Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 7621 til 7640 af 57177
-
Dansk - ligestilling, mangel på ideér
ForumindlægHej, Jeg skal snart have projektuge, men jeg står i et svært dilemma, da jeg ingen idé mht. min problemstilling har. Det overordnede hovedemne som vi har, er ligestilling. Jeg vil helst ikke komme ind på noget der er alt for bredt, da jeg arbejder inviduelt - grundet tid etc. (tænker at kunne ... -
Bedømmelse af dansk stil?
Forumindlæg -
Dansk formidling, Meta-del
ForumindlægHej SP, Jeg skal skrive en meta-del af en formidlende artikel (som jeg senere skal skrive) Det jeg så sidder og roder lidt med er, at jeg godt kunne tænke mig, at høre hvilke punkter, som er gode at have med i en formidlende artikel. Altså fx. har jeg i min meta-del, at jeg skal indrage analog... -
SRP - dansk artikel
ForumindlægHej, jeg søger en sød artikelglad person, som kan hjælpe mig med min formidlings artikel til SRP. Ved godt hvad jeg vil have i min meta-del, men ved bare ik hvordan jeg kommer i gang med at skrive den. :D -
2. års opgave DANSK
ForumindlægHej. Skal igang med 2. års-opgaven indenfor få uger, og jeg er meget i tvivl - omkring stort set alt. Vi skulle vælge emne for et par dage siden, og da jeg ikke havde de store idéer, foreslog min dansklærer "forfatternes syn på fremskridtet og industrialiseringen (1870-1914)" - Og d... -
Dansk opgave rettelse
ForumindlægHejsa Jeg ville høre om der er nogen søde mennesker som gerne ville bruge tid på min opgave. Det handler om at rette den, og komme med evt. tilbagemelding Tak på forhånd.. -
Rettelse af en tekst fra dansk-engelsk
ForumindlægBoom i mobiltelefoner til børn Cirka halvdelen af eleverne I folkeskolens 7. og 8. klasse har egen mobiltelefon. Der er prestige i at blive ringet op og få sendt beskeder på lommedyret. Især hos ældre teenagere er disse tekstbeskeder blevet et modefænomen. Også i Storbritannien er børn og unges... -
Dansk eksamenssæt fra 2009 HHX ..
ForumindlægNogle som vil fortæl mig eksamenssættet fra 2009 .. Hvilke emner der var ??? -
Dansk - Rette kronik
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen, som kunne tænke sig at hjælpe mig, ved at rette min stil :)? -
fra dansk til fransk oversættelse
Forumindlæghej, nogen der vil se den igennem?? -
Matematik begreber fra dansk til engelsk
ForumindlægHej! Jeg håber i kan hjælpe mig med at oversætte disse begreber rigtigt til engelsk :) 100-meter løb En funktion (matematisk funktion) Den moteriske enhed Tak på forhånd :) -
Er du god til dansk, så skriv til mig!!
ForumindlægHar desperat brug for hjælp til tolkning af små uddrag. -
Dansk mundtlig afgangseksamen hjælp
ForumindlægEn der har nogle idéer til hvad jeg kan perspektivere hyrdinden og skorstensfejeren til? Helst noget der ikke også er H.C. Andersen -
Hjælp med DHO i dansk!! Perspektiveringsdelen
ForumindlægJeg skal finde en tidsperiode, skrivestil, osv mm. at perspektivere Herman Bangs "Den første brand" til. Jeg er lost, HJÆLP! Hvad kan jeg perspektivere "Den første brand" til? -
Projekt opg. i dansk
ForumindlægHej. Jeg har projektuge i næste uge, og er ved at planlægge, hvad jeg skal lave. Jeg har styr på det skriftlige, men så kommer jeg til produktet. Hvad skal jeg fremstille? Jeg har ikke den fjerneste idé, og jeg har fået at vide, at det er noget man skal vide på forhånd, da det ofte er tidskræven... -
Dansk retorisk analyse
ForumindlægHej :) Hvordan kan man svare på dette spørgsmål angående en tal? Med hvilken troværdighed holdt taleren sin tale? Hvad vil troværdighed i den sammenhæng sige? ( mit spørgsmål ) -
HJÆLP - EKSAMEN DANSK 9 klasse
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen her på tirsdag, og mangler hjælp til at finde modstanderen i aktantmodel-analysen af den lille pige med svovlstikkerne samt at finde ud af hvad der er mest korrekt. Her er hvad jeg er kommet frem til Objekt: Mormoren Subjekt: Den lille pige Modtager: Den lille pige ... -
Diskussion i dansk stil
ForumindlægHej :) Når det er givet i en opgave, at man skal diskuttere teksten, hvordan skal man så bearbejde diskussionen? -
Plz Hjælp Dansk mundtligt prøve
ForumindlægHej er der nogle som vil være sød og hjælpe mig med at perspektivere ringen til skibsdrengens fortælling af karen blixen. Jeg har prøvet men, har svært ved at finde ligheder mellem de 2 historier -
Dansk stil rettelse
ForumindlægHej derude! :) Haaber i kan hjaelpe mig med lige at rette den. Klima Nogen forskere siger, at det hele ender i verdens undergang, mens andre siger, at dog er det vigtigt, men at det ikke bevirker, at jorden g[r under! Jævnfør, det jeg har læst og hørt, synes jeg, at det hele er lidt overdrevet,...
