Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 761 til 780 af 3925
-
HJÆLP - perspektivering af Bananfluerne
ForumindlægJeg er næsten færdig med min synopsis, som skal afleveres i morgen, men jeg mangler bare en ting, perspektivering. Jeg er virkelig dårlig til at finde andre tekster, som kan perspektiveres med min egen tekst, og har derfor brug for hjælp! Er der nogen, der kender nogle tekster som jeg kan... -
Hjælp til perspektivering:Nøkkens svig med perspektivering til agnete og havmanden
ForumindlægJeg står i denne uheldige situation at jeg skal til mundtlig dansk på mandag :/ Mit Fordybelsesområde er ''Lyrik fra middelalderen'' og jeg har valgt folkevisen Nøkkens Svig. Jeg er nået sådan rimligt igennem analyse og fortolkning men jeg mangler stadig min perspektivering.... -
Perspektivering med "Frøkenen"
Forumindlæghej! Jeg sidder her og laver synopse og skal lave en perspektivering på Herman Bangs "Frøkenen". (handler om frøkenen Ida som virker lykkelig på overfladen, men hænger fast i fortiden og lever et usædvanligt kedeligt liv) Nogle der har et forslag til hvilken tekst jeg kan perspekt... -
2. Verdenskrig perspektivering
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en afsluttende historie opgave, hvor jeg har skulle skrive om emnet 2. verdenskrig, og skal som ende skrive en perspektivering og konklussion. Jeg har absolut ingen idé om, hvad jeg kan skrive ved de to ting, så mon der er en sød sjæl derude, som kan hjælpe lidt på vej? ... -
Perspektivering til mundtlig eksamen?
ForumindlægHey Skal op i samfundsfag om noget tid, og jeg kan se, at der står, at man skal perspektivere. Hvad menes der helt præcist? Betyder det, at når jeg nævner noget, så skal jeg henvise til en tekst eller noget andet, som vi har læst i løbet af året, eller er det en perspektivering til det virkelige... -
Hjælp til analyse af "Hvis der var krig i norden" af Janet Teller
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal analysere et essey kaldet Hvis der var krig i norden. Dog har jeg ikke meget erfaring i analyser af esseys. Jeg er i tvivl om bla. hvad budskabet er og hvad man kunne perspektivere til. Tak for hjælpen. -
Fremleje af kollegie, DTU 20. juli til 1. jan
ForumindlægJeg fremlejer mit kollegieværelse ud i lyngby, 2 min fra DTU, tæt på offentlig transport ind til byen m.m. Mit værelse er på kampsax kollegiet er ca 12 kvm, men eget bad og toilet og velfungerende fælleskøkken. Indflytning og afrejse igen kan aftales indbyrdes, hvis det skal tilpasse suplering e... -
intet af Janne Teller Opgave brev til Pierre Anthon Hjæælp
ForumindlægHej. Vil i være søde og hjælpe mig med denne opgave. jeg skal skrive et brev til Pierre Anthon, som jeg slet ikke kan komme igang med please hjælp mig med den. Opgaven lyder på: Skriv et brev til Pierre Anthon, der skal læses op til en 10-års reunion. Der er altså gået 10 år, og du skal skrive... -
Intet af Janne Teller - Hvilket sprog er det skrevet i?
ForumindlægSom overskriften lyder. Hvilket sprog er intet skrevet i? Min lærerinde sagde det ikke var nok at skrive det bare var hverdagssprog. Tak /Jesper -
Archimedes lov og perspektivering
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en opgave om Archimedes Lov om opdrift, men jeg skal perspektivere Archimedes Lov om opdrift i forhold til den verden vi lever i nu og der er jeg helt blank. Er der nogen der har en god idé eller foreslag til hvad jeg kunne skrive. (jeg skal aflevere opgaven om to dag... -
Isomeri i hverdagen - Perspektivering
ForumindlægJeg søger idéer/forslag til mulig perspektivering til Kemi B eksamens afsnit om Isomeri. Jeg er åben for alle forslag! Tak på forhånd, MVH HK -
Mundtlig dansk eksamen - perspektivering?
ForumindlægHej :) Til en mundtlig dansk eksamen, hvor meget skal perspektiveringen til en anden tekst så fylde? skal man kunne give hovedhandlingen af den tekst man perspektiverer til? På forhånd tak (: -
Perspektivering til studierapport AT?
ForumindlægHej. Det er sådan at jeg skal til eksamen i AT på fredag, men jeg er meget i tvivl omkring hvad jeg skal gøre med min perspektivering til studierapporten, da jeg ikke synes at der er nogle af mine tidligere emner som passer sammen med mit emne i år. Jeg har skrevet om komminikation mellem mor o... -
Perspektivering - Nattens dronning og Dolken
ForumindlægHej. Jeg har fået to noveller "Nattens dronning" og "Dolken" begge af Tove Ditlevsen. Jeg skal samligne og perspektivere dem, er der nogle der kan hjælpe, ved ikke hvordan jeg skal gøre. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Det moderne gennembrud perspektivering
ForumindlægHej, jeg sidder og er i gang med at lave talepapir til min mundtlige prøve, og jeg sidder egentlig ret fast i punktet "perspektivering". Jeg skal perspektive min opgave med noget, som omhandler Det moderne gennembrud og dramaet "Et dukkehjem," jeg sidder og er ret i tvivl om ... -
Perspektivering til den grimme ælling
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal perspektivere "kejserens nye klæder" med "den grimme ælling" men kan ikke finde nogen lighed mellem de to eventyr. Håber der er en venlig sjæl, som gider at hjælpe mig KH Nickolaj -
Perspektivering i AT? Hvornår?
ForumindlægHej.. Jeg skal op til AT-eksamen på onsdag, men jeg er meget forvirret omkring, hvordan fremlæggelsen skal se ud. Jeg ved, at der skal være perspektivering og spørgsmål til videre undersøgelse, men skal de være i dialogen? Hvis jeg både i min egen præsentation på 10 minutter skal snakke om proble... -
Giganternes fald perspektivering
ForumindlægHej, jeg skal lave en analyse af et uddrag fra "Giganternes fald" - Ken Follet, og det eneste jeg mangler er perspektivering, men jeg har ingen ide om, hvad jeg kan perspektivere til. Hvis der er nogle idéer, må i meget gerne komme med så mange i nu kan. Tak på forhånd :) -
Bogens tema & perspektivering??
ForumindlægHvad vil det helt præcis sige? Hvad betyder dét med bogens tema. Altså at den handler om samarbejde, venskab, uselvisk eller...? Og hvad med perspektivering? Jeg skal bruge det til min boganmeldelse. -
Hvordan laver man en god perspektivering?
ForumindlægJeg skal perspektivere "Forladt. Dog ej af venner i nøden" med "en bøgeskog i maj" og "Onskan", til min prøveeksamen i dansk. Problemet er bare, at jeg ikke ved så meget om perspektivering, og i hvert fald ikke noget om hvordan man laver en god én... Nogen der kan ...
