Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7401 til 7420 af 11183
-
2 gens nedarving
ForumindlægHej derude. Jeg kan godt løse 2 gens nedarvings skemaer, men jeg er lidt i tivil om hvordan de skal stilles eller skives op, hvis der er nogen biologi-mennesker der kan forklarer det ved fx at opstille dette i et 2 gens nedarvings skema: SeEe * SsEe -
Skørbug og opdagelsesrejsende
ForumindlægHej alle biologi og historie kloge mennesker Jeg har valgt at skrive AT i his og bio under emnet Skørbug og opdagelsesrejser er MEGET åben for samtidige kilder / bare kilder generelt mvh. en forvirret AT skriver -
Hvordan er mitokondrierne og grønkornet kommet ind i cellen?
ForumindlægJeg er i gang med en biologi rapport, og der er 2 spørgsmål som driller mig lidt. 1. Hvordan tror man mitokondrierne er kommet ind i cellerne? 2. Hvordan tror man grønkornet er kommet ind i cellen? Jeg håber I vil og kan svare, hurtigst muligt, og mange tak på forhånd! -
Vurderingssamtaler
ForumindlægHej, Nogle der skal eller har været til vurderingssamtale istedet for eksamen pga corona? Jeg skal til vurderingssamtale på min skole, hvor lære og censor vil være til stede, hvilket ikke giver mening, i biologi. Nogle der ved, hvad der sker, hvis man ikke deltager i vurderingssamtalen? -
Orbit A HTX PDF
ForumindlægEr der nogle som evt. har Orbit A HTX som PDF dokument? Det kunne være virkelig fedt vis nogle lå inde med den! Evt. Biologi C+B Systime havde også været fedt! -
Plagiat.
ForumindlægJeg har i min opgave mange kilder på engelsk som jeg har omformuleret og skrevet på dansk i biologi. Jeg har ved få sætninger oversat dog er det meste af det en samling af flere afsnit på engelsk til dannelse af et afsnit på dansk. Er det plagiat? Jeg har kilder til ALT! -
QRS komplekset hjertet
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med :) det er i anatomi, så biologi var lige det emne der dækkede bedst. mit spørgsmål er: 5. Hvorfor har QRS-komplekset den største amplitude? jeg har ikke kunne finde noget om det :/ -
Hjælp jeg skal skrive en rapport om kønsforskelle
ForumindlægJeg skal nå at skrive en rapport om kønsforskelle i biologi, men ingen kan hjælpe mig rigtig... vil i være rare og svare hurtigt mangler virkelige en god karakter og vil ikke bruge penge på det for så kan mine forældre se det.. -
Mangler noter til dette år
ForumindlægHej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til [email protected] Tak for hjælpen -
Mangler noter til dette år
ForumindlægHej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til [email protected], eller kontakte mig her :D Tak for hjælpen -
Dioxin i fødevarer
ForumindlægHej! Jeg skal skrive AT i biologi og kemi, om dioxin i fødevarer. Jeg skal forklarer hvordan det påvirker mennesket og levende organisemer. Der står en masse om hvad dioxin gør ved kroppen mm. men ikke hvordan der sker, nogle der kan hjælpe mig lidt med det? :) mange tak :D -
Diabetes og konsekvenser for samfundet
ForumindlægHej. Jeg står og skal lave AT omkring diabetes type 2 og de økonomiske konsekvenser for samfundet. Er der nogle der har ideer og evt. metoder til emnet?? Skriver i biologi c og samf A. -
Melorme respiration
Forumindlæg- Melorme er koldblodede, de lever indendøre, de spiser en føde med et højt fiberindhold, de drikker ikke andet vand end, hvad der er i maden, og de er larver (dvs. ikke-voksne). Hvordan kan de dele af melormenes biologi påvirke N/I? -
Hvad skal kroppen bruge for at overleve?
ForumindlægHej, jeg har en opgave i biologi om mad og sundhed. Jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe med at forklare hvad kroppen behøver for at overleve. Fx: Protein. Tak på forhånd. :) P.s kom gerne med begrundelser for hvorfor man skal bruge det for at overleve. -
Sæddræbende creme
ForumindlægHej alle, håber i kan hjælpe. Vi har netop i biologi lavet et forsøg med sæddrebend creme og så at sædcellerne søgte hen mod cremen, hvorefter de døde. Ved i hvorfor de søger mod cremen ? på forhånd tak, John -
Skov
ForumindlægJeg sidder med mit eksamenspørgsmål i Biologi på B omkring Skoven. Nogle der har nogle noter omkring hvilken betydning nedbrydere har for skoven, og hvordan man kan sikre størst mulig udnyttelse af nedbrydernes aktivitet i jord? -
HTX eller STX i biotek
ForumindlægHej Jeg er lidt nervøs over eksamen i BioTek. Jeg går i 2g på HTX Jeg ville bare vide, om den er sværere end en STX eksamen, altså htx eksamen Grunden til a jeg er nervous er at jeg er mega god til Biologi, men dårlig til Kemi -
NV eksamen efter ferien
ForumindlægHej alle. Sagten er, at jeg skal til NV eksamen her efter ferien. Jeg har lavet forsøg i alle fag i NV, hvor jeg tager fat i et rødbede forsøg fra biologi og kemi, hvor vi altså lagde rødbeder i ethanol, og så hvordan rødbeden gik ind og påvirkede cellemembranen. Jeg har styr på mit forsøg ... -
Miljø-forurening
ForumindlægHej :) Jeg har et projekt jeg skal lave, og jeg har om forurening. Jeg skal både have en historie, biologi og geografi del med. Har fundet noget, men hvis i vidste noget om det ville jeg blive rigtig glad. Det haster lidt, tak på forhånd. -
Erosion
ForumindlægHej! Jeg er igang med en biologi rapport, og skal svare på dette spørgsmål. - Forklar begrebet erosion og hvilken betydning den har for landskabet. er der en der kan komme med en kort og god forklaring, hvad jeg eventuelt kan skrive? Det ville hjælpe mig rigtig meget.
