Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6021 til 6040 af 33009
  • Saga, kvad

    Forumindlæg
    Måske et dumt spørgsmål, men jeg har svært ved at forstå hvad et kvad i en saga præcis er? Er det omkvæd eller?
  • Hjælp til titel!

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg håber sådan at nogen kan hjælpe mig med betydningen af overskriften "Un sac de billes" (bare en oversættelse).. Det er min fransk-eksamens-tekst til imorgen. Det ville bar være dejligt, hvis der er en der kan hjælpe. Mvh. Anne-Sofie
  • N'goola

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, er der nogen, der har læst novellen N'goola, som evt. kan hjælpe mig at svare på følgende spørgsmål. Sidder og er lidt på bar bund. 1. Describe Mary’s social position in Australia society and in the area of town where she lives. 2. Account for the tribe’s a...
  • stormen på Bastillen og stavvnsbåndets ophævelse

    Forumindlæg
    Hej jeg skal fremlægge om kanonpunkterne stormen på bastillen samt Stavnsbåndets ophævelse. I den forbindelse, skal jeg svare på hvorfor de er blevet valgt som kanonpunkter. Nogen, der kan hjælpe?
  • Prag før og nu

    Forumindlæg
    Hej (: I engelsk ska vi forbedrede vores studietur til Prag .. Og derfor ska vi lave nogle præsentationer .. Jeg ska skrive om Prag før og nu .. Er der nogle der kender nogle gode hjemmesider ?
  • Analyse af den sidste balkjole

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har valgt den sidste balkjole, og ville høre om nogle af jer har analyseret den, og om i måske ville hjælpe mig lidt på vej? Tusinde tak på forhånd! God dag.
  • analyse - korstogene!!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i gang med en opgave om korstogene. jeg skal dog brug en kilde/tekst jeg skal analysere og det må ikke være urban d. 2's tale, nogle forslag til hvilke andre kilder/tekster jeg kunne bruge ?
  • ægypternes interesse

    Forumindlæg
    hej! jeg er igang med at skrive min srp om ægyptisk matematik, og jeg skal diskutere hvilke slags matematiske problemer ægypterne kan siges at have en særlig interesse i og hvorfor, men jeg kan bare ikke finde nogle gode artikler, så er der nogen der kender et par stykke?
  • Konkret eksempel på metafiktion?! Skal til eksamen i morgen

    Forumindlæg
    Hej, nu vil jeg lige prøve at benytte mig af denne skønne funktion og håber på et svar inden så længe da jeg skal til eksamen i dansk i morgen. Nu er jeg gentagne gange stødt på begrebet "metafiktion" = fiktion om fiktion, som optræder i postmoderne tekster. Jeg forstår begrebet nogenlu...
  • Slangen i paradiset, digt af tove ditlevsen (sammeligne med andre tekster)

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal analysere og fortolkning digtet "Slangen i paradiset" af Tove Ditlevsen Er der nogle der kender tekster/ digte som jeg kan sammenligne det her digt med? evt. digte der indeholder syndefaldsmyten eller har det samme tema som dette digt (kærlighed?), eller bare andre digte ...
  • Mangler emne til dansk historieopgave om 1700-tallet/oplysningstiden

    Forumindlæg
    Jeg er helt blank når det kommer til et emne til min dansk historieopgave. Emnet skal have noget at gøre med 1700-tallet/oplysningstiden. Håber der er nogen der kan hjælpe
  • In or at?

    Forumindlæg
    Siger man: In the beginning/in the end of the sotry eller at the beginning/at the end of the story... eller det helt trejde in the beginning.../at the end of the story..?
  • Analyse af internationaliseringsprocesen?

    Forumindlæg
    Hej derude ;) Jeg tænkte på, om der var nogen som kunne forklare for mig, hvordan jeg skal analysere internationaliseringsprocessen? Jeg skal skrive om Nike, og analysere deres internationaliseringsproces. Nogen der kunne give et tip eller fift? :)
  • Tunesien - Demokrati (?)

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der nogen der ved, hvordan demokratiet i Tunesien er? Fik de overhoved demokrati? :o Og hvis ja, er den så ikk' begrænset? Hilsen Christina
  • Submarino film

    Forumindlæg
    Nogen der har set Submarino Film????????
  • STORYTELLING

    Forumindlæg
    Er der nogen som har styr på Storytelling og kan hjælpe mig med en problemformulering? Jeg skal vælge en branche og tænker lidt møbelbranchen hvor jeg kan komme ind på IKEA som eksempel. Mit hovedspørgsmål tænkte jeg kunne lyde således: Hvordan anvender møbelbranchen storrytelling som kommunika...
  • Produkt Samfundsfag

    Forumindlæg
    Hejsa. Min ven og jeg har fået en "Prøve" Eksame i Samfundsfag. Vores fordybelsesområde er demokrati i dk, hvor vores delemne er retsstat og retssikerhed. Vi har brug for hjælp til et muligt produkt, nogle ideer?
  • metode

    Forumindlæg
    I den historiske del har jeg redegjort for den historiske kontekst omkring talen. Hvad er det for en metode?
  • Personbunden fortæller

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der kan forklare mig, hvad en personbunden fortæller er?
  • Hvad betyder virkningshistorie?

    Forumindlæg
    Jeg synes ikke, at jeg kan finde en fyldestgørende definition på internettet, så jeg spørger her: Hvad betyder virkningshistorie (i forbindelse med religion)?