Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8081 til 8100 af 11183
-
aminosyrer... hmm
ForumindlægHey..Jeg ved nu godt hvad aminosyrer er, men jeg er slet ikke så god til biokemi, så det med hydrogenbindinger og covalente bindinger kan jeg simpelthen ikke forstå. Jeg håber nogen derud der gider hjælpe mig, for jeg er bange for jeg kommer op i det i biologi mundtlig eksamen.. :(Mange tusinder ... -
Hjælp til AT!!
ForumindlægHej alle sammen. Har et problem med AT-synopsis. Vi har ikke rigtigt arbejdet med de naturvidenskabelige metoder i AT, så har et problem med hvordan jeg skal gribe min opgave an. Har valgt at skrive om rumkapløbet mellem USA og USSR i fagene Bio A og His A, men ved ikke hvordan min problemstillin... -
Eksamen - mælkesyre!
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i biologi i morgen og vil lige have en ting på det rene.Det handler om produktionen af mælkesyre og hvorvidt det forårsager at ens muskler "syre" til og derved ik kan arbejde. Det siger bogen, men min lærer derimod siger at det hænger sammen med Natrium/Kalium-pumpen ... -
spørgsmål til synopsis
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har brug for hjælp til min synopsis om rejser. Jeg skriver i biologi og historie om klimaflygtninge fra Bangladesh, men jeg mangler en kilde om en bestemt persons rejse fra Bangladesh til et hvilket som helst land. Er der nogen som kan hjælpe mig med et interview/artikel ell... -
Respirationsprocessen
ForumindlægJeg arbejder på en biologi-aflevering, som omhandler planter og respiration hvori jeg skal redegøre for respirationsprocessen. Jeg er i tvivl om hvad 30(ADP+Pi) og 30 ATP er et mål for, hvad Pi står for (hvorfor står "i" som sænket skrift?) samt hvilken rolle de spiller i respirationen.... -
Genotype ???
ForumindlægEt spørgsmål i min biologi rapport lyder således. "Anfør de/den mulige genotype for din egen blodtype (fænotype)".. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det spørgsmål. Nogle der kan hjælpe mig med spørgsmålet??? Jeg har blodtype: A Rh+ (PS. jeg er en dreng.. ved ikke om det gør nogen for... -
Vedrørende materiale i historie.
ForumindlægJeg sidder og skal skrive om Darwin i henholdsvis Biologi og Historie. Jeg ønsker, at finde noget materiale der kan beskrive, hvordan samtiden forholdt sig i forhold til Darwins idéer og iagttagelser. Jeg har dog ikke kunnet finde noget indtil videre. Nogen der kan hjælpe mig med at finde noget b... -
Naturvidenskabelig metode
ForumindlægHej alle... Jeg sidder lidt og tænker over hvordan jeg kan skrive metode - naturvidenskabelig, da jeg ikke har udført forsøg og lign.. Jeg skriver om Darwin i Biologi og Historie, og det er jo ham der har udført forsøg for at komme frem til sin evolutionsteori... Hvad gør man så? Altså hvordan få... -
Biobrændsel/enzymer
ForumindlægJe skalskrive om menneskeskabt global opvarmnng i AT i fagene Biologi B og innovation C. Min lærer siger at jeg skl have en masse biokemi med ind over biobrændsel og enzymer, men jeghar lidt svært ved at finde noget materiale der går i dybden med brugen af enzymer i biobrændsel. -
Hjælp - hermaneutisk metode i historie!
ForumindlægHej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie, men jeg har et problem. Vi skal nævne metoder og jeg har styr på den naturvidenskablige, men jeg ane rikke hvad jeg skal skrive i historie. Jeg har ikke en tekst jeg kan analysere, så ved ikke hvad man skal gøre. Håber I kan hjælpe. -
Hypotese?
ForumindlægI mit givne spørgsmål under hypotese står der, at jeg skal give en vurdering af den energimæssige værdi i min daglige kost (vi har lavet en kostanalyse). Min tvivl bunder i, at jeg ikke aner, hvad en hypose er i biologi. Desuden ved jeg heller ikke, hvad det kan forventes af mig, at jeg svare... -
den fire hovedet knæstrækker
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i biologi om den fire hovedet knæstrækker. jeg kan ikke rigtig finde noget om den på nettet:( men jeg håber i kan svare på det. spørgsmålet lyder således: beskriv hvad der sker både inde i musklen og som man ser det med øjet, når musklen arbejder koncentrisk. h... -
Resistens for bakterier
ForumindlægJeg har lavet en prøve i biologi, og jeg ved at Tetracylin er mere hæmmede for bakterier end Chloramphenicol, og hæmnings zonen er også større, men der gror flere bakterier ved Tetracylin i petriskålen, kan det have noget at gøre med at bakteriers placering er tilfældig når de ikke er hæmmet af... -
hf?
Forumindlæghej!!Ville lige høre om, der er nogle af jer herinde, der ved om det stadig er muligt at tage hf efter den gamle reform i landet?? er ikke så vild med, at der er kommet mere kemi og at fagene er blevet blandet sammen i nogle faggrupper. For mit vedkommende kan jeg fx. godt lide biologi og geograf... -
Bakteriers DNA???
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en biologi opgave, hvor jeg bla. skal skrive om hvor bakteriers DNA findes. Jeg har prøvet at google det men kunne DSV. ikke finde noget, så jeg håbet, at nogen af jer kan hjælpe, og det haster.. ;) Ps. HVis i ved noget andet om bakterier og DNA, må i meget gerne ... -
Spørgsmål til en biologirapport.
ForumindlægHej alle, Jeg skal aflevere biologi rapport mandag, og sidder pt. og kæmper med disse tre spørgsmål: 1) Kondomer er ikke nødvendigvis sterile. Hvordan kunne man se, hvis der var fremmede kim herfra? 2) Forklar, hvorfor man ikke kan sterilisere kondomer. 3) Hvad er forskellen på sterilisering og p... -
Kviksølv
ForumindlægMangler lidt hjælp i en biologi aflevering om kviksølv. Det er a og b jeg har problemer med. Linket til opgaven er nedenfor. www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/080819_STX082%20BIOA.ashx Spørgsmålene lyder: a) Forklar, hvorfor skumsøjlens højde er et udtryk for enzymaktiviteten b) Hvil... -
Produkt til fremlæggelse
ForumindlægVi har projektuge, og mit emne er HIV/AIDS, men hovedsageligt HIV. Jeg har ikke noget produkt, da vi ikke må betegne powerpoint som et produkt i vores klasse. Jeg er gået i stå, og håber I kan hjælpe mig med at finde et produkt til min fremlæggelse. Det må helst ikke være for uoverkueligt (gerne... -
influenza - pandemi
ForumindlægJeg har et spørgsmål i min biologi rapport, som jeg er lidt usikker på. Hvis vi antager, at de smittede har influenza, som har pontentiale til at blive en pandemi, hvad vil du da gøre, for at stoppe sygdommens fremmarch? også lige et andet:b hvad er de vigtigste forskelle på influenza-virus og en... -
Sundhed/kost
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål omhandlende idræt/biologi. Kunne godt tænke mig andres bud, kan se der stadig er nogle natugle på nu. :D\n\n\n- Hvad er sundhed?\n- Er BMI et mål for sundhed?\n\n\n
