Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7361 til 7380 af 11183
-
HJÆÆÆÆÆÆLP MED AT
Forumindlægjeg skal skrive en synopsis om BOTOX og jeg har meget svært ved at komme igang med den da jeg har valgt PSYKOLOGI OG BIOLOGI. Er der gode idéer må i meget gerne skrive hutigs muligt, på forhånd tak -
Hjælp, hvis du er klog nok?:-)
ForumindlægHej alle Mig og min ven skal aflever et biologi rapport. Er der så nogen der gerne vil være mega høflig og rette rapportet? Det er på 3 sider. Vi vil bare vide om der er nogle fejl, eller om der er noget i synes at der skal tilføjes noget mere. Tak på forhånd:-) Venlig hilsen Amenah og Arvin. -
Alternativ energi?
ForumindlægJeg skal skrive ep i samfundsfag og biologi, jeg kan bare ikke komme i gang. Der skulle vel ikke sidde et klogt hoved et eller andet sted med et hjælpsomt hjerte som kunne komme med en idé eller et godt sted at tage fat til en start?? -
hundegalskab
ForumindlægJeg skal have AT i dansk og historie og har tænkt mig at skrive om Pateurs vaccine mod hundegalskab. Er der nogen som har en god ide til hvordan jeg kan opbygge min disposition, så dansk og biologi indgår på en god måde? -
nedarvning
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp jeg fik en spørsmål fra biologi B at der stå redegør udspaltningsforhod ved uafhængige nedarvning af to egenskaber med dominans ( to gens nedarvning) samt for hvorledes epistasi kan opstå ? -
For lidt fedt, hvad betyder det for mig?
ForumindlægJeg har lavet en kostanalyse i Biologi, og i min kostanalyse får jeg for lidt fedt, min lærer har så skrevet hvad det kan betyde for mig??? Jeg har prøvet at søge om det på nettet men uden held. Er der nogen der ved svaret så skriv gerne. -
Opuntia macrorhiza!?!?!!!! HJÆLP !
ForumindlægHej Jeg skal lave en kort fremlæggelse (i biologi) om hvordan planten ''opuntia macrorhiza'' tilpasser sig det sted den vokser op Jeg har svært med at finde oplysninger så ville virkelig værdsætte det hvis nogen kunne hjælpe miig :D Tusind tusind tak på forhånd!! -
SRO oplæg
ForumindlægHej, jeg vil meget gerne vide hvordan jeg skal forsvare i mit mundtlige oplæg til SRO (Biologi og kemi). Altså hvad skal jeg komme ind på, og jeg har skrevet om meget, så hvordan skal jeg vide og udvælge de bedste konklusioner og problemstillinger? -
eksamen spørgsmål
Forumindlæghej er her ikke som vil hjælpe mig med følgende spørgsmål i biologi ? • Forklare forskellene mellem den anaerobe og aerobe forbrænding af glukose, samt forklare hvordan musklerne skaffer energi til arbejde. • Forklare hvordan kredsløbstræning påvirker kroppen og diskutere Sundhedsstyre... -
Hermeneutiske spiral?
ForumindlægHej allesammen Lige et tvivlsspørgsmål: Hvis jeg har skrevet i psykologi og biologi, kan jeg så godt sige at jeg har anvendt den hermeneutiske spiral til at fortolke og analysere bøger/avisartikler mm., selvom det ikke er historie jeg skriver i ???? -
Almenstudie forberedelse mundtlig årsprøve...
Forumindlæghar skrevet synopsis i fagene Biologi og Historie. Emnet er Darwin og evolutionsteorien. Har ikke prøvet at være i eksamen situationen før, men hvad skal man fremlægge/fortælle/diskutere? Jeg går ud fra man ikke skal fortælle om det der allerede står i selve synopsen.... -
Leghæmoglobin og Rhizobium-bakterier
ForumindlægSidder med et eksamens sæt i Biologi A. Nogen der har nogle idéer til dette spørgsmål? Forklar, hvilken betydning det har for Rhizobium-bakterier, at leghæmoglobin er i stand til at afgive O2. På forhånd tak -
Endorfiner i hjernen
ForumindlægHej mennesker Sidder i skrivendestund og laver 24-timers forberedelse til mundtlig Biologi-B. Sidder og bakser med endorfiner, signalstoffer og belønningssystemet. Er der nogen der ved, hvorledes endorfiner stimulerer belønningscentret? Foregår det gennem blodkarene? - Hvis ja, er endorfiner så... -
Græsnings- og nedbryderfødekæden
ForumindlægHej Alle sammen Læser til eksamen i biologi og er gået i stå mht definitionen af begreberne græsningsfødekæden og nedbryder fødekæden, forstår godt princippet i begge fødekæder men kan ikke finde ud af at lave en kort og præcis definition af dem. Håber nogen kan hjælpe med dette -
hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?
Forumindlægaltså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh -
hjææælp
ForumindlægJeg har fået en opgave i biologi, som jeg har ret svært ved at besvare: Forklar hvordan celler danner proteiner ud fra et gen idet du inddrager din viden fra den teoretiske øvelse ”Arvematerialets struktur og proteinsyntesen”. Nogen der kan hjælpe mig? -
Blodtype - krydsningsskema
ForumindlægSidder til 24-timers forberedelse i biologi og skal bruge svaret på et meget enkelt spørgsmål, men som jeg dog stadig er i tvivl om. Hvis manden har blodtype AB og kvinden har blodtype A, hvilken blodtype vil deres barn så kunne få, og hvordan ville krydsningsskemaet se ud? På forhånd tak f... -
Biologirapport - hjælp til spørgsmål om ørken
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at lave en biologi rapport om ørkener. Der er et spørgsmål jeg har svært ved at besvare. Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: Ørkenens fremtid? På forhånd tak :-). -
hvorledes AB0 blodtyper nedarves, vha krydsningsskema.
ForumindlægHey folkens. Jeg sidder og skal til eksamen i biologi, og så blev jeg pludselig i tvivl om hvordan AB0 blodtyper nedarves. Jeg kan simpelthen ikke huske det. Det ville være rart hvis en af jer også ville vise det i et krydsningsskema, en forklaring ses gerne. På forhånd tak. :) -
Kredsløb
ForumindlægJeg sidder og læser op til biologi eksamen, og undre mig lidt over nogle ting, håber I kan hjælpe. -Hvorfor er brugen af nitrat og fosfat gavnligt på land? -hvad er konsekvensen af brug af nitrat og fosfat på nærtliggende marker på vandmiljøet? På forhånd tak :)
