Dansk

Emil Aarestrup

26. januar 2021 af Rador (Slettet) - Niveau: A-niveau

hej er der nogle af jer, der måske har læst ''var det synd'' af Emil Aarestrup? og kan give en kort resume?


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. januar 2021 af Moderatoren

Jeg googlede det lige hurtigt. Det tager 2 min. at læse. – og så kan det ikke tage lang tid at lave et resume.

Er det fordi, at der er noget, som du ikke forstår ved teksten? Og hvad?


Svar #2
27. januar 2021 af Rador (Slettet)

Jeg var usikker omkring om det kun handler om Emil Aarestrups bryllup? eller om der også noget andet det drejer sig om?


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. januar 2021 af Stygotius

En forfatter skriver nok næppe et digt om sit eget bryllup hvis det ikke har almenmenneskelig relevans.

Hvordan kan du være usikker "omkring på" det ???


Svar #4
28. januar 2021 af Rador (Slettet)

foregår handlingen i en kirke?


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. januar 2021 af Stygotius

Ja, det gør et bryllup jo som regel.


Svar #6
06. februar 2021 af Rador (Slettet)

hvad er egentlig budskabet i digtet?


Brugbart svar (1)

Svar #7
07. februar 2021 af Stygotius

Budskabet i digtet er nok at kærlighed ikke er afhængig af traditionelle, borgerlige konventioner men at kærligheden uden præst og vielse og alle mulige faste former er lige så stærk og ægte som ved et bryllup i en kirke, og nej , dette "bryllup" foregår ikke i en kirke men  i naturen (det er noget naturligt)  og har (næsten) alle de samme elementer som et sædvanligt bryllup, og desuden  er pigen oven i købet gravid. Det er heller ikke en "synd" men noget naturligt. Svaret på spørgsmålet i digtets titel må altså blive et stort "NEJ". Den eneste synd ville være at han ikke huskede den vidunderlige stund da det hele skete.


Skriv et svar til: Emil Aarestrup

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.