Søgning på: analyse af digte. Resultater: 6901 til 6920 af 26633
  • Hvad træk I i folkeskolen ?

    Forumindlæg
    Hej ., Ja overskriften siger det hele ., Hvad træk I i eksamen i Folkeskolen da i skulle op i mundtlig dansk ?
  • Engelsk eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart til eksamen i engelsk.(Gymnasiet, matematisk linje, højt niveau)Og så ville jeg lige høre om der har nogle gode råd hvordan man forbereder sig bedst.Og hvad det er godt at komme ind på til selve eksamen, osv.Mvh. Anna
  • Datingprofiler

    Forumindlæg
    Nogen der ligger inde med en god analyse til Datingprofiler ?
  • Jeppe Aakjær: Ved rugskellet

    Forumindlæg
    analyse
  • Mundtlig dansk: Kærlighed ( Frit genrervalg ) noveller?

    Forumindlæg
    Jeg har trukket ' Kærlighed - frit genrervalg ' i mundtlig dansk, og jeg kunne rigtig godt tænke mig at arbejde med en novelle. Nu har jeg læst en hel masse Naja Marie Aidt og andet, og har ikke rigtig fundet noget der fangede mig. Nogen der har nogle foreslag? Gerne noget ulykkeligt
  • Eksamen(imorgen): film, tale dokumentar

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til eksamen i dansk i morgen. Skal også først trække i morgen, hvorefter jeg har en times forberedelse. Jeg er dog noget usikker på hvordan jeg skal gribe det an hvis jeg trækker en film, tale eller noget om dokumentar, så det vil være dejligt hvis I vil skrive en masse gode ting om ...
  • Hvad er et fæderlandsdigt

    Forumindlæg
    Jeg har et meget hurtigt og enkelt spørgsmål. Hvad er et fæderlandsdigt?
  • Jeg har virkelig brug for noget hjælp.

    Forumindlæg
    Det er virkelig vigtigt. Er der i det mindste ikke nogen der ved hvor jeg kan finde det på internettet?
  • baglommedigt

    Forumindlæg
    nogen der kan fortælle mig hvad et baglommedigt er? altså sån genremæssigt, eller er det ikke rigtig nogen genre? kan nemlig ikke finde noget om det på nettet:-)
  • Dansk åben slutning

    Forumindlæg
    Hvad er en åben slutning?
  • Lyrik før 1900-tallet

    Forumindlæg
    Hej, er der nogler, som kender noget ti lyrik før 1900-taller, og evt. har en idé til en tekst. Den skal helst være nogenlunde forståelig, og meget dyb. Hilsen Simone
  • Hjælp til dansk mundtlig!!

    Forumindlæg
    Hej alle! For at par dage siden gav min lærer mig et papir på hvordan man skulle gøre under dansk mundtlig prøve, men kan ikke finde papiret, og det hele er helt ude af mit hoved lige nu. Jeg ved godt at man går ind til lærer og censor og trækker en tekst, og forbereder teksten i 40 min. men hvo...
  • 2 tekster..

    Forumindlæg
    hej.. er der nogen derude der har læst følgende tekster:1. Pia Tafdrup: Nature morte2. Natmaskinen af Michael StrungeJeg skal have læst 5 tekster til på tors.. men jeg kan virkelig ikk finde ud af disse to.. er der nogen der evt. kan hjælpe mig lidt på vej ? På forhånd mange tak :)
  • Dansk A pensum

    Forumindlæg
    Hej, skal til mundltig dansk eksamen om nogle uger, men vil lige høre hvorfor vi har fået pensumlisten? Vi skal jo kun trække en tekst og så snakke ud fra den? Tak
  • AT-Fremlæggelse HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej jeg skal ind og fremlægge mit AT-emne d. 7/06. I min synopsis har jeg skrevet om 9/11, hvor det ovordnede emner har været "katastrofen - årsager og konsekvenser". Jeg har kombineret fagene Engelsk A og Samfundsfag C. Problemformulering: Hvad var den politiske reaktion på 9/11 i...
  • Dansk - Digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg skal lave en digtanalyse og vil derfor gerne vide hvad der er vigtigt at komme ind på. På forhånd tak.
  • Sprogsfære

    Forumindlæg
    Hvad ville i kalde sprogsfæren for højtidelig salmer som "I Danmark er jeg født" og "Der er et yndigt land"?
  • Sætningssyntaks

    Forumindlæg
    Jeg har lidt problemer med at analysere sætningen: I bogen stod:'kvælerslangen sluger sit bytte helt uden at tygge det, bagefter kan den slet ikke røre sig, men ligger i dvale i et halvt år' på forhånd tak:)
  • The champion maker

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal snart til at skrive SRP og ville høre om der er nogen der har lavet en analyse af romanen The Champion maker af Kevin Joseph. Ville virkelig hjælpe med noget inspiration. m.v.h Henriette :)
  • HJÆLP NUUUUUUUUUUU, DET HASTER

    Forumindlæg
    JEG SKLA PERSPEKTIVERE TEKSETEN: De evige tre MED: den sidste gæst. MEN JEG VED IKKE HVAD JEG KAN SIGE OM DEM ER DER NOGEN DER KAN JÆLPE MIG. JEG HAR LAVET EN ANALYSE AF De evige tre, JEG LIGGER DEN I ET WORDDOKUMENT HER.