Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6741 til 6760 af 26633
  • Romantikken - I Danmark er jeg født

    Forumindlæg
    Hejsa! :) Jeg skal til prøve i Dansk, prøveform B her om nogle dage. Jeg trak perioden "Romantikken". Jeg har læst meget om den periode rundt om på nettet, og set nogle enkelte film/serier som er lavet om Romantikken. Min tekst er digtet "I Danmark er jeg født" af H.C. Anderse...
  • Springfyrene - Dansk

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen som nogensinde har lavet en analyse af springfyrene. Hvis i har, har i så mulighed for at hjælpe mig? Synes nemlig at det er et rimelig svært eventyr at analysere.
  • Danmarks billeder som det kommer til udtryk i lyrik.

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået trukket Danmarks billeder som det kommer til udtryk i lyrik. Vi har arbejde med H.C Andersen ''I Danmark er jeg født'', Thøger Larsen ''Danmark, nu blunder den lyse nat'', Shu-Bi-Dua ''Danmark'' samt Natasja's ''Gi...
  • Perspektivere

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige når man skal perspektivere til de tidstypiske træk i digtet? PÅ forhånd tak :)
  • Monologisk form

    Forumindlæg
    Hej Hvad vil det sige, at et digt har monologisk form? På forhånd tak!
  • Hvad vi DU give for den?

    Forumindlæg
    Hej... Jeg undrede mig sådan lidt over hvad mit engelsk digt var værd. Opgaven er at vi skal skrive et digt om en citron, så er der nogen der kan give en karakter for den? her er den så... I closed my eyes Something in my hand Round - actually more oval than round Very soft like cotton It had ...
  • Eksamen - romantikken

    Forumindlæg
    Hej med jer. Er der nogle der ved om hvad der er relevant at fortælle om til den folkeskolens afgangseksamen i dansk om romantikken? Skal man indblande Platon, eller kommer man ud på et sidespor så?
  • Romantikken (det haster)!!!

    Forumindlæg
    Hej jeg har valgt at skrive om romnatikken, og min problemformulering lyder: Romantikken brød ud i starten af 1800tallet, men hvad skete der i romantikken? I denne opgave vil jeg undersøge hvordan kvindernes synspunkt var, napoleonkrigen samt hvad højromantik er? Til sidst vil jeg analysere e...
  • Dansk Mundtlig Prøveeksame

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal til dansk mundtlig prøveeksamen her om nogle få uger, og i dag fik jeg så at vide, hvilket emne jeg skulle have om. Emnet blev Unge og Identitet. Dvs. at emnet ikke går under en bestemt genre ting som digt, novelle osv. Det betyder, at jeg selv kan vælge det, jeg vil analysere o...
  • Hjælp til rettelse

    Forumindlæg
    Hej. Er der evt. en venlig sjæl der har lyst til at hjælpe mig med at rette min analyse igennem? Det er en analyse af Henrik Norbrandt og Tom Kristensens digte, efterfulgt af en sammenligning. På forhånd tak!
  • Dan Turell og syredigte

    Forumindlæg
    Hej alle. Ville gerne vide om der er nogle der har analyseret et Turell digt med henblik på at analysere sig frem til paraleller med stoffer som LSD, som han tog på tidspunkter i sit liv.
  • Sonnets

    Forumindlæg
    Hej guys :) Der er vel ikke nogen af jer, som tilfældigvis kender en kanon god måde at analysere f.eks. en sonnet fra Shakespeare af? Eller er det bare som at læse/analysere et digt? mvh Mathias
  • RUNGSTEDS LYKSALIGHEDER - HJÆÆÆÆLP !!!

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at finde en analyse af digtet som er skrevet af Johannes Ewarld ? Jeg er virkelig helt lost og kan ikke rigtig forstå stroferne så jeg kan analysere på det .
  • Vi er nogle stykker

    Forumindlæg
    hej er der nogen som har læst og analyseret digtet "Vi er nogle stykker" som er skrevet af Klavs Bondebjerg? jeg har nemlig analyseret det ´, men vil gerne se om der er nogle punkter jeg manger.... tak
  • Dan Turell

    Forumindlæg
    Hjælp! Er der nogen der kender "digt til min far" af Dan turell? Og evt. kan hjælpe mig med en analyse af dette? På forhånd tak. Knus..
  • Fribytter af Tom Kristensen

    Forumindlæg
    Er der nogle der ligger inde med en analyse af dette digt, eller i det hele taget bare nogle guldkorn? ´Vi skal gennemgå det i dansk om nogle dage og er ret blank
  • "Angst"

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skal lave en analyse af digtet "Angst" af Emil Aarestrup...Jeg skal fokusere på erotikken i digtet.ER der nogen der kan hjælpe?
  • 1869

    Forumindlæg
    Nogle der har analyseret maleriet "Digteren Christian Winther" af Julius Exner (årstal 1869)?
  • Martsviolerne af H. C. Andersen analysering

    Forumindlæg
    jeg skal analysere martsviolerne af HC Andersen, men jeg ved ikke engang hvad digtet handler om. er der nogen der kan hjælp mig med det? jeg har virkelig brug for hjælp
  • Jens Vejmand.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med et lille problem. Jeg skal bruge svar på følgende. Modsætninger i digtet Jens Vejmand. Er der forandringer? Og Tekst analyse og temaer - Tak på forhånd