Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7441 til 7460 af 11183
  • Hvad er IPSC?

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere denne artikel i biologi: https://www.cell.com/cell-stem-cell/fulltext/S1934-5909(17)30238-2#secsectitle0030 IPSC går igen flere gange, men jeg har ikke helt forstået hvad det er, og jeg har prøvet at google det, men finder ikke frem til noget
  • AFLEVERING! HJÆLP! NH3

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til opg. 3 i vedhæftet fil fra en eksamensopgave i biologi A. spørgsmålet handler om, hvordan jordbakterier kan fjerne NH3. Nogle bud? Det haster ret meget, for skal aflevere i morgen :/
  • HJÆLP!! AFLEVERING :O

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til opg. 3 i vedhæftet fil fra en eksamensopgave i biologi A. spørgsmålet handler om, hvordan jordbakterier kan fjerne NH3. Nogle bud? Det haster ret meget, for skal aflevere i morgen :/
  • Blodbestemmelses type 0+

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har på mit biologi hold lavet et forsøg, og fandt ud af at jeg havde blodtypen 0 og var rhesus positiv. Mit spørgsmål lyder så: ud fra min blodtype, hvilken blodtype kunne mine forældre så have? håber i kan hjælpe, synes det er lidt svært!
  • Cellens overfladeforhold og facon

    Forumindlæg
    Faldt lige over noget i biologi hvor jeg føldte mig usikker. Hvilken betydning har cellens overlade rumfangsforhold for optagelse af stoffer vha. diffusion? vilken form (facon) vil det være en fordel at have for en orfanisme som skal benytte diffusion?
  • SRP hjæææælp! opgaveformulering

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skriver om thalidomid lægemidlet i SRP. I opgaveformuleringen står der at jeg skal redegøre for stoffets kemiske og fysiske egenskaber. De kemiske egenskaber har jeg styr på. Men hvad menes der med de fysiske egenskaber? Jeg skriver i Kemi A og biologi B..
  • Penicillin og ringstørrelsen (stabilitet)

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og laver SRP i biologi og kemi hvor jeg har om antibiotika, herunder penicilliner. En af mine problemstillinger lyder: Diskuter om ringstørrelserne kan have indflydelse på stoffernes (penicillinernes) stbabilitet? Hvad kan jeg komme ind over ? TAK, på forhånd?
  • Elisa-test

    Forumindlæg
    He Jeg skal skrive en rapport om Elisa-test i biologi, kender i nogle sider eller noget hvor jeg kan finde noget godt teori ? Der står ikke rigtigt noget i vores bog og kan ikke finde noget på nettet...
  • Gensplejsning og parasitter - hvad betyder det??

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en fremlæggelse om bakterier for og vil gerne have noget om gensplejsning og parasitter med men har ret svært ved at forstå hvad det er/betyder :-) Nogle der er en lille ekspert i biologi begreber derude så må i mget gerne hjælpe mig!
  • Eksamensspørgsmål

    Forumindlæg
    Hej alle Er der mon en venlig sjæl, der kan hjælpe mig med at forberede mig til biologi eksamen? Jeg har øvet meget selv, men der er nogle områder, der skal finpudses. Jeg vil selvfølgelig rigtig gerne betale. Jeg skal op d. 7/6. Vh Maria
  • Hvordan kan grundstoffer i atmosfæren indgå som en del af den faste jord?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med en biologi fremlæggelse og vil gerne have svar på nogle spørgsmål. - hvordan kan grundstoffer i atmosfæren indgå som en del af den faste jord? - hvordan kan stoffer i jordens skorpe blive en del af atmosfæren? Tak på forhånd.
  • Smittefrekvens ift. corona

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at skrive min SRO om epidimier (fagene biologi og matematik). Jeg har prøvet at finde ud af hvad smittefrekvens er, dog uden held. Kan man selv regne smittefrekvensen ud? og hvad helt præsic er det? Mange tak på forhånd:)
  • SRP om demens

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart vælge emne i SRP og jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive om demens. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvilket andet fag end biologi det ville give mening i at skrive i. Jeg har overvejet dansk eller matematik.
  • Problemstilling

    Forumindlæg
    (Fysik kemi, biologi og geopgrafi) Hej Vi er i gang med at lave en præsentation i science om udledning af stoffer/CO2 (Klimaet) Derfra har vi valgt emnet dyr og skal skrive en god problemstilling til det.
  • SRP om evolution i USA

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive SRP inden for biologi A og engelsk B, hvor jeg overvejer at skrive om den store modstand mod evolution i USA. Men ville høre om hvad man helt præsic kunne skrive om inden for det. Er meget i tvivl om der er nok fyld. Mange tak på forhånd:-)
  • Selektion essay

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg skal skrive et essay om selektion i biologi, men har lidt svært med at gå i gang. Skal svare på: "Du skal i dit essay diskutere hvordan selektion påvirker evolution af en art." Kan nogen hjælpe, tak?
  • Mundtlig SRP

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op til SRP mundtlig snart og er lidt i tvivl om hvad man skal snakke om ifh. empiri? Altså hvilken empiri man har brugt. I min SRP har jeg ikke indraget forsøg eller udført forsøg. Har skrevet i fagene religion og biologi. Tak på forhånd:))
  • Srp

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i min SRP i overmorgen, et af de punkter jeg skal besvare er hvorfor min opgave er faglig relevant. Er det m.h.t nutiden, eller hvorfor det er relevant at lære om det. Har skrevet i kemi og biologi om parabener som konserveringsmiddel i kosmetiske produkter.
  • Forskel på løg- og vandpestceller

    Forumindlæg
    Hej derude, Er i gang med at skrive journal i biologi omkring mikroskopi af plante- og dyreceller, men er lidt i tvivl om, hvorfor der er forskel på løg- og vandpestceller (samt hvilke organeller man IKKE kan se i de to) Er der muligvis nogen, der kan forklare det? Mange tak på forhånd
  • Grundvand

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger eksempler på eller inspiration til 3 arbejdsspørgsmål inden for grundvand ift. de to naturfag, fysik/kemi og biologi. Det må meget gerne være simple og åbne spørgsmål eller lukkede indviklede spørgsmål. Kan nøjes med begge. På forhånd tak