Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7381 til 7400 af 11183
-
Egenskaber .. nedarves?
ForumindlægHeey alle Jeg læser op til eksamen og stødte på spørgsmålerne her: Hvordan kan egenskaber nedarves? og Gør overordnet rede for hvordan DNA kan styre cellens funktioner Tusind tak på forhånd ps. jeg har biologi på c niveau -
EKSAMEN ! Nedarvelse af egenskaber?
ForumindlægHej alle der er et spørgsmål jeg ikke forstod: - Hvordan nedarves egenskaber? Tja jeg læste om det centrale dogme og proteinsyntesen, så det har nok noget med celler el. genetik at gøre .. Måske? Tak på forhånd Jeg har biologi på c niveau -
synapse - adenosin og koffein
Forumindlæghej alle sammen. Jeg har trukket et spørgsmål i biologi om koffein som rusmiddel, og jeg har et hurtigt spørgsmål: kan det passe at adenosin i sig selv er en hæmmende synapse, men når man drikker kaffe(som er adenosinantagonist) vil synapsen blive stimulerende? eller er jeg helt galt på den? -... -
DNA
ForumindlægHjæælp! Jeg har et spørgsmål til min biologi eksamen som jeg bare ikke kan finde ud af .. Hvorfor vil en person have ca. halvdelen sine "elektroforese bånd" tilfælles med sin mor og ca. halvdelen tilfælles med sin far? På forhånd tak :-) -
hvordan energi omsættes i et økosystem?
ForumindlægJeg sidder i den situation, at jeg skal til sygeeksamen i biologi og jeg simpelthen ikke kan svare på det her spørgsmål: Beskriv hvordan energi omsættes i et økosystem? Håber virkelig der er en eller flere der kan hjælpe mig :-) tak for forhånd. -
Eksperiment med kobling til kræft (kemi eller bio)
ForumindlægHalløj. Er der nogen, der kan komme i tanke om et eksperiment, man kunne koble til kræft i SRP? Jeg skriver i kemi og biologi. Jeg har kun fundet "EFFEKT AF FERMENTERING AF ANTISTOFFER I MEDIE MED HØJT GLUKOSEINDHOLD" indtil videre. Mange tak. -
SRP om kronisk myeloid leukæmi
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP om kronisk myeloid leukæmi, og matematisk modellering. Jeg ville høre, om der er nogen der kan hjælpe i forhold til mateiale til biologien, bøger, artikler mm. der egner sig til en SRP. Kh -
genetisk arv
Forumindlægskal svare på et spørgsmål i en biologi rapport.. Spørgsmålet lyder sådan: Beskriv nogle egenskaber hos mennesket som ikke er genetisk arveligt.. nogen der ved noget om det? måske jeg bare gået lidt kold i denne rapport lige nu gab -
Hvilken organeller har noget at gøre med ernæring
ForumindlægVi er to knap så biologi elskede piger, og vi sidder og søger nettet tørt for svar. Nogle af jer der ved hvilken organeller der har noget med ernæringen at gøre PS. Vi har om celler -
Teori
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at lave en biologi opgave/rapport, så jeg vil spørge jeg om hvordan man kan skrive om teori og praktisk. Jeg skriver en opgave om livets byggeklods, altså om celler, DNA osv. -
Tuberkulose film/bog
ForumindlægJeg skal skrive SRP i Engelsk A og Biologi B. Jeg har valgt at arbejde med sygdommen Tuberkulose, og skal derfor bruge en engelsk film eller bog som omhandler denne sygdom. Er der nogen der har nogle gode titler? -
Dissektion af hjerter
ForumindlægHejsa, jeg har lige et par spørgsmål til en biologi rapport...... - Fører arterier altid iltet blod og vener altid afiltet blod? Forklar. - Er der forskel på tykkelse af arterier og vener? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvis nogle kender svaret ville det være super! -
AT fremlæggelse.
ForumindlægJeg skal i morgen op og "fremlægge" min AT synopsis for mine 2 lærer. (Religion og biologi). Skal jeg bare gennegå min synopsis fra ende til anden, eller hvordan? Håber I vil hjælpe, da jeg er lidt på bar bund. -
Hvorfor deler celler sig?
ForumindlægGodaften allesammen! Jeg har et spørgsmål for i biologi, der lyder på, hvorfor celler deler sig. Jeg troede egentlig, at det var forholdsvis nemt at besvare, men kunne så alligevel ikke rigtigt finde svar. Hm. Så kan i hjælpe mig? : Hvorfor deler celler sig? Mvh Julie -
Designerbabyer
ForumindlægHej Vi skal i AT skriver i samfundsfag og biologi om designerbabyer og selviscenesættelse gennem sine børn. Vi ønsker derfor at se de dokumentarer om dette som DR2 sendte den 5. febuar. Problemet er bare, at vi ikke kan finde den. Nogen der har den eller kan hjælpe? -
Antigener og antostoffer
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og er i gang med at skrive biologi rapprt, men jeg kan simpelthen ikke forstå det på internettet om antistoffer og antigener - er der muligt at der er en venlig sjæl der vil definere disse to begreber for mig? -
Morfin
ForumindlægHej, jeg skal skrive EP om morfin i kemi B og biologi C, men jeg mangler en problemformulering med et kort overspørgsmål på 1 linje, og 3 underspørgsmål, synes godt nok det er svært at gennemskue. Har i nogle bud? -
Morfin fremlæggelse
ForumindlægHvad kan komme ind på under en 15 minutter synopsisfremlæggelse projekt om morfin i kemi B og biologi c? der skal være et overspørgsmål på cirka 1-2 linje, og 3 underspørgsmål på også cirka 1-2 linjer -
Nervesystemet
ForumindlægHej med jer Jeg er i gange at svare om Biologi spørgsmålet. Min spørgsmål er: Hvad betyder pæ-synaptisk neuron og postsynaptisk neuron? Hvad arbejder transmitterstof og endeknop ? Hvad er Blod.hjerne barrieren? På forhånd tak -
Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål? Det er en biologi rapport, der omhander Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose.. Hvilken betydning har pH for resultaterne? Hvilken funktion har de to temperaturer? Sweetzyme T er immobiliseret - hvad vil det sige? Hvad b...
