Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8121 til 8140 af 26633
  • Hjælp mig

    Forumindlæg
    hej kan du hjælpe med at besvare et spøgesmål I dag har alle europæiske lande demokratiske styrer. Vil det være muligt, at et europæisk land igen blev et diktatur? hvorfor/hvorfor ikke ?
  • Tematik

    Forumindlæg
    Jeg sidder i klemme... Kan ikke lige putte fingeren på, hvad tematik er præcist, det er lidt en hastesag, så ville høre, om en kunne præcisere det for mig?
  • Er Hektor en homerisk helt?

    Forumindlæg
    En homerisk helt er kendetegnet ved følgende: 1) ærer guderne 2) tapperhed i krig 3) gode talegaver Kan man argumentere for, at Hektor er en homerisk helt?
  • skrive en opdigtet novelle :)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive en novelle - med plot, tema, setting, og alt det der. Men, problemet er at jeg ikke har fantasi nok til at skrive noget - derfor ville jeg spørge om nogle har ideer! Jeg har brug for ideer til at skrive en kort novelle :) På forhånd tak :)
  • symbolisme

    Forumindlæg
    Hvem kan skrive hvad symbolisme betyder ?
  • Hjælp! sidder fast i opgaven!:(

    Forumindlæg
    Argumentér ud fra en liberalistisk grundholdning imod Astrid Krags holdning til afgifter på cigaretter. ”Jeg synes mildest talt ikke særlig godt om LA's forslag om billigere cigaretter. Prisen er afgørende for hvor mange børn og unge, der begynder at ryge. Når man først er begyn...
  • At10 psykologi og dansk -emne?

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg mangler lidt inspiration til hvilket emne jeg kan tage fat i, når jeg nu skal til at skrive min At10 synopsis til februar. Hovedemnet er "At være på" og herunder selviscenesættelse. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive i psykologi og dansk/engelsk/eller spansk.. Er...
  • Hjælp til prudukt!

    Forumindlæg
    Hej alle :D Her i projekt ugen skal jeg have om hvad skønhedsidelalerne gør ved vores sundhed med hensyn til hvor tynd man skal være i "stjerneland". Jeg tænkte på om der måske er nogle som har en idé til prudukt, da jeg er temlig lost!
  • Stilfigurer

    Forumindlæg
    Er der nogen, som kan komme med et par eksempler på hvad en stilfigur er?
  • HJÆLP: HVAD MENES DER MED 'GENREMÆSSIG PERSPEKTIVERING'!!

    Forumindlæg
    Hej. er der nogen der kan forklar mig grundigt, om hvad der menes med genremæssige perspektivering (har eksam i morgen:( )
  • engelsk

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklare hvad forskellen på fiction and non-fiction er. Hvilke tekster hører til hvad?:)
  • hvilken betydning har titlen i forho

    Forumindlæg
    Hvilken betydning har titlen i forhold til historien?
  • Hjælp til perspektivering

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har teksten "I Danmark er jeg født" som jeg skal perspektivere til perioden "Romantikken" og sangen "Der er et yndigt land" Har svært ved det med perspektivering, så håber på lidt hjælp. Hilsen Daniel :)
  • Emil Aarestrup

    Forumindlæg
    hej er der nogle af jer, der måske har læst ''var det synd'' af Emil Aarestrup? og kan give en kort resume?
  • Den kroniske uskyld HJÆLP !!!!!

    Forumindlæg
    So i need to answer these question in a oral test next wendsday and i was hoping that someone could help me ? :) There were many other but i could answer them and these are the question that i couldn't :( Emner til mundtlig eksamen i „Den kroniske uskyld“ af Klaus...
  • antal ord til FSA dansk?

    Forumindlæg
    hej hvor mange ord skal man ca. have til FSA skriftlig dansk?? (sådan ca. altså?) :)
  • Årsprøver?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg skal op til årsprøve i dansk - retskrivning, læsning og skriftlig fremstilling. Umiddelbart ved jeg godt at reskrivning er diktat og læsning er læseprøve. Men skriftlig fremstilling hvad er det? Er det en FSA det tidligere år eller er det de nye? Og hvad foregår det. Hå...
  • DANSK MUNDTLIG EKSAMEN

    Forumindlæg
    Hej allesammen! :) Jeg har trukket fordybelsesområde "Identitet lyrik" og jeg er virkelig forvirret for jeg ved ikke hvad jeg skal vælge og snakke om.. Ville virkelige sætte pris på det hvis nogen kom med forslag Tusind tak på forhånd !!
  • Mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal om ca en måned op i mundtlig dansk, og jeg har trukket døden. Jeg skal så vælge en tekst, og det er ligegyldigt, om det er en novelle, artikel osv. Vil derfor lige høre om der er nogen, som måske har været i samme situation eller lign. Eller nogen som kender nogen gode novell...
  • Homer??

    Forumindlæg
    Hvem var Homer egentligt? Og hvordan står han i forhold til det han beskriver? (iliaden)