Søgning på: historie noter stx. Resultater: 7921 til 7940 af 33650
  • notater til 3 tekster HASTER

    Forumindlæg
    Hej skal op til eksamen imorgen...og mangler notater til disse tekster som jeg ik forstår helt:* LEGS af Elizabeth Dean(novelle)* BROTHER af Mary Gallagher(drama)* THE WEARY BLUES af Langston Hughes(poesi)MANGE TAK....
  • udviklingsroman?

    Forumindlæg
    hvad dækker begrebet "en udviklingsroman" ?
  • Lysets farver

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan komme med en god forklaring på "lysers farver" (substantiv og additiv) :)? På forhånd, mange taK!
  • samtlige løsninger

    Forumindlæg
    bestem samtlige løsninger til F'(x)=0 når f(x)=1/3x^3-1/2x^2-6x...jeg har differ..det til x^2-x-6..og så fandt jeg diskrim..og de to nulpunkter...er det rigtigt...er opgaven nok besvaret???
  • Notater

    Forumindlæg
    Hej har lige et problem til :)vi spørge om der er nogen der har gode notater til kemi a-niveau og evt til bøgerne skrevet af helge mygind..
  • Forberedelses metoder!

    Forumindlæg
    Hej Jeg er som mange andre i gang med eksamenerne og jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i forberede jer til jeres mundtlige eksamener…
  • old-bog

    Forumindlæg
    er her nogen som sidder med de samme bøger som jeg?homer, iliaden oversat af otto gelsted, og homers iliade??
  • 3D Kurve modeller (Curve models)

    Forumindlæg
    Jeg har ledt på nettet efter gode hjemmesider til at forklare dette emne men uden held. er der nogle der enten har en gammel opgave eller en god hjemmeside, som jeg kan læse?
  • Rettelser i rødt

    Forumindlæg
    Der er mange brugere herinde, der beder om at få deres oversættelser/fremstillinger rettet. Ville det ikke være en god idé at indføre en ny funktion, som tillader at skifte til rød skrift, så at man tydeligt kan se alle rettelserne?
  • Fysioterapeut

    Forumindlæg
    Hej jeg er helt ny startet som fysioterapeut studerende. Opstarten er svær pga. de mange klinisk udtryk og det tunge stof. Så jeg ville hører om der er nogle opgaver, notater eller noget anbefalet materiale som jeg kan supplere mit studie med. På forhånd tak
  • en sætning

    Forumindlæg
    Hvis barnet ikke løsner afhængigheden til moderen, så risikerer det at gå i stå i sin udvikling. Hvordan kan jeg oversætte denne sætning til engelsk??
  • Guds bedste børn

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvordan man siger: Han er ikke et af Guds bedste børn på engelsk?
  • hjælp

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp da jeg i morgen skal til prøve... Hvordan skriver man en tekst om sars når den skal indeholde noget om mikroorgansimer. Jeg er åben for alle ideer
  • Søger matematik beviser

    Forumindlæg
    Jeg har kigget forum og opgaver igennem, men har desværre ikke kunne finde noget. Det jeg søger er Integralregning: - Areal og stamfunktion - Areal og rumfang Differentialligninger: - Modeller med differentialligninger - og ellers generalt beviser af differentialligninger Jeg derudover især ...
  • iliaden, achilleus

    Forumindlæg
    Hej Nu har jeg lige læst iliaden færdig. Mán siger at den handler om achilleus' vrede. Men noget kunne jeg ikke helt få styr på: Hvor i bogen ophører denne vrede? Og er det pga. vreden han bliver ved med at kæmpe? Og er det pga. patroklos død, at han pinger hektors lig?
  • Hvordan lægevidenskaben reddede etikken?

    Forumindlæg
    Nogen der har læst ovennævnte, som er skrevet af Stephen Toulmin? Forstår ikek helt, hvad han vil frem til og hvad det i det hele taget drejer sig om :-S En der kan være mig behjælpelig?
  • Problemer med sort bundfald

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave, hvor der bliver spurgt om hvilken af følgende reaktioner, der vil give sort bundfald. Der bobles H2S gennem vandlige opløsninger af henholdsvis: Na2SO4, K2CO3, Ni(NO3)2 og Na3PO4. Hvilken giver sort bundfald og hvorfor? Håber der er nogen, der kan hjælpe.
  • Dansk synopsis HJÆLP

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen helt præcis på "Disposition for fremlæggelsen" og "præsentation af analyse- og fortolkningspunkter"? For mit vedkommende ser det ud til at ens analyse- og fortolkningspunkter er alt det man skal tale om, hvilket så også burde betyde at de skulle stå under en...
  • Engelsk komma

    Forumindlæg
    Er der nogen, som har et godt råd til, hvordan man kan kende forskel på hoved- og ledsætninger? Jeg kan godt se forskel, når sætningerne indledes med "that" osv . Men min lærer sagde, man kunne bruge "ikke-reglen" -jeg synes bare ikke, det fungerer.
  • Bioteknologi/matematik???

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg skal går på gymnasiet til næste år, men jeg er lidt i tvivl med studeretningen. Jeg overvejer en Biteknologi -A, Matematik - A og Fysik - B. eftersom jegvil være tandlæge, passer studieretningen perfekt, men jeg ved ikke rigtigt om jeg vil klare det, for er mellem god til matematik. Så ...