Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7181 til 7200 af 11183
-
Phosphatfældning - Reaktionsskema
ForumindlægJeg er ved at skrive en biologi rapport og kan ikke finde ud af at lave en phosphatfældning i et reaktionsskema. PO43-(aq) + FeCl3(aq) --> Kommer ikke rigtig videre derfra. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Fosfat og nitrat (+ ammonium)
ForumindlægHej! Nu har jeg brugt søgefunktionen, men kunne intet finde om, hvad fosfat og ammonium bruges til i forhold til nitrat, der (ifølge min bog) bruges til planternes (i dette tilfælde algers) vækst. Er næringssaltenes funktion/virkning den samme? (Nu er det biologi på B, så ved ikke om jeg skal... -
rettelse..
Forumindlæghej allesammen jeg lige ved at være færdige med min srp, er der nogen sød mennesker der kan rette , da jeg er ikke særlige god til det grammatiske . det ville været meget sødt af dem opagven består af biologi/kemi delen. tak -
SRO
ForumindlægHej :) Jeg sidder og tænker over hvilke emner man kan skrive opgaver om i forbindelse med fagene biologi og historie. - det mest oplagte er nok at skrive om pest? Men ville bare høre om i havde nogle forslag :) Taak -
Glykogen
Forumindlæghej jeg har fået to spørgsmål til min ffremlæggelse i biologi. Håber i kan hjælpe. :) 1) Forklar hvad der sker med glyogendepoterne i lever og muskler under et langvarigt arbejde som f.eks cykelløb eller maraton. 2) Hvad er glykogen, og hvor mange gram glykogen er der i henholdsvis leve... -
Blodtype
ForumindlægHej. Er der en der vil hjælpe mig med en opgave i biologi, der lyder således: Et ægtepar hvor manden har blodtyp A rhesus positiv og kvinden har blodtype B rhesus negativ har lige født deres første barn. Hvilke blodtyper kan barnet få? -
mht studieretningsprojekt
ForumindlægHej Jeg skal som studieretningsprojekt (det nye SSO på stx) skrive om immunforsvaret. Jeg har biologi som hovedfag, men vil også inkludere kemi som fag. Nogle der har lidt gode ideer til hvad der i kemien kan være relevant i forhold til immunforsvaret...??? På forhånd tak :) -
AT - mennesket forhold til naturen
ForumindlægHej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og Biologi B. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. nogler der kan komme med nogle ideer? -
triplet
ForumindlægHej Jeg sidder med det her spørgsmål i biologi, jeg ikke kan finde ud af, og synes ikke jeg kan læse mig frem til et svar i min bog. Hvor i en triplet er det typisk mindst fatalt med en mutation, og hvorfor egentlig? Nogle der kan hjælpe med dette? Hilsen Louise -
Baye's formel
ForumindlægHeej :) Skal skrive studieretningsopgave i biologi/matematik, og skal bl.a. bevise Baye's formel. Er der nogen der har et godt bevis liggende, og evt. kan forklare det? Synes nemlig det jeg har er ret "tyndt".. På forhånd tak Mvh Lea (: -
Bakteriers evne til at nedbryde olie
ForumindlægHejsa. Jeg har en biologiopgave som volder mig en del problemer. Er der nogle der evt. kunne give mig nogle tips ift. besvarelsen af denne opgave? http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2001/august/Opgave%202.pdf -
Planteceller og fotosyntese
ForumindlægHey x Jeg er i fuld gang med min biologi rapport, MEN jeg har lige et par spørgesmål! - Er det rigtigt at planteceller laver fotosyntese for at omdanne sollys til atmosfære? - Hvad kan man skrive til en hypotese om osmose? HJÆLP TAK! -
Bladene og træernes respiration
ForumindlægHej alle! vi har et dilemma inde for biologi. Vores spørgsmål: Inde i bladenes og træernes celler foregår der en proces, som kaldes respiration, hvad er det? Håber at en af jer sidder inde med svaret! M.V.H. flodhesteungerne -
Teoriafsnit?
ForumindlægMå der være teoriafsnit til forsøget? Har lavet et forsøg i biologi og kemi, og har lavet et noget langt teoriafsnittil netop dette forsøg.. nu er der imidlertid en der siger der ikke må være et sådan teoriafsnit til forsøget men at det skal indgå i alt det andet stof.. hvad er rigtigt? -
Spørgsmål - Bio A
ForumindlægHej.. Jeg har nogle spørgsmål angående en biologi aflevering, der handler om blandt andet kvælstof. Er det sådan at jeg kan snakke med en om opgaverne herinde, vil jeg meget gerne bede om mail så jeg kan sende de spørgsmål jeg har :) På forhånd tak -
EU siger nej til kanel
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive AT i fagene Dansk A og biologi C. Jeg ville spørger om der evt. er en der kender et forsøg med kanel/kumarin. Eller måske kender i en rapport om kumarin el.lign. -
bioteknologi
Forumindlægsidder med en større skriftlig opgave i biologi på flex og er gået i stå ved de to spørgsmål, er der evt en som kan hjælpe. hvorfor er det ikke altid alle produkter af en gensplejsning, der kan bruges? beskriv teknikken hvor man udvælger de celler, der har fået det ønskede gen indsplejset? -
Omkring muskler og doping
ForumindlægJeg sidder fast ved npget biologi som jeg håber jeg kan få noget hjælp med :) Spørgsmålene er følgende: 1) Hvad er en forbrænding i kroppen? 2) Redegør for forbrændingsprocessen 3) Hvad er doping? Hvilke bivirkninger kan der være ved doping Tak på forhånd! -
Det Haster; lille spørsmål om eksamen.
ForumindlægHey alle sammen, jeg skal op til eksamen på fredag og i den anledning ville jeg godt spørge om der er nogen der har været oppe i biologi på c niv.? Og hvordan spørgsmålene bliver formuleret. hvis jeg kan se eksempler på spørgsmål, kunne det værre dejligt. ;D -
Blodlegemer?
ForumindlægHej! Jeg sidder med noget biologi, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 1. Hvor produceresblodlegemer? 2. Hvad sker der når sukker forbrændes i en celle? 3.Forklar hvordan ilt optages i lungerne og hvordan kuldioxid udåndes? Jeg ville blive super glad hvis i kunne hjæ...
