Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8581 til 8600 af 25374
-
osmanniske samfund
Forumindlægher er der nogen der lige kan hjælpe ? :) 1. Gøre i hovedtræk rede for den osmanniske samfundsstruktur i perioden efter konstantinopels fald frem til ca. 1700-tallet. Læg især vægt på de forskellige samfundsgruppers forhold til magtens centrum:sultanen. tak på forhånd ;) -
kompositionsanalyser?????!!!
ForumindlægHey :D Jeg skal lave en opgave omkring Nordkraft hvor jeg skal lave en kompositionsanalyse af grundstrukturen (???) Er det hvor jeg skal se om forfatteren går tilbage i tiden eller i "nutiden" hele tiden? Ved nemlig ikke helt hvad er kompositionsaanalyse er. På forhånd tak. - Bach7 -
Historiefagets metoder
ForumindlægHej, jeg skal skrive hvilket metoder jeg har anvendt i historiefaget i synposen, men er i tvivl. Jeg har læst artikler på nettet, og så har jeg også hentet en del viden i lærebøger. Men artikler fra. f.eks. danske nyhedsaviser og lærebøger er jo ret objektive. Med andre ord, så er det forfatt... -
Flyvemaskinen
ForumindlægHej, folkens. Jeg er igang med det sidste AT-forløb i 3.g, og jeg skriver om Flyvemaskien - på vej ind i første verdenskrig. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad nogle gode emner kunne være at komme ind på? Jeg har indtil videre kommet frem til at jeg vil redegøre for flyets udvikling fremtil først... -
Abort i italien
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT - eksamen om abortproblemet i Italien. Jeg skriver i italiensk og samfundsfag. Jeg er lige i gang med at lave en problemformulering og er indtil videre kommet frem til dette: Hvilken rolle spiller aborten i kampen for det gode liv for de italienske kvinder og hvorfor ... -
Hvor er de forskellige tests man kan tage!!
ForumindlægHvor i alverden har i gjort af de forskellige tests??? Det var jo et genialt koncept???? -
Folkevise - hvilken genre?
ForumindlægHej folk! Jeg skal skrive en litterær artikel om en stykke af tryllevisen "Ridder i Hjorteham". Det drejer sig om stykket som følger: 1. Hr. Lave boer sig ude ved Aa, Han kan baade seile og roe; Han lokker saa mangen stolt Jomfru, Han giver dem løse Tro. Drømt haver Svenden ... -
Perspektivering og fortolkning?
ForumindlægJeg har aldrig rigtig forstået hvad det er man skal når man skal perspektiverer og fortolke en tekst når man laver en analyse på den pågældende tekst. Nogle der kan komme med nogle brugbare svar der kan give et bedre overblik? Takker .. -
Råd til Samfundsfag C eksamen
ForumindlægHej I hjælpsomme mennesker der ude. Som i kan læse overskriften skal jeg til samfundsfag C eksamen her om 2 uger og har taget faget som selvstuderende. Jeg har i løbet af året læst pensum i bogen grundigt herunde sociologi, levevilkår, det politiske system, velfærd m.m. samt læst nogle af... -
Fukuyama
ForumindlægHej :-) Hvad er Fukyamas tilgang i forhold til globalisering? På forhånd tak! ;-) -
prøve eksamen!!
Forumindlæghej alle jer derude! :) jeg skal til prøve eksamen imorgen og jeg skal op i en novelle ('uro i forstæderne' af Leif Panduro) jeg har ikke fået særlig lang tid til forberedelse, så min lærer forventer ikke særlig meget.. jeg skal analysere, fortolke og hvis jeg kan så perspektivere :) jeg... -
SRP PROBLEMER
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i Samfundsfag og histoier(stater her den 5. december), og tænkte på om nogle af jer brugere herinde har skrevet i de to fag? For er lidt tvivl med mine metoder i begge fag. Mit emne i SRP; EU og det demokratiske-aspekt i udvikling. Hvor jeg skal ind og have fat på trakt... -
HASTER: radiosender/modtager??!!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan forklare mig præcis hvad radiosender og modtager er - altså hvordan virker den??? plzz haster -
Peloponnesiske krig
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave DHO og jeg skal analysere hvorfor den peloponnesiske krig varede i så mange år (431 f.kr.-404f.kr.). Dog synes jeg at det er lidt svært at finde nogle gode kilder og informationer. Er der nogen der har en god hjemmeside eller noget godt viden jeg må få? På forhånd ta... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til at lave min DHO som i mange ved hvad det er.. Jeg har vaglt Dansk og her har jeg fået en problemformulering der ser sådan ud ''Redgør for kvindernes position i det moderne gennembrud, og hvordan hendes sociale, familiære og arbejds... -
nogen der gik i 9. sidste år?
Forumindlæghej er der nogen der kan hjæpe som gik i 9 klasse sidste år? jeg skal op til terminsprøve på mandag er der nogen der kan sige mig lidt om valgmulighederne i dansk? -
HJÆLP!!!
Forumindlæghej, jeg går i 9. klasse og skal snart op til eksamen.. jeg skal selvføgelig skrive en synopse.. Jeg har trukket ; " At være anderledes"... Jeg leder efter en god og spændende tekst, noget der har med daglig dagen at gøre.. -jeg ville helst ikke have tekster med seksualitet, det intrers... -
Ignaz Semmelweiss
ForumindlægHej, Jeg skriver mit AT projekt om Ignaz Semmelweiss' opdagelse af at vaske hænder - jeg har biologi og engelsk. under biologi delen, skal jeg bare skrive generalt om bakterier i hænderne eller ? På forhånd tak :) -
Tysk eksamen - haster!
ForumindlægHej. Jeg har trukket teksten "Oya" på b-niveau stx, men sidder nu og er lidt i tvivl. Hvad forventer lærer samt censor at jeg har med i min analyse? Er helt på bar bund - er det sådan noget med lidt karakterisering af personerne og hvilken tid det foregår i, eller hvad? :) Mvh. Maja -
Lincoln i Danmark?
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til engelsk eksamen på tirsdag. Som i nok ved, så skal man referere til noget dansk, og jeg snakker om Abraham Lincoln, så hvordan kan jeg få noget dansk over det emne? :-) På forhånd tak!
