Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7041 til 7060 af 25374
-
Den medieskabte virkelighed
ForumindlægHej :) Vi er en gruppe fra uni, der er ved at skrive en stor opgave, og et af vores spørgsmål i den stillede problemformulering lydes således: Diskuter sagen om stadion mordet i forhold til mediernes magt i det politiske samfund og hvorvidt de i sidste ende kan være med til at præge beslutningspr... -
Forstår ingen af disse opgaver:
ForumindlægPeter er meget glad for katte og han har mange. Han har iagttaget følgende: Når en sort hunkat får killinger med en orange hankat bliver hankillingerne sorte, mens hunkillingerne bliver plettede med orange pletter på en sort baggrund (som moderens farve). Når en orange hunkat derimod krydses me... -
AT - samfundsvidenskab
ForumindlægKunne én evt. komme med et eksempel på kvantitativ og kvalitativ metode i samfundsvidenskab? Det vil hjælpe mig rigtig meget. -
hvad kan jeg lave som produkt? opgave emne: kultur
ForumindlægHej. Jeg har brug for idéer til, hvad jeg kan lave som produkt til min lille 'projektopgave'. Det overordnede emne er kultur, og min problemstilling er "Hvad er amerikansk mad- og tøjkultur, og hvilken indflydelse har kulturerne på Danmark?" Produktet skal kunne understøtte mi... -
Outline - South Africa
ForumindlægHej :-) Jeg er ved at skrive outline til engelsk eksamen 9.klasse ... Jeg har valgt at fortælle/skrive om ''Young People in South Africa today'' Altså efter apartheid og alt det. Er der nogle af jer, som ligger inde med nogle gode hjemmesider eller andet godt info. Jeg synes nem... -
Engelsk eksamen
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder her og er lidt i tvivl om min disposition til eksamen. Jeg har valgt Relationships som hovedemne, og Friends som underemne Her vil jeg meget gerne have lidt hjælp til mine problemstillinger, dvs. spørgsmåle som jeg skal gå i dybden under eksamen. Er der nogen der har ... -
Hvem lytter til Pink Floyd?
ForumindlægHej mennesker! Jeg sidder her og laver opgave om Pink Floyd, men jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst om hvilke slags mennesker (hvis man kan sige det sådan) det lytter til deres musik. Det er selvfølgelig mange forskellige typer da de er en ret kendt gruppe, men der må vil være noget ov... -
DØR SNART!!
ForumindlægKan ikke finde ud af det her lort! Nogen der kan hjælpe??? -Hvad er forskellen mellem en stærk og en svag syre, når vi taler om H+ -ioner? -Nævn tre stærke syrer og 2 svage syrer ( navn og kemisk betegnelse) -Hvilken ion farver pH-papiret rødt? - Hvilket grundstof findes i alle syrer? - Hvil... -
Eksamen
ForumindlægHej derude bag skærmen. Jeg er studerende på Hf, og skal op i skriftlig engelsk på B niveau her på tirsdag. Derfor vil jeg hører om der er nogle gym elever derude som har været oppe i engelsk b? Og i såfald, hvad var emnet? Ønsker Jer alle held og lykke her i eksamens perioden. -
Funktioner:(
ForumindlægHej Allesammen:) Kan nogen hjælpe mig? Om en bestemt population gælder, at der til et bestemt tidspunkt er 45000 individer i populationen. Endvidere gælder, at populationen vokser med 2,4 % pr. år. a) Opskriv en funktion, der beskriver sammenhængen mellem tiden (målt i år) og antallet af indi... -
FSA mundtlig dansk...
ForumindlægHej jeg har skrevet alt hvad jeg skal sige til eksamen ned. Er der nogen der kan læse det igennem for mig og give lidt respons? Jeg er meget nervøs og jeg tror ikke rigtigt jeg har styr på tingene.. Tak -
Kvinders lugtesans under graviditet.
ForumindlægNogen der kan give mig en forklaring på hvornår er kvindens lugtesans er mest følsom og hvorfor? Jeg har fundet ud af at det er under graviditeten og noget med at det stammer helt tilbage fra urmennesket, da man skulle undgå at spise fordærvet kød. Men er der nogen der kan give mig den biologisk... -
Hjælp! Jeg har brug for din hjælp!
ForumindlægHej, brugerer inde på studieportalen. Jeg har afleveret min ansøgning - fs10 2011 - og jeg har ikke endnu fået en karakter. Selveste opgaven hedder: Modtagerrettet komminukation, det vil sige at man skal ikke være i tvivl om hvem modtageren er, og hvem afsenderen er. Fs10 2011 Dansk opg. B handle... -
Spørgsmål til Kongekabale
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet: Hvilket billede får vi af det politiske system i Danmark? Jeg synes ikke helt, at jeg kan finde ud af at svare på dette spørgsmål korrekt, uden at det lyder som om, at jeg går i 5 klasse. Nogen der kan hjælpe med at formulere et svar, hvor det lyder som om at jeg rent ... -
Kropsidealer - hasterrrrrrr
ForumindlægHej, De skønhedsidealer vi har i dag, er de overhoved sunde? Et eller andet sted er de vel ikke, men er der nogen der kan hjælpe med at argumentere for det. Det virkelig vigtigt!!!! :) På forhånd mange tak -
Tysk oversæt hjælp
ForumindlægHej jeg har en tysk tekst jeg skal have oversat, men der er en lille bid af den jeg ikke forstår, det ville være en stor hjælp hvis der var en der kunne hjælpe mig med at få oversat den lille bid. In einem sammellager wurden die jungen ukrainerinnen a... -
Kan man skifte fra HTX til STX når man skal til at starte 3.G?
ForumindlægJeg har det dårligt socialt på HTX og jeg klarede mig meget dårligt i 2.G pågrund af manglende disciplin. Jeg føler ikke at jeg er klar på 3.G. Jeg er 18 om en måneds tid. Jeg går ud fra at man skal starte fra 1.G igen. Hvis man kan skifte ville det så være et dårligt valg? -
Problemstillinger?
ForumindlægHejsa folkens vi har fået udleveret eksamens projekt i teknologi B, og jeg vil gerne høre jer om I har nogle problemstillinger eller noget der irriterer jer inden for disse forskellige emner: 1. Energi og omstilling 2. Livstil og omstilling 3. Fødevarer og omstilling 4. Materialer og omstilli... -
Tove Ditlevsens digte
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i mundlig dansk og jeg har været så heldig at trække lyrik. Jeg vil gerne tale om et af Tove Ditlevsens Digte, men jeg har virkelig svært ved at finde selve digtene. Så jeg tænkte på, om i kender et sted hvor jeg kan finde hendes digtsamling og læse dem igennem, så jeg... -
English outline - Young people problems
ForumindlægHer til juni skal jeg op i engelsk mundtlig, men jeg er tom for ideer til min outline. Mit overemne er Young people problems, og mit underemne er The media's effect on young people. Hvad kan jeg evt snakke om?
