Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7221 til 7240 af 11183
-
Viden om ørken
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til en biologi rapport omkring ørkenen. Jeg har brug for viden om: -Klimaet i ørkenen. -Jordbunden i ørkenen. -Vandets kredsløb i ørkenen. -Specielle træk ved ørkenen. Mange tak :) -
Hvordan skal jeg forklare denne figur til Tetrodotoxin-opgaven?
ForumindlægHej alle. Jeg har fået den biologi-aflevering, der handler om Tetrodotoxin. Der er en figur, som viser noget om aktionspotentialet i en nervecelle, og jeg ved ikke hvordan jeg sådan helt korrekt skal forklare den. Er der nogle af jer, der kan hjælpe mig? :-) -
hjælp til opgave A eller B ?
ForumindlægJeg skriver om fedme i psykologi og biologi og er pludselig blevet total i tvivl om, hvilken opgave jeg skal vælge a eller b ? :( håber der er nogle, måske med samme emne der kan hjælpe mig . -
Hjælp!! Sortehavet miljø
ForumindlægSkal skrive en opgave om sortehavet, som 3 fag skal komme ind over: Kemi, Biologi og Kemi... Måske der var nogen der havde lavet sådan en opgave?? skal skrive lidt om klimaet i vandet osv... håber meget i kan hjælpe!! -
forskel på kroppens celler og æg- og sædceller
ForumindlægHej. Jeg er igang med en biologi rapport, og har frygtelig brug for hjælp! Det er ikke mit stærkeste emne. Der bliver spurgt: "Hvordan adskiller æg- og sædceller sig fra resten af kroppens celler? Er der nogen der har en begrundelse for det? 1.000 Tak på forhånd -
Hjælp-vippespirometer
ForumindlægHej... jeg er ignang med en biologi rapport om vippespirometer... Formålet med dette forsøg er at bestemme iltoptagelsen i både hvile tilstand og arbejdstilstand for forsøgspersonerne. men jeg ved ikke hvad man kunne evt. skrive i teoriafsnitet... nogle kan hjælpe??? vil bære taknemlig... M... -
hjælp det haster
ForumindlægHej... jeg er ignang med en biologi rapport om vippespirometer... Formålet med dette forsøg er at bestemme iltoptagelsen i både hvile tilstand og arbejdstilstand for forsøgspersonerne. men jeg ved ikke hvad man kunne evt. skrive i teoriafsnitet... nogle kan hjælpe??? vil bære taknemlig... MV... -
HENT formelsamlinger - Gratis
Forumindlægformelsamling.com Siden indeholder følgende formelsamlinger: matematik C matematik B matematik A (2g) Biologi Fysisk C-B Lagt ud i pdf og kan derfor gennemsøges. http://www.formelsamling.com -
HENT Formelsamlinger - Gratis
Forumindlægformelsamling.com Siden indeholder følgende formelsamlinger: matematik C matematik B matematik A (2g) Biologi Fysisk C-B Lagt ud i pdf og kan derfor gennemsøges. http://www.formelsamling.com -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
Angeånde formulering i SRP
ForumindlægHej ! jeg sidder og igang med SRP, og skriver i fagene kemi og biologi. Skal skal inddrage 2 forsøg, men er har lidt svært ved hvordan jeg skal redegøre for fremgangsmåden. Skal det skrives i nutid? Objektivt? Mangler inspiration til hvordan jeg kan skrive om forsøgene kort og præcist. M... -
Klorofylmutanter i byg.
ForumindlægHej... vi sidder med en biologi rapport og har brug for noget hjælp. 1. Regel om samspillet mellem arv og miljø? 2. Vil alle mutationer i frøene kunne spores i de fremspirende planter eller i deres afkom? PLEASE hjælp huritgt da den skal afleveres senere i dag!! -
Klorofylmutanter i byg.
ForumindlægHej... vi sidder med en biologi rapport og har brug for noget hjælp. 1. Regel om samspillet mellem arv og miljø? 2. Vil alle mutationer i frøene kunne spores i de fremspirende planter eller i deres afkom? PLEASE hjælp huritgt da den skal afleveres senere i dag!! -
en der gider læse min rapport?
Forumindlæggoddag goddag jeg sidder og skriver i min sidste rapport i idræt og biologi. så jeg vil gerne spørge om der er nogen som gider læse den i gennem. jeg ved godt at det ikke lyder så interessant, men den betyder så meget for lige nu. især for årskarakter. den skal afleveres på fredag. skriv til mig... -
Emner
ForumindlægHej alle :) Jeg skal også igang med at skrive AT - ressourcerummet er "videnskab og ansvar". Jeg mangler nogle gode ideer til hvad jeg kunne arbejde med. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i biologi og dansk! Nogle forslag? -
Religions metoder?
ForumindlægJeg skriver i fagene biologi og religion omkring neuroteologi og vores religiøse hjerne. i den forbindelse savner jeg en defination af "komparativ/sammenligende religionsvidenskab" med udgangspunkt i mystiske oplevelser vs. kemiske processer i hjernen. på forhånd tak.
