Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 7221 til 7240 af 25374
-
Haster!!!
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er i gang med at analysere "Køreplaner" af Helle Helle.. Hovedpersonen drikker vin en del gange, men jeg kan ikke finde ud af, hvad vinen skal symbolisere ? Tak på forhånd :) -
et godt råd
Forumindlæghej:-) jeg skal til min danskopgave analysere en tekst i form af roman, novelle, eventyr eller lign. jeg ville gerne analysere et af H.C. andersens eventyr, den grimme ælling for eksempel! men jeg kan ikke rigtig finde noget sekundær tekst, altså noget tekst hvor det er analyseret og hvor der bar... -
Panoramisk eller Scenisk tid?
ForumindlægHey ! Jeg skal analysere og fortolke Herman Bangs novelle "Hendes Højhed" og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt den er fortalt i panoramisk eller scenisk tid. Man hører om hovedpersonens dagligdag, dog springes der nogle gange måneder i tid, så det "ligepludselig" er blevet eft... -
Historieopgave
ForumindlægHej!Jeg sidder og knokler med min historieopgave om Adolf Hitler, som skal afleveres mandag..Så var det jeg tænkte på, om der var en eller anden der har lyst til at læse noget af den igennem ("bare" de sider om, hvordan det kunne lade sig gøre at Hitler kom til magten - ca. 3 sider), og... -
HJÆLP !!! novelle stil for til den 24/4
Forumindlæghej (: jeg har en novelle for og jeg vil gerne have hjælp til hvad jeg kan skrive om ? -
hvorfor flygede Dalai Lama den 14 fra Tibet?
Forumindlæghej jeg har kommet lidt i nogle problemer og det haster lidt :S jeg skal lave det til i morgen. er der nogen der har nogle link s eller bare kan svare på : hvorfor flygede Dalai Lama den 14 fra Tibet? -
Notater
ForumindlægNogen her der har nogle gode afsætnings notater til niv A på HH ? :) har sygt travlt med IØ, EØ, dansk og engelsk... er villige til en byttehandel :) har ca 50 siders notater til IØ. -
Tysk - Crazy
ForumindlægHej!I romanen "Crazy" er der så ikke noget med at en af Benjamins forældre har en affære? Er det moren eller faren? -
Emne valg
ForumindlægHej, jeg går i 9 klasse og skal til at skrive en projektopgave. Vores overemne er "Tid - I stort og småt" Det er et ret bredt emne, men jeg kan ikke rigtigt komme på nogle idé til hvad jeg skal skrive om. Jeg vil helst gerne have at det har noget med Elektronik, e.lig. at gøre. Nogle... -
Afgangsprøver
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til dansk læse- og skriftligprøver? -
Hvordan skriver man en reportage?
ForumindlægJeg mangler gode råd til hvordan man skriver en reportage. Kan nogen hjælpe? -
Kan man tage gsk, hvis man ikke har afsluttet faget på et gymnasialt niveau?
ForumindlægHej Kan man tage Gsk, hvis man har afsluttet en gymnasial uddannelse, men i beviset indgår fx ikke fysik. (på hf er fysik valgfag) Kan man så alligevel tage fysik som supleringskursus på gsk og søge videre, eller kan det ikke lade sig gøre? På forhånd tak. -
Stamtræ
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man evt. kan finde sit stamtræ?En side eller noget? -
Forsklag til opgaver/emner der er værd at skrive om i SSO?
ForumindlægHej..Tiden nærmer sig jo til hvor vi ska til at vælge fag og emne til SSO her i 3. g., men jeg er virkelig så blank som man kunne være!! :( Nogle interessante emner for mig kunne være samfundsvidenskab, idræt og nogle mere provokerende emner som nazisme, krig eller kvindeundertrykkelse f.x. Men e... -
Slaver i Romerriget! Ændring i opfattelsen..?
ForumindlægHej derude:)\nJeg er igang med at skrive opgave om slaver i Romerriget, men kan ikke finde noget konkret om, hvad det var der gjorde at synet på slaverne ændredes..? \nJeg har Senecas stoicisme med.. please hjælp hvis du har en anelse om hvad der ellers kunne ligge til grund for det...??\nVh -
ved ikke hvad jeg skal skrive om!
ForumindlægHej..\nJeg skal aflever emne til SSO på fredag d. 9 december, og jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om. Så hvis I kunne hjælp med nogle emner til mig, ville jeg blive utrolig glad.. \nMVH Julie -
SSO - hvilken psykologisk roman kan anbefales?
ForumindlægMin lærer er glad for 30'erne og har selv anbefalet "Hærværk". Nogle som vil anbefale den? Jeg vil også meget gerne høre andre foreslag.\n\nJeg vil gerne have en med en masse 'kød på', symbolik osv. Jeg håber, at i kan hjælpe.. :) -
Tidsliste
ForumindlægNogen der ved hvor man kan få fat i en tidsliste over de vigtiste begivnheder i verdenshistorien? Her tænker jeg på hele verdenshistorien. Ca. tilbage til den dag pyramiderne blev bygget.\n\nJeg har kigget lidt rundt på nettet og har fundet mange ting men de er alt for detaljerede. Ønsker bare en... -
Sætning
ForumindlægKan nogen forklare mig, hvorfor sætningen: Whether a postmodern story end happy is always an open question. Skal være Whether a postmodern story end happily is always an open question. Håber nogen kan hjælpe. -
I tvivl om metoder
ForumindlægHej Alle. Da jeg skal op i AT d.29-05 (fredag i næste uge) og er ret meget i tvivl om hvilke metoder jeg skal bruge, tænkte jeg at jeg lige ville høre herinde om der er evt. er nogen der vil læse min synops igennem og så komme med forslag til hvilke metoder der kan bruges og rettelser af fejl? Je...
