Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 7521 til 7540 af 14598
-
Hvordan kan vi blive rigere for hver generation?
ForumindlægCEPOS har beregnet, at en nyfødt koster de offentlige finanser 900.000 kr. gennem et livsforløb. Hvordan kan vi blive rigere for hver generation, når vi er en udgift for den danske stat gennem et liv? Kilde: http://www.cepos.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/Microsoft_Word_-_En_nyfoedt_ko... -
Benny Andersen digt?
ForumindlægHej alle. Nogen som har Benny Andersens digt: Mit liv som indvandrer. Jeg har trukket det, og jeg er virkelig på 'numsen', eller ved hvor jeg kan finde en gennemgang, analyse eller fortolkning. Jeg har self. nogle ideer selv, men det ville være helt dejligt og sammenligne med andre (: (så... -
Hvordan kan jeg skrive en konklussion?
ForumindlægHej allesamman, jeg er i gang med en synopsis, har kigget meget rundt både her inde og på nettet, for at kunne skrive min egen konklussion men er gået helt i stå, kan ikke komme videre. Hovedemnet et fitness, og Hvordan et godt liv hænger sammen med fitness.. har lavet problemstillinger osv men k... -
Biografi af en snegl- analyse
Forumindlæghej.. kunne godt bruge lidt hjælp fra nogen som måske selv har analyseret eller kender teksten Biografi af en snegl af Peter Seeberg..jeg er lidt i tvivl om den er ironisk og han egentlig kritisere "sneglens" enkle liv, eller om han påskønner dens bekymringsfrie leve form..håber nogen k... -
SSO hjælp
ForumindlægMin opgave titel lyder:Der ønskes en analyse og fortolkning af William Bradford Huies 3 lives for mississippi med specielt fokus på en redegørelse for de forhold, som muliggjorde de beskrevne handlinger. Er i tvivl om det så er helt forkert at jeg har lavet analyse af kommunikationsform, tema, ge... -
Eksistentialisme?
ForumindlægHej!Er der nogen, der har arbejdet med "Soldaten og pigen" af Martin A. Hansen? Jeg har læst den, og forstår den da nogenlunde. Hvad jeg dog har problemer med er, hvad de forskellige karakterer i historien symboliserer. Og hvor kommer eksistentialismen ind i billedet? ... I soldatens sp... -
Idéer til produkt!
ForumindlægHej folkens Jeg har projektopgave, og har ikke nogen idé til et produkt... Vores emne er: Krav og forventninger til unge Og vores problemstilling er: Hvilke krav og forventninger bliver unge stillet overfor, og hvordan har de ændret sig gennem tiden? Hvem stiller dem, og hvilke konsekvenser ha... -
De første levende organismers udveksling af stoffer
ForumindlægHejsa jeg har et spørgsmål til min skriftlige opgave der skal bruges til min eksamen, som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med!! :) Mit emne hedder: Kemisk evolution, dannelse af membraner og det tidligste liv. Det spørgsmål jeg ikke kan finde ud af er: Hvordan udveklsede de første organism... -
Vand som opløsningsmiddel i kroppen
ForumindlægJeg har en opgave for, hvor jeg skal forklare om vands betydning for jordisk liv i forbindelse med vand som opløsningsmiddel. Jeg ved at vand bla. bliver brugt som opløsningsmiddel i blod og urin. Jeg kan bare ikke finde noget om processen. Nogle der ved noget om hvordan vand bliver brugt som o... -
enevælde
ForumindlægHvilken gruppe i samfundet mærkede tydelige forandringer,da enevælden blev indført? Beskriv hvordan Hvilken gruppe i samfundet mærkede mindst forandringer,da enevælden blev indført? Beskriv hvordan Hvordan ville dit liv blive forandret, hvis der blev indført enevælde i DK? Disse spørgsmål d... -
Genitiv Tysk
ForumindlægHej jeg kan overhovedet ikke finde ud af genitiv i Tysk så tænkte på om der var nogen der havde nogle gode huskeregler??? jeg har også nogle sætninger som jeg gerne vil have hjælp til hvis i gider :D 1) Mandens børn. Søsterens børn. 2) Min fjendes fjende er min ven. 3) Mine venners børn. ... -
jeg har virklig virklig brug for hjælp :D
Forumindlæghej alle, jeg er virklig på røven med hensyn til et kapitel, i samfundfagsbogen Liv i Danmark det er kapitel 1 som hedder at konstruere sin egen identitet jeg har mistet alle mine noter til netop det emne, så ville høre om der var nogle der havde nogle noter til det emne eller om der var nogle de... -
Filmen; THE ROCK
ForumindlægHej ! Jeg skal fremlægge engelsk i morgen, og på min disposition har jeg været for hurtig med at skrive at jeg har set filmen The Rock .. ja jeg har så ikke kunne få fat i filmen og ved sgu ærlig talt ikke lige hvad jeg gør! Ville høre om nogle af jer har set filmen? Den omhandler livet på Al... -
dyremishandling - underskriftindsamling
ForumindlægHej AlleNedenfor er der et link til underskriftsindsamling.Det er en underskriftsindsamling for at få et dyrepoliti i Danmark. Det er ikke sikkert det hjælper, men lad os nu prøve i fællesskab at vise at vi er mange der tænker på de dyr der hver eneste dag lever et liv der er langt fra værdigt fo... -
Hjælp til 5.sang i Odysséen
ForumindlægHej alle.Der optræder en person i 5.sang, som jeg ikke er helt sikker på, hvem er. Der står, det er Kadmos datter Leukothea (stormfuglen). Det er hende, der giver Odysseus et slør han skal binde rundt om livet for ikke at drukne. Hvis der er nogen der sidder inde med en sådan viden, må i meget ge... -
Dead Poets Society (film)
Forumindlæg5. Find examples illustrating how “Carpe Diem” and the Dead Poets Society affect the lives and behavior of the boys. I can't figure out this question, Please help me :-D - Iben. -
Socialt Kollegie Århus??
ForumindlægJeg er en fyr på 23, som kommer fra sjælland og skal starte studie i århus. Jeg kender bare ikke et øje i århus. Så jeg søger et kollegie som er meget socialt. Et med mange mennesker, og med meget "tvunget" social liv :D Såsom fredagsbar, fælleskøkken, fælles arrangementer osv... Nogle ... -
Abort
ForumindlægHejsa SP! Jeg går i 3g og skal snart op til AT-eksamen! Mit emne er grænser for liv - abort, og jeg har valgt religion og bioteknologi. Jeg vil spørge om hvad jeg kan undersøge med hensyn til abort i de to fag. Jeg er lidt tvivl om hvordan jeg skal undersøge emnet med hensyn til religion? Håber ... -
VENNER
ForumindlægHej allesammen! Jeg er nu en 36 årig kvinde som underviser i folkeskole. Mit liv er ynkeligt, og jeg har ingen venner. Deraf kommmer spørgsmålet; Vil I være mine venner, bare i en uge - jeg skal nok betale Med Venlig Hilsen Charlotte:) Forrsten; Jeg går rundt med selvmordstanker -
Billedanalyse
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal analysere billedet 'Eminem and Slim Shady' (se vedhæftet fil). Det jeg er i tvivl om er, hvad selve Eminem står for eller symboliserer i dette billede? Jeg forstår, at billedet fortæller noget om kampen mellem det gode og onde i vores liv. Så hvorfor lige Emin...
