Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7301 til 7320 af 11183
-
Spalteåbning
ForumindlægHej derude. (: sidder lige og skriver en rapport i biologi. jeg har desværre glemt min biologibog på skolen, så har lidt svært ved at finde et svar på dette: Forklar hvorfor spalteåbninger åbner i lys og lukker i mørke nogen der kan hjælpe? :) -
Forklaring af figurer - HJÆLP!!
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig biologi årsprøve, og kan simpelthen ikke gennemskue de her figurer, som jeg skal kunne forklare. Er der nogen, der kan hjælpe med at uddybe/forklare dem? - ville virkelig være en kæmpe hjælp! Jeg har vedhæftet billederne :-) -
Fejl i proteinsyntesen
ForumindlægJeg har en biologi aflevering for til næste uge og mangler kun at besvare disse 2 spørgsmål. Nogen der kan hjælpe? Hvordan kan der opstå fejl i proteinsyntesen? Hvorfor er det vigtigt, at proteinsyntesen foregår fuldstændig korrekt? -
Vandløb
ForumindlægHej allesammen sidder med en biologi aflevering der hander om vandløbsundersøgelse af Østeråen. Jeg har lidt besvær med dette spørgsmål, er der nogle søde og kloge sjæle der vil give et bud på spørgsmålet?;.) Hvad kan man gøre for at begrænse udvaskning til et vandløb? -
SRO - indledning
ForumindlægHey.. Sidder og vrider min hjerne omkring en indledning til min SRO. Hvordan skal den skrives, og er der nogen, der har et eksempel eller lign, som kan lede mig på rette vej? Jeg skriver i Biologi og Kemi - om fedme.. -
Hjælp!!!
ForumindlægI AT7 skriver jeg om Darwin i fagene biologi A og historie A. I forbindelse med det har jeg to spørgsmål: Hvem var Charles Darwin og i hvilken tid kom hans teori frem ?? Håber på et svar:) -
trofiske niveauer
Forumindlæghej jeg har trukket eksamensspørgsmål i biologi B idag og håber på at få lidt hjælp med den redegørende del Gør rede for hvilke faktorer der har betydning for produktionen af biomasse på de forskellige trofiske niveauer i et økosystem. Håber der er nogen der kan hjælpe! -
AT - Darwin og dansk
ForumindlægHey . Jeg skal til AT eksamen på mandag , men jeg føler mig ret usikker på biologi delen , da jeg ikke er sikker på hvilken metoder jeg kan bruge , altså hvilken metoder brugte darwin og hvad er forskelen med dengang og nu ? På forhånd tak -
CRISPR
Forumindlæghttp://bioside.dk/onewebmedia/seglcelleanæmi_23.05.2016.pdf Hej allesammen, Jeg har lidt svært ved en opgave i biologi. Jeg vil høre, om i kan hjælpe med opgave nr. 4 og nr. 5, som ses i linket over. Håber i kan hjælpe, god aften Amalie -
Begrænsning/Styrker?
ForumindlægHey folks :) Jeg sidder og forbereder mig til min talepapirsfremlæggelse, men jeg har et spørgsmål jeg har svært ved at svare på. Mine fag er biologi og historie.. Hvad er disse fags styrker og begræsninger ? -
Kvalitativ/Kvantitativ - tabel, figur?
ForumindlægHey. Jeg er igang med AT og i biologi har jeg en figur, der sammenligner 2 DNA strenge - er det kvalitativ eller kvantitativ data? Derudover har jeg en tabel/figur over forskellige abearters DNA sekvenser + menneskets.. - er det kvalitativ eller kvantitativ data? Tak.. -
hvordan kan en fourenet sø genoprettes?
ForumindlægHåber på hurtig hjælp da jeg skal til biologi eksamen i morgen, og har 24 timer. Jeg har trukket spørgsmål om vandforurening, og et af dem lyder: hvordan kan en forurenet sø genoprettes? Nogle der ved noget om det? På forhånd 1000 tak. -
AT eksamen
ForumindlægJeg skal op i AT imorgen skriver om Aspirin piller i Historie/biologi. Min probilemformulering: I hvilket omfang har opfindelsen af aspirin gennem tiderne ændret menneskets syn på brugen af præparatet? har bare ikke helt styr på metoder, nogen der har forslag om hvilke metoder jeg skal bruge? -
Induktiv eller deduktiv?
ForumindlægHej alle sammen, I faget biologi så har vi lavet observationer omkring genetik, f,eks. hvor mange der har blå øjne, hvem der kan lave tungerulning osv i familien og klassen. men så ville jeg bare spørge jer, skal jeg bruge den induktive eller deduktive? Eller kvantitative eller kvalitative? det h... -
bio. eksamen - hjælp
ForumindlægHej er der nogen herinde, der kan hjælpe med at udplukke de "biologiske forhold" i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8459.pdf og nogen der ved hvordan en biologi fremlæggelse på stx B skal foregå? -
Årsprøver!!!
ForumindlægJeg har været oppe i 3 årsprøver, og mangler biologi eksamen. I årsprøverne har jeg fået -3, kommer jeg til at brug dem til noget!! og kan jeg tag vider til 2.g eller??? :S påhånd taak :D -
Plantecellens og dyrecellens cellvæg
ForumindlægHej. Jeg mangler i min biologi rapport at beskrive kort plantecellens og dyrecellens cellevæg. Jeg har læst lidt om det, men kan ikke rigtigt finde ud af at omformulere. er der nogle der kan hjælpe? MVH Kasper, 9. klasse. -
Økosystemer
ForumindlægHej. Har lige trukket Arktiske havøkosystemer til min eksamen i 3.g biologi a niveau. Er der nogen der Der ved noget om de dynamiske forhold, biologiske produktion og energistørmme i forhold til den grundlæggende opbygning af økosystemet.?? -
Hjælp til problemstilling.
ForumindlægHej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d... -
Økologi
ForumindlægJeg har et spørgsmål i biologi, som jeg håber, der er nogen, som kan hjælpe med Det lyder sådan her: Angiv 2 abiotiske miljøfaktorer, der medvirker til nedbrydningen af bade på skovbunden, og forklar, hvordan hver af de 2 abiotiske miljøfaktorer påvirker nedbrydningen af blade.
