Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8281 til 8300 af 11183
-
Hjælp til forsøg med stråling
ForumindlægVi skal op i den tværfaglige prøve (fysik/kemi, biologi og geografi) hvor vi har trukket emnet stråling - vi er derefter i tvivl om vi vil have "Manhatten project" eller "behandling af kræft" som underemne Vi mangler et ordentligt forsøg inden for en af emnerne - håber i vil h... -
spørgsmål til naturfaglig eksamen
ForumindlægHej guys! Jeg har snart eksamen i de naturfaglige fag (geografi, biologi, Fysik/kemi), hvor min gruppe og jeg har fået overemnet; økologi. Vi har så valgt at fokusere på; ' økologi i natur og landbrug'. Men, vi mangler tre forsøg som enten beskriver noget energiomsætning, kredsløb (nitr... -
Klima og globaleopvarmning projekt
ForumindlægVi vil gerne undersøger hvordan den globaleopvarmning påvirker de forskellige dyrarter og hvilke konsekvenser det medfør for deres levevilkår Nogen der har nogle gode ideer med at hvad man kan tage med som indgår i fagene kemi,biologi,naturegeografi altså hvad man kan snakke om i hver de enk... -
Hvor får røde blodlegemer deres energi fra?
ForumindlægHej! Sidder og skriver på en biologi-opgave. Mangler hjælp til følgende (gerne med uddybende svar): Under en blodtransfusion vil blodet opdeles og de røde blodlegemer bliver opbevaret i en opløsning der indeholder glucose og saltvand. Hvordan skaffer de røde blodlegemer sig energi mens de er i... -
AT, metoder!?
ForumindlægHej. Lige et lille spørgsmål. Jeg skriver en AT-opgave. I danskdelen har jeg analyseret og fortolket to personers meninger, og sat dem op mod hinanden, men hvad skal jeg skrive under metoder? Desuden har jeg i biologi skrevet om doping, og hvad der skal i kroppen, men her har jeg igen et problem,... -
Fremlæggelse
ForumindlægHej jeg mangler 6 undrespørgesmål til min problemformulering om Co2. Jeg har over emnet Udledning af stoffer,og under emne Co2, skal jeg fortælle om grundstoffet og historien bag Co2 altså en tidslinje (f.eks skotisk fysiker) Jeg ville også tage biologi, geografi og fysik. -
AT - kræft
ForumindlægHej, jeg har endelig valgt et emne til AT. Jeg har gjort mig nogle overvejelser over at skrive om Cancer, og jeg har her tænkt mig at skrive i fagene historie og Biologi. Men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kan inddrage faget historie i dette emne. Er der nogle der kan hjælpe? -
materialle om motion
Forumindlæghej alle sammen.. jeg skal snart igang med at skrive min studieretningsopgave.. jeg skriver i biologi og kemi og skal skrive om sundhed og motion.. hvordan de 2 ting hænger sammen! er der nogle er jer der kender nogle hjemmesider, eller nogle flinke mennesker, selv har en enorm viden om emnet e... -
SRP - SMERTE - ACETYLSALICYLSYRE
ForumindlægHej alle sammen. :) Jeg vil høre, om der er nogen der skulle ligge inde med noget god viden omkring smerte(generelt), placeboeffekten og acetylsalicylsyre som behandlingsmiddel. Eller måske en SRP opgave omkring dette enme i Kemi - Biologi. Jeg har hårdt brug for det i forbindelse med mit SRP. ... -
Kemi ved ikke hvordan jeg får det ind i min opgave
ForumindlægHar den eveauleringsopgave altså eksamens opgave NVG hvor jeg har fået noget geografi og Biologi i under, men har problemer med at smide noget Kemi i opgaven. Men tænkte på at snakke noget om drivhusgasser som Co2 kunne man komme ind på i forhold til den globaleopvarmning som min opgave omhandler... -
Historie metode og teori
ForumindlægHej, jeg har et AT forløb i biologi og historie, heraf har jeg valgt emnet; pesten. Jeg er lidt i tvivl om mine metoder. Jeg ville selv sige at jeg brugte en kildekritisk metode og en spormetode, i det jeg er kritisk overfor mine kilder og så samler et mønster, der danner en "helhed&quo... -
hvad er periplasma??
Forumindlæghej Alle sammen! Sidder lige med en biologi opgave om bakterier, og kan virkeligt ikke huske hvad periplasma er for noget, udover at det adskiller cellevæggen fra cellemembranen, men hvad består det af?? Nogen gode bud vil blive glad for næsten alt, også bare en hjemmeside hvor jeg selv kan læs... -
hjælp til at sætte beregninger op
Forumindlægjeg har skrevet om morfin og dens virkninger og bivirkninger i min eksamensopgave... nu skal jeg op og forsvare den på mandag og jeg mangler stadigvæk nogle beregninger jeg kan tage med i forhold til kemi delen af opgaven, nogen der har noget hjælp til hvad jeg lave beregninger ud fra og hvorda... -
Haster virkelig!
ForumindlægSkal aflevere et rapport om fysiologiske målinger i løbet af denne uge, men har ingen anelse for hvordan jeg skal begynde, og hvordan såden et rapport skal se ud. Er der nogle af jer som har lavet den rapport,og kan lægge det under biologi, fysiologiske målinger for så ved jeg i det mindste hvord... -
Hej - hjælp til bedømmelse
ForumindlægHej Jeg er en dreng i 2. g. Jeg har lige afleveret en Biologi rapport som jeg kun fik 4 for, dette kan jeg ikke forstå da jeg fik hjælp af både min far og mor som er læger på højt plan. Nogle der vil komme med deres bedømmelse så jeg kan finde ud af om jeg var totalt ved siden af eller min lær... -
KOKAIN!!!!!
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en opgave omkring kokain og jeg har skrevet alt mit biologi til. Det jeg mangler er kemien i opgaven. Jeg skal skrive noget om kokains fuldstændig strukturformel samtidig med de funktionelle grupper og bindingstyper. Til sidst skal jeg skrive noget om stoffets opløslig... -
Hvor mange 00?
ForumindlægEr der en regel om hvor mange 00'er man maks må få i sin gymnasietid? Jeg fik 00 i mundtlig biologi i 1.g, det er foreløbigt det eneste 00 jeg har på mit eksamensbevis, men jeg har en fornemmelse af at jeg har fået samme karakter i min skriflige eksamen i matematik for nylig. Så hvor mange 00... -
HJÆLP
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en opgave omkring kokain og jeg har skrevet alt mit biologi til. Det jeg mangler er kemien i opgaven. Jeg skal skrive noget om kokains fuldstændig strukturformel samtidig med de funktionelle grupper og bindingstyper. Til sidst skal jeg skrive noget om stoffets opløslighe... -
HVAD KAN FAGENE BIDRAGE MED? VIGTIGT!
ForumindlægHej, jeg skak snart op til AT-eksamen. Jeg skal kunne redegøre for, hvad dansk og biologi kan bidrage med. Danskfaget har jeg brugt til at analysere en tekst. Biologifaget har jeg brugt til at få en bedre forståelse for det relevante indhold. Emnet er i år: Menneskets forhold til naturen. -
hjælp til opstilling af Fysik rapport
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og skriver en NV rapport, hvor jeg har trukket fysik til prøve eksamen her til jul. Der står i beskrivelsen af rapporten, at vi skal benytte os af perspektivering af energibegrebet for de andre NV fag, som biologi, kemi og natur geografi. Men problemet er, at jeg ikke ...
