D Hvilke bestanddele er der i en syre? - de indeholder altid H+ ioner Hvilken pH-værdi har syrer? - 0-7 Hvilke egenskaber har syrer? - de kan afgive H+ ioner, sur i smagen, kan lede strøm, reagere... -
syre & baser.?
Forumindlæghvis der dannes et salt af en syrerest og et metal, hvad kan der så dannes af en base ? :) -
ASTROFYSIK
ForumindlægHej jeg skal op i astrofysik nu på fredag. Er der nogle som har nogle gode notater, de vil dele?? -
Elektronik
ForumindlægHejsa.. Jeg skal for første gang skrive en rapport i fysik, og jeg ved ikke hvor jeg skal starte?? Har i nogle foreslag til emner? og hvordan stiller man en fysikrapport op? Håber på hjælp:) Knus Maaanse -
Hærdning ved deformation
ForumindlægHej, jeg sidder og er igang med at lave en fysik disposition til min afgangsprøve. den er om metaller og jeg skal finde ud af hvad der sker når man bøjer et metal og hvorfor det så bliver hårdere at bøje ud igen. håber i kan hjælpe mig :) -
Hvad gør jeg nu?!
ForumindlægHej. Jeg skal på i fysik kemi på fredag. Jeg har læst de opgivede kapitler fra vores fysikbog, men jeg vil gerne læse mere bl.a. inden for alkohol hvor jeg mangler lidt viden . Er der nogle der har noget gode ark eller ved hvor jeg kan finde noget? På forhånd tak -
Opbygning af opgave i fys/mat
ForumindlægJeg skal skrive SRP i fysik og matematik omkring elastiske og uelastiske stød i klassisk og relativistisk forstand. Jeg er i tvivl om min opbygning af opgaven, nogen der tidligere har skrevet som evt. har gode tips? -
NV eksamen.
ForumindlægHej, hvordan foregår nv eksamen. Jeg har lavet 1 gærforsøg i nv og 1 varmefylde forsøg i fysik. Hvilket forsøg skal jeg vælge at snakke om (hvad ville være smartest) og hvad skal man lægge vægt på i sin eksamen. Hvad ville garantere mig et 12 tal? -
Reaktionshastighed
ForumindlægHey derude...Jeg skal skrive en rapport hvor jeg skal undersøge reaktionsudtrykket for en reaktion mellem persulfat-ioner og iodid-ioner. Er der nogen der har skrevet den rapport som kunne tænke sig at hjælpe mig lidt??? -
NV-eksamen! -.-
ForumindlægHeej allesammen! jeg skal op til nv imorgen.. jeg ville spørge om der er var nogen som kunne fortælle mig konkret hvordan sådan en eksame foregår.. og hvis i har nogle gode råd vil jeg mere end gerne høre dem! taktaktak :) -
Fejlkilder ved elektromagnet.
ForumindlægHej! Hvilke fejlkilder kan der være ved et forsøg hvor man laver en elektromagnet? Altså den med et søm og isoleret kobbertråd osv. 9.klasses rapport. Så mangler lige det sidste. hjælp?
