Søgning på: analyse af digte. Resultater: 641 til 660 af 26633
-
Billedsprog i digtet "Drøn" af Michael Strunge
ForumindlægSkal finde og analysere billedsproget i "Drøn" - men er usikker på HVOR der egentlig er billedsprog!? - Er der nogle der kan hjælpe, med nogle eksempler på billedsprog fra teksten!? På forhånd tak! :) Drøn: Jeg er et drøn gennem byen pludselig hænger jeg som plakat og sviner mig til me... -
Analyse af Yahya Hassans "Langdigt"
ForumindlægHej derude Jeg er igang med, at skrive SSO og skal bl.a. analysere og fortolke Yahya Hassans digt, "LANGDIGT". - Der skulle tilfældigvis ikke være en venlig sjæl, som kan hjælpe mig med dette? Jeg synes digtet er utrolig svært, at analysere. - Måske der sidder en derude, som har læ... -
Analyse til Skyggemotivet
ForumindlægHey, jeg har trukket skyggemotivet i litteraturen til min dansk mundligt eksamen. Er der nogen der kan komme med nogle ideer til noveller, digte eller andre former for tekster, som har noget med dobbelgængermotivet at gøre. Det kunne virkelig være en stor hjælp. Mange tak. Ps. Kan ikke vælge nov... -
Sonet Analyse
ForumindlægHej. jeg skal svare på nogle spørgsmål om denne sonet: Velsignet være måneden og året og ugen, dagen, timen og sekundet, hvor skønne øjne har mig tryllebundet! Velsignet smerten, mig i kødet båret, hin første, søde stund, hans sejr var vundet, og buen, pilene som har mig såret og deres brod, som ... -
Hjælp til tolkning af digt.
ForumindlægJeg skal skrive en stil om følgende digt: Jeg lader dem vågne en morgen i et stort hus med næsten tomme rum. Sengetøjet knitrer ikke for det er brugt og blødt. Den ene er tynd Den anden er ikke nøgen – det er en kvinde, hun er klædt i mange lag af stof, der er silke og bomuld, tyll der stikk... -
analyse af et ådsel
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at analysere digtet et ådsel? tak på forhånd -
Redigering af analyse med Benny Andersen
ForumindlægHej forum Jeg har fået tildelt "Af med hatten" af Benny Andersen - som jeg skal analysere og fremlægge til dansk eksamen (10. klasse) nu på mandag. Jeg har analyseret den igennem, og nu mangler jeg lidt inspiration til at komme videre, er der nogen venlige sjæle som kunne hjælp mig?... -
Analyserende artikel (Litterær artikel)
ForumindlægHej Mener I at en analyserende artikel skal være subjektiv eller objektiv? Skal analysere et digt, men da det er en analyserende (artikel), er jeg i tvivl om jeg kun skal forholde mig objektiv eller ej. -
Analyse model til lyrik?
ForumindlægHej alle jer! Er der nogen herinde der ligger inde med en analysemodel til engelske digte? Eller er det tilstrækkeligt at følge en dansk og blot konvertere den til engelsk? På forhånd tak -
Analyse af i begyndelsen Benny Andersen
ForumindlægHej Jeg skal analysere "I begyndelsen " af Benny Andersen. Det går godt, men jeg ved virkelig ikke hvilken tekst, sang, film osv jeg skal perspektivere den til. Så hvis i kunne hjælpe vil det gøre mig yderst lykkelig. Jeg tror at budskabet... -
Digt....Herbsttag
Forumindlæghey..Nogen som har læst digtet Herbsttag skrevet af Rainer Maria Rilke...? -
Digtet "Jens Vejmand" af Jeppe Aakjær
ForumindlægHej!Jeg er i fuld gang med en dansk analyse og fortolkning af "Jens Vejmand" men er i tvivl om et par punkter i min analyse:Hvilken funktion har metrikken i digtet? hvilket formål tjener metrumet? -er det en slags understøttelse af digtets indhold? eller? På forhånd tak for hjælpen! -
Analyse af "Kun en Time"
ForumindlægHejsa, Jeg har fået til opgave at analysere "kun en time" af Emil Aarestrup, men ved ikke hvor jeg skal starte. Nogle som vil give et bud på et tema, som præger digtet? -
Yahya Hassan - Analyse
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til at skrive min SRP, hvor jeg blandt andet skal analysere Yahya Hassans digtsamling. Jeg synes virkelig det er svært at komme i gang med at analysere hans lidt spøjse digte. Hvis der er nogen som har analyseret nogle af hans digte eller måske har nogle gode noter, vill... -
Analyse af modersmål af Henrik Nordbrandt
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal analysere digtet Modersmål af Henrik Nordbrandt fra 2010. Dette har jeg to spørgsmål til: - Er der én eller to strofe/r? - Er der rim, hvilken slags? På forhånd tak Camilla -
Klaus Rifbjerg + digt. Det er blevet os påbelagt.
ForumindlægHey..Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig..Mangler en analyse af digtet: Det er blevet os påbelagt.Håber i kan hjælpe. -
Analyse af Ingeborg Stuckenberg
ForumindlægHej :) Er der nogle derude som har læst digtet Ingeborg Stuckenberg af Sophus Claussen, som vil hjælpe mig lidt med at klargøre digtets indhold og troper? :) -
Barndommens Gade analyse
ForumindlægBogen der kan hjælpe med en analyse af Barndommens Gade af Tove .... Hvad er budskabet ? -
Analysere
Forumindlæg“jeg har brugt de sidste kroner på at male mine sorte” Det her er to vers fra sangteksten København af ulige numre er der nogen der ved hvad de to vers betyder eller drejer sig om? -
DHO Tove ditlevsen barndommens gade - digtet
ForumindlægJeg skal til at skrive DHO omkring tove ditlevsen barndommens gade. Jeg skal beskrive tove ditlevesens liv, analysere digtet, og derefter perspektivere digtet til filmen :) - nogen der kunne give mig inspiration til at starte på, og evt. gode analysemodeller ? :)
