Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 5981 til 6000 af 14598
  • Analyse "Die Strickjacke"

    Forumindlæg
    hej. er der nogen som før har arbejdet med "die Strickjacke", en novelle af Claudia Rusch? jeg skal se på livet i DDR! og forstår ikke helt slutningen på historien! håber nogen har nogen noter eller noget der kan være mig til hjælp til at komme ordentlig ind i denne novelle! ...
  • Hvad skal vi skrive om - rummet?

    Forumindlæg
    Vi har projetkuge og er i gang med at skrive om liv i rummet. Men vi er løbet tør for at skrive noget spændende/interessant? Nogen der har nogle ideer? Det må også gerne være ideer om hvad vores produkt skal være. Tak på forhånd!
  • Oversættelse ( to linjer )

    Forumindlæg
    Metin er en tyrkisk dreng, som kom til Tyskland med sine forældre, da han var 6 år gammel. Han fortæller i teksten om sit liv og sine oplevelser i skolen og med familien. På forhånd tak.. :)
  • studieretning

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er lidt forvirret... Hvis jeg vil studere psykologi efter min ungdomsuddannelse, hvilken linje skal jeg så have på gym?? :) og hvad er bedst at tage for at studere psykologi senere i livet, en hhx eller stx ? håber på hjælp!!
  • nyhedsartikel

    Forumindlæg
    Del artiklen ind efter Nyhedstrekanten. Der står en forklaring til denne under ’Nyhedsttekanten’. I skal skrive, hvor afsnittene går fra og til. I skal IKKE skrive hele teksten af. Teksen: Stresspanelet vil lære de unge at mestre livet
  • Roy Spivey?!!

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder og skal skrive en engelskaflevering over short story'en "Roy Spivey", og ved slet ikke hvor jeg skal starte. Jeg synes historien siger meget sig selv, og ikke lægger op til så meget at analysere på. Jeg skal analysere og fortolke og også komme ind på, den rolle...
  • Et forfatterskab

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at skrive et forfatterskab her i ferien, men jeg ved ikke, hvordan man gør. Hvad skal der stå i sådan et? Er der forfatterens livs-historie, måden han skriver på, eller? I øvrigt så har jeg læst en bog med forfatteren, hvis det er til nogen nytte.
  • rette min opgave?

    Forumindlæg
    Hey jeg skal skrive om mit liv om 10 år i fremtid, men jeg har meget svært ved verber så vil I ikke være søde at rette verberne og måske tilføje mere i min opgave for den skal være på 300 ord om en opdigtet person og jeg er så lost nu :s
  • Udveklingsstudent?

    Forumindlæg
    Hej Sp. Jeg vil rigtig gerne til England som udveklingsstudent, for jeg tror virklig man får en oplevelse for livet! Men er lidt i tvivl, omkring det økonomiske. Hvad tror I sådan et år koster? Hvor meget skal jeg spare op? Tak på forhånd!
  • imagine

    Forumindlæg
    Forestil dig at der ingen helvede, paradis, at dø, at dræbe, ingen lande, ingen nød for mad, ingen religioner, fred og kun skyer omkring dig. Hvordan ville livet så være? Tror du jeg kan fortælle det på 4 min.
  • Underemner til "Being Different" (Teenagere)

    Forumindlæg
    Hejsa! Hvilke underemner synes i passer til emnet "Being Differen" - at være anderledes? - Nu tænker jeg omkring teenagere og deres liv? Nogle forslag? ALLE forslag er modtaget =) n_n
  • Perspektiver udviklingshæmmede

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der ved hvad jeg kan perspektiver udviklingshæmmede med? Jeg er lidt lost og har brug for hjælp. (Udviklingshæmmede er handicappede, alkoholiker osv.) Dem der har lidt hårdt i livet som staten skal lægge mange milioner til om året for at hjælpe dem.
  • Analyse of fortolkning af "Vredens børn"

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at redegøre for værkets problemstilling/tema såvel som værkets livs- og samfundssyn og Litterturhistorisk perspektivering - f.eks. hvordan værket afspejler Det moderne Gennembruds ideer. Ideer, ville være yderst værdsat da jeg er på bar bund :)
  • Noveller fra Det moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Er der nogen som har et forslag til en novelle fra det moderne gennembrud, der beskriver miljøet og livet under denne tid? En novelle der giver udtryk for hvor hårdt arbejderne har det osv. En novelle der kan minde om maleriet "Udslidt" af H.A. Brendekilde.
  • hjælp med rettelse af mit tysk :D

    Forumindlæg
    hej har virkelig brug for hjælp med mit tysk det gælder liv eller død :O hvis du vil hjælpe så skriv lige der ikke så meget der skal rettes bare 300 ord men er virkelig dårlig til tysk men har gjordt et forsøg og beder dig nu om hjælp plass :D
  • Perspektiviering

    Forumindlæg
    Hej Please hjælp mig det er til imorgen kan i hjælpe mig med Perspektivering fokuserer på: -Ens undergenre -Ens forfatter -Sammenligne forfatterens liv og historien -Historien og tid den er skrevet i -Sammenfunds problemer Kan i lave eksempler på det. Jeg har også et dokument det er på sli...
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået sætningen "Just breathe and live life" som jeg skal prøve at oversætte til latin Tror det er noget i retning af spira modo vive vitam Men er der nogle som kan hjælpe med at oversætte den korrekt?
  • i søgen efter en novelle

    Forumindlæg
    jeg har så trukket emnet "livet på kanten" og tænkte om man måske kunne hjælpe lidt ved at anbefale en novelle, for jeg er lidt lost! opgivelserne er: - som englene flyver -udslidt - intet - life is a bitch
  • Edvard Munch, Jalousi

    Forumindlæg
    Jeg har valgt billedet Jalousi til FSA, og skal perspektivere billedet til noget der er i hverdagen, eller livet. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg perspektivere til, jeg håber meget at nogen kan hjælpe!
  • Bogens tema?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en anmeldelse af en bog og jeg ved ikke hvad temaet er : Her er bogens handling kort: Den handler om pigen Riley, der i livet efter døden får nogle opgaver. Hun skal rejse til jorden og hjælpe jordbundne sjæle med at komme til livet efter døden. Riley får hjælp af sin mentor Bodhi o...