Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8861 til 8880 af 33009
-
Bolig, fælles bad eller ej?
ForumindlægEr kommet lidt sent igang med at søge bolig, så indtil videre er jeg kun tilbudt bolig med fælles bad, eller bolig der ligger (meget) langt fra skolen. Ville høre om folk kunne liste fordele/ulemper omkring det at dele bad med en anden, så jeg ved om jeg skal slå til, eller om jeg skal vente lidt... -
Referat
ForumindlægHej. Er der nogle der har et Referat af novellen "Naboer" med Raymond Carver?? :) -
Digte videre på "Villy" skrevet af Charlotte Weitze
ForumindlægVi har læst novellen "Villy" skrevet af Charlotte Weitze og har fået til opgave at digte videre på den. Vi bliver bedømt ud fra kreativitet og implementering af eventyrtræk i en "normal/hverdagsagtig" fortælling. Er der nogle der kan fortælle hvad der menes med implemen... -
Dansk stil emne?
ForumindlægHar fået et gammel eksam set fra min lære (folkeskolens afgangsprøve) den er fra1998 Skal nu skrive en stil om en af emnerne, der er to emner jeg specielt godt kunne tænke mig at skrive om. Emne 1: Skriv om brug af tæv i opdragelsen Emne 2: Skriv om Eu. Syntes faktisk det er meget svært, fordi d... -
SRP om Suzanne Brøgger el. lign.?
ForumindlægHejsa! Jeg synes, Suzanne Brøgger er en vildt spændende person, og så skriver hun tilmed vildt godt. Derfor har jeg overvejet at foreslå hende til mine SRP-vejledere; er der nogen, der har prøvet at skrive om hende i en større opgave lignende SRP før? Så kunne jeg nemlig godt tænke mig at høre om... -
The Red Line af Charles Higson.
ForumindlægHej. I bogen Now&Zen har vi læst novellen The Red Line. Efter novellen er en række "Questions" og "Generel Points To Consider" - har du svaret på disse, må du gerne sende mig dokumentet. Jeg skal nemlig bruge det som notater. På forhånd tak. (: -
afgangsprøve
ForumindlægHey folkens. jeg tænkte på, hvis der er nogen, som har været oppe til skriftlig dansk sidte år (i fs10), kan I så ikk nævne hvilke emner i blev tilbudt om at skrive. ?? -
Hjælp
Forumindlæghej alle Jeg har fået en aflevering for hvor jeg skal finde 2 selvvalgte kilder som ikke er i Fokus 2. Jeg går på gymnasiet i 2.g og er virkelig lost. Analyserne af de 2 kilder skal handle om oplysningstidens filosofiske strømninger. Er der nogle som vil være søde og finde to kilder til mig?... -
meddigtning af en dødssyg ven hjælp søges
Forumindlæghejsa flotte mennesker, min ven sagde at jeg kunne få hjælp herinde jeg står lige pt og mangler hjælp til meddigtning af en dødssyg ven og det skal være mit eget kapitel/afsnint kan nogen hjælpe mig med hvordan man meddigter? -
Artikel Analyse
Forumindlægjeg skal lave en analyse af denne artikel: http://politiken.dk/udland/article816541.ece men jeg aner ikke hvad jeg skal skrive.. :s -
højskolens indflydelse på bondestanden
Forumindlæghej jeg skal vurdere højskolens indflydelse på bondestanden i 1800-tallet nogen der kan hjælpe lidt? -
Bondestanden i 1800-tallet
Forumindlæghej jeg skal vurdere højskolens indflydelse på bondestanden i 1800-tallet nogen der kan hjælpe lidt? -
Økonomi?!
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan komme med ideer til nogle emner indenfor økonomi? Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Mvh. Mette -
artikel -overskrift og gå i gang med
Forumindlæghej jeg har fået et billed af en togulykke, med en mand der er såret,l hvor 2 brandvæsner tager ham op. ud fra den billed skal jeg lave en artikel på a4 side, med rubrik, mellemrubrik og en billedtekst. er der nogen der har gode ideer til den, hvordan jeg skal starte og hjælpe meed at finde ... -
2.g opgave (Hvad er nok?)
ForumindlægHar tænkt på om det bare en nok at lave en fuld analyse af en bog i dansk opgaven i 2.g ??? Eller om der skal mere til? -
Mobning..
ForumindlægHej allesammen. Jeg skulle skrive en stil om mobning. Hvor jeg så valgte den om mobning, som jeg personligt kender til den. Mit mål er 12. Men synes, det er den dårligste stil, jeg nogensinde har skrevet. Altså selve sproget og handlingen. Så er der ikke en, som vil se den igennem og kommentere? ... -
Det moderne gennembrud, - hjælp.
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en projektopgave om Det moderne gennembrug, - De traditionelle kønsroller i Danmark. Er underemnet. Overemnet er, Oprør. Hvad synes i jeg skulle starte med at fortælle? -
Hjælp
ForumindlægHey.. Skal i gang med at læse en roman som jeg skal lave en analyse af. kender i en god roman som jeg kan læse??? -
Berlins udvikling 1920
ForumindlægStarten af weimar republikken; hvordan var berlin der? Med teater, kunst og film? Klasseforskel? Hvordan blomstrede byen op? skal fremlægge imorgen og kan intet finde og starten af det hele? -
Produkt til bz-bevægelsen
ForumindlægHej SP Vi skal i skolen lave en opgave om bz-bevægelsen, og vi skal hertil finde på en ide til et produkt. vi skal ikke fremføre produktet, men bare tænke over en ide. Håber I vil hjælpe! :)
