Søgning på: historie noter stx. Resultater: 7761 til 7780 af 33650
-
Hjælp!! Droppe gymnasiet!!?
ForumindlægHej alle Jeg er lige startet på 1.g stx. Men har det problem at jeg mens de dage jeg har gået der, fundet ud af at gymnasiet slet ikke er noget for mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har altid villet uddanne mig som mediegrafiker. Hver morgen vågner jeg og har det dårligt og kan ikke spi... -
Faglig suppleringskursus på VUC
ForumindlægHej alle ;-) Jeg har lige et spørgsmål. Jeg går i 3.g på STX og afsluttede engelsk B sidste år. Næste år, når jeg er blevet student, overvejer jeg at opgradere engelsk til A-niveau. Mit spørgsmål er da, om min afsluttende karakter/eksamenskarakter SKAL tælle med i mit samlede gennemsni... -
Hvilket gym kan du anbefale i KBH omegn?
ForumindlægHej allesammen - Jeg er 16 år gammel og skal have fundet eller i hvert fald have en idé om, hvilken gymnasium jeg vil gå på. Så kan i anbefale nogle gymnasier med STX. Jeg er vokset op i kollektiv, så det ville være super, med et gym hvor folk er sociale og imødekommende. Og så skal det selvf... -
Skolers modulfordeling?
ForumindlægJeg har disskuteret vores forskellige skolers afholdte timer, altså hvor mange vi har haft og hvor mange vi skal have...Det har resulteret i at vi har fundet ud af at min skole har 60 moduler (á 1,5 time) mere end hendes .. Er der nogen som ved hvordan dette kan forekomme? Burde vi ikke med en st... -
Uddanelse valg hjælp
ForumindlægHej folkens, jeg ved ikke hvilke uddanelse jeg skal vælge, ved i om der er nogle uddanelser som handler om dansk, eng, design og historie. Håber i kan hjælpe -
His+fys ?
ForumindlægHej. Jeg valgte at skrive i historie og fysik, af en eller anden grund... Men sidder nu i det problem at jeg ikke rigtig kan finde et emne. Så nu henvender jeg mig til alle de kloge og kreative hoveder her. NOGEN DER HAR IDEER? Alt modtages med kyshånd. Tak på forhånd. -
Hvad skulle jeg kunne?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har et spørgsmål. Det vedrøre sig om, hvad man skal kunne i historie, inden man begynder i 1.g på gymnasiet ? Skriv gerne emner, fx 2. Verdenskrig osv. Med venlig hilsen Kamilla :-) -
Det gode samfund synopsis
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med at finde frem til en problemformulering der er indgår samfundsfag, religion, Historie. inde for det gode samfund. Jeg har allerede skrevet to problemstillinger op. men det kunne være rart hvis man kunne komme med nogle forslag til en problemformulering. det j... -
oversæt til korrekt engelsk
ForumindlægDisse sætninger skal omskrives til korrekt engelsk: a) Being in large crowds was always making him feel nervous. b) Off course she didn't knew something about his past. c) He is loving to go to the cinema every thursday evening. d) Jake and Jill starts to yell to each other. e) They want... -
Brug for et emne!
ForumindlægHej alle sammen. Er ret på bar bund med et emne til AT eksamen nu her. Har valgt historie(samfundsfaglig) og Engelsk som fag, men har intet emne. Nogen der ligger inde med nogle forslag? Tak! -
AT-Hjælp
Forumindlæghej med jer. som i nok så er vores store er Katastrofe. mit så spg. er så om i kender nogle fede emner til fag som dansk og historie, dansk matematik? håber du vil hjælpe! -
Muligt opgaveemne indefor flg emner - 2g opg.
Forumindlæg• Roms historie i oldtiden• Opdagelserne ca. 1400 – 1700Jeg hælder selv til noget indenfor opdagelserne, måske noget med baggrunden for de europæiske opdagelser.Har i nogle interessante opgaveemner? -
3 sætninger oversæt :)
ForumindlægKan ikke de her 3 sætninger 1. sætning - fx en sætning i historien 2. den blev lavet i 1937 3. det var det første eventyr der blev skrevet -
Romeo og Juliet
ForumindlægKender i en 'nutids' historie, der handler lidt om Romeo og Juliet? Eller andre 'lovers' der ikke kunne få hinanden, pga. deres kultur/religion. -
Hjælp til afgangseksamen
ForumindlægHvilket underemne kan man bruge i Historie til Danmark i 1800-tallet? Hvilket underemne kan man bruge i Samfundsfag til demokrati? Hvilket underemne kan man bruge i Kristendom til Kirke og samfund? -
Renæissancen og reformationen
ForumindlægHej, Sidder og er ved at læse op på historie. Det her er nok et dumt spørgsmål og mange vil ryste på hovederne, men er renæissancen og reformationen det samme? Lidt svært at skille ad.. Vil meget gerne have hjælp!:) -
Perspektivering hvor vigtig???
ForumindlægJeg sidder med min franske eksamenstekst, og er meget i tvivl om hvor meget jeg skal perspektivere til undervisningen.. da ejg ikke rigtigt har nogle konkrete historier at perspektivere til.. Håber på hurtig hjælp... Sofie -
DIO opgave! :S
ForumindlægHej Alle sammen! -Kunne godt bruge hjælp til nogle gode emner, skal skrive DIO opgave i engelsk/historie. Håber I har nogle gode emner, som jeg måske ku bruge :) På forhånd tak.. -
METODER
ForumindlægJEG SKAL SNART OP I AT OG VIL GERNE HØRE OM I ´KAN HJÆLPE MIG MED AT FORSTÆLLE MIG HVAD JEG KAN SIGE OM METODERNE I BIOLOGI OG HISTORIE. JEG FATTER HAT! -
OSO fremlæggelse
Forumindlæghej Jeg har lige afleveret mit oso produkt om IT. jeg skal i gang med fremlæggelsen, og tænkte på at tage it-historie. kan jeg godt eller er der andre der har nogle forslag?? mange tak for hjælpen
