Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6081 til 6100 af 11183
-
Projekt
ForumindlægJeg skal have en projekt med emnet Spildevandsrensning om en uge. Der er under faget Biologi og faget Kemi? Kan i foreslå en opgaveformulering, der dækker begge områder + de taksonomske niveauer? Venligts Line -
Algevækst og absorbans..
ForumindlægHej jeg sidder og skal skrive biologi rapport. Men kan ikke rigtig finde ud af at fordybe mig i teori delen, mht hvad absorbans egentligt er. Nogle der kan hjælpe mig? -
menneskets udvikling .. ? hjæææælp!
Forumindlægjeg har fået en opgave i biologi som jeg skal have gjort færdig til imorgen. Det handler om hvordan mennesker har udviklet sig gennem årene. Og noget om hibbiter? Hvad fanden er hobbiter?!?!?! -
blågrønalger
ForumindlægHej er der nogen som har skrevet eksamensopgaven i biologi som omhandler opblomstringen af blågrønalger i sensommeren kan nemlig ikke finde ud af hvad man skal svare i spørgsmål b omkring figuren og kan ikke finde noget på google om det på forhånd tak -
vil i læse?
ForumindlægHej alle sammen! Ville høre om nogle med interesse inden for biologi, have mulighed for at læse min indledning til min bio rapport? Det ville værdsattes enormt! På forhånd mange tak! Alkymisten! -
engelsk/bio
ForumindlægHej. læser biologi og faldt over dette ord? nuclei??? sætningen lyder: ¨ Because bacteria lack nuclei, their DNA in not.... (osv) hvad betyder nuclei? -
oversæt
ForumindlægHej. Hvad betyder transduction, kan ikke finde det i min ordbog. (jeg læser biologi, og har en engelsk bog) selve sætningen lyder: relay molecules in a signal transduction pothway. -
chi ^ 2 test
Forumindlæghej! Jeg skal finde noget statistikmateriele inden biologi, så jeg kan lave en chi^2-test. Jeg har ikke noget materiale selv. Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i det? Tak! -
menneskets arvemateriale
ForumindlægHej, jeg sidder og arbejder med et biologi C eksamens sprøgsmål og jeg har lidt problemer med det. Spørgsmålet lyder: Redegør for menneskets arvemateriale Jeg ville høre om, der var nogle der kunne hjælpe mig. -
Arvegang
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe opgave 5 i dette sæt, http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2011/maj/opgave%203_110531.pdf Ved ikke hvor og hvordan jeg skal starte -
SSO - Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive SSO i biologi - Barnløshed. Jeg søger en der kan læse min opgave igennem og rette den når jeg har skrevet den færdig.. -
B15 måling af næringsstoffer?
Forumindlæghej! Jeg har fået en opgave i en biologi aflevering, der hedder: hvorfor kan en B15 måling fortælle noget om tilførslen af næringsstoffer til en sø? nogle der kan hjælpe mig med den? -
kigge SSO igennem
Forumindlægjeg vil gerne høre om nogle kan rette min SSO igennem, jeg skriver om kost og ernæring i biologi A?? har rigtig meget brug for hjælp:-( -
EMPIRISK DEDUKTIVE METODE ? Hjælp :(
ForumindlægHej venner,, Kan man bruge den empiriske deduktive metode indenfor faget biologi, hvis man har taget udgangspunkt i bøger og teorier indenfor hvordan en sygdom påvirken kroppen ?? Mvh Student -
kroppens brug af ilt
ForumindlægHej, skal til eksamen i biologi tirsdag, og vil derfor gerne vide, hvad kroppen skal bruge ilt til. Det eneste jeg kan finde frem til, er at musklerne skal bruge ilt. Hjælp mig please :P -
Planteceller
ForumindlægHej :) Jeg skal i biologi skrive en opgave om celler. Jeg kan dog ikke finde noget om plantecellen :( Det eneste jeg har er om dens formering og dens opbygning. Hvad ved i om plantecellen? :) -
Biolgi spørgsmål
ForumindlægHåber at nogen kan give mig et konkret svar på dette spørgsmål da jeg sidder midt i en 24-timers eksamen i biologi: Hvad menes der med KVÆLSTOFGØDNING? - hvad hører under dette? -
Mundtlig prøve
ForumindlægHej! :) Kan man tage en mundtlig prøve igen, hvis man ikke har dumpet? :) Jeg fik 7(13 tals skalaen) i Biologi, ved I om jeg kan tage prøven igen? :) -
Plate respiration
ForumindlægHej, jeg sidder her og skal forberede mig til min biologi eksamen. Jeg skal op i Fotosyntese og respiration, og jeg vil høre om der er nogle der kan forklare mig på en meget enkelt måde, hvordan en plante respirerer om dagen og om natten? -
HJÆLP TIL EKSAMENProjekt
Forumindlæghey..jeg skriver om 1.verdenskrig i historie og og har valgt at inddrage følgende fag: kemi og biologi er der nogen af jer der kunne kommer med et forslag om hvad et evt. problemformelering kunne? mange tak på forhånd.
