Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 8921 til 8940 af 57177
-
Dansk projekt, uligheder mellem muslimske mænd og kvinder? spørgsmål
ForumindlægKan i ikke hjælpe mig med at finde på nogen spørgsmål :) ! fordi skal lave problemformulering færdig. Den ene skal være om vurdering. og den anden skal være handling, og den tredje skal være HV Spørgsmål. Please hjælp -
Hjælp til at finde en novelle til Dansk Eksamen (70'erne-90'erne) !!!!!!!!!!!!!!! HJÆÆÆÆÆLP :)
ForumindlægJeg skal finde en novelle som er tidstypisk fra tidsperioden 70-90'erne.. Jeg har bare mega svært ved at finde en novelle. . Så jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig med at finde en novelle, da det haster lidt :) Min lærer har opgivet disse noveller som vi skal relatere til : Dan Turéll: ... -
Hjælp til novelle romaner eller andre tekster, om identitet, og ungdom, til dansk eksamen.
ForumindlægJeg har idag trukket emnet "ungdom og identitet" jeg har brug for hjælp til at finde nogle tekster til emnet som er gode at analysere. Jeg har tænkt på tekster om personligheds forstyrrelse, usikkerhed, homoseksualitet, eller noget i den stil. Jeg skal reflektere til teksten "som e... -
afgangsprøve mundtlig dansk, essay teksten "når det endelig sker 2014
ForumindlægJeg har valgt teksten Når det endelig sker, og kunne godt bruge lidt hjælp til inspiration fra en som osse har valgt det samme emne :-D -
Valg af tekst til dansk eksamen under emnet: "Ældre Noveller"
ForumindlægHej Studieportal. Jeg har trukket emnet Ældre Noveller til eksamen, men har problemer med at vælge novelle. Det eneste krav der er for valg af tekst, er at teksten min. skal være 100 år gammel. Jeg skal kunne perspektivere til min. 1 af disse noveller: Den sidste balkjole Lønningsdag Havfruen... -
Oplæsnings stykke - Dansk mundtlig eksamen "Arv og miljø"
ForumindlægHej, Jeg skal bruge et godt oplæsningsstykke fra enten digtet "Barndommens gade" af Tove Ditlevsen, der er digtet jeg har valgt eller et oplæsningsstykke fra et andet sted, der har perspektiveringer til "Barndommens gade". Jeg har tænkt på et digt fra Yahya Hassan, men kan in... -
Dansk Angel. T. kirkegaard novelle "Bounty" find!
ForumindlægHvis der er nogle der kan finde novellen "Bounty" ville jeg være meget taknemmelig. Hjælp!! Eksamen er på tirsdag.. -
Gode "Opvækst i billeder" ideer til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg har trukket opvækst i billeder, skriver lige hvad det inebærer herunder. Jeg vil bare lige høre om i havde nogle gode ideer til hvad jeg kunne vælge. Opvækst i billeder; Dokumentar film Kortfilm Kunstbilleder Pressefoto -
Søger en pædagog med speciale indenfor lærringsstile i indskolingen til privatundervisning i dansk af en dreng på 10 år.
ForumindlægJeg ved godt af klassetrinnet ikke stemmer, men jeg prøver alligevel. Jeg har en søn på 10 år som går i 2.klasse. Han kan ikke læse endnu, og har stadig ikke styr på hele alfabetet. Nogen der kan hjælpe med privatundervisning? Vi bor i Glamsbjerg og bringer og henter ham gerne. -
Bedre? Kan man det
Forumindlæghvordan kanman blive bedre til dansk, er selv dansker men.. -
Dansk - Analyse af "Må man gerne stjæle for at redde et andet menneskes liv?"
ForumindlægHeyyyy! skal skrive en analyse om "Må man gerne stjæle for at redde et andet mennekes liv?" (Augusta Hartmann), men ved slet ikke hvordan jeg skal skrive eller komme i gang med. Nogle der har et forslag eller i den grad kan hjælpe lidt? Alt vil være en hjælp! Bare helst lad vær med at... -
Karakter i 10kl. - Gymnasiet
ForumindlægEr det i et acceptabelt niveau for at komme på STX? - Efter jeres mening :) Dansk skriftligt: 4 Dansk mundtligt: 7 Matematik skriftligt: 7 Matematik mundtligt: 7 Fysik: 7 Engelsk mundtligt: 7 Engelsk skriftligt: 4 - Gennemsnit: 6,14 -
Eksamen!?
ForumindlægFøler I at dansk eksamen er/var svær?Hvad forberedte I jer på?Og så ville jeg lige høre om der var nogle der havde noter til Ægtestand?Tak -
Hvad må man tage med ind til eksamen??
ForumindlægHey. Jeg sidder og er i gang med min 10 klasse mundtligt dansk eksamen. Jeg laver altid lange noter som jeg lærer udenad, men må jeg enlig have det parpir med ind til selve eksamen, selvom jeg ikke har aleveret det til hverken censor eller lære?? I niende klasse gjorde jeg det, men der sad og og... -
1.g Dansk-/Historie opgave!! : hvad kan man perspektivere H.C. Andersens eventyr "Skyggen" til??!
Forumindlæghej jeg har et problem.. jeg skal aflevere min dansk-/historie opgaves problemformulering senest imorgen d. 26/5 2010. Jeg har valgt at skrive i dansk, og skal analysere H.C. Andersens eventyr "skyggen" , men jeg har ingen anelse om hvilket af Andersens andre eventyr der ville være gode... -
Rettelse af tysk oversættelse. Omkring små 100 ord. Både dansk og tysk tekst.(ps. haster :) )
ForumindlægHej :) Håber meget på en venlig sjæl vil tage et kig på mit forsøg på at oversætte en dansk tekst til tysk. Mange tak på forhånd. Dansk tekst: Tæt ved byen Ulm i Tyskland lever (der) en hund Max; den er meget berømt, fordi den engang har rettet en mands liv. Da manden en dag var ude på marken, b... -
Notater
ForumindlægNogen her der har nogle gode afsætnings notater til niv A på HH ? :) har sygt travlt med IØ, EØ, dansk og engelsk... er villige til en byttehandel :) har ca 50 siders notater til IØ. -
Hvilket gymnasium
ForumindlægJeg går snart i niende klasse, og er begyndt at tænke lidt på hvad for et gymnasielinje jeg gerne ville på. Jeg ville gerne have noget inden for psykologi. Hvor man skal have dansk A engelsk B matematik B og et af følgende historie b idehistorie b samfundsfag b samtidshistorie b. Men ved ikke hel... -
Uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg vil uddanne mig til. Jeg vil gerne være en kirurg og bo i USA, men det virker som om, det kræver meget at få de to ønsker opfyldt. Desuden er jeg ikke 100% sikker på, at jeg vil være kirurg. Jeg er virkelig i tvivl. Jeg ved heller ikke hvilket gymnasium,... -
Matematik hjælp (Bestem, hvor mange danske kroner den svenske årsløn svarer til og bestem forskriften for den stykkevis lineære funktion)
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med denne opgave og kan skære det helt ud i pap for mig? Jens er bosat i København og har fået tilbudt et job i Sverige. Han har fået tilbudt en fast månedsløn på 60000 svenske kroner (SEK). Hvis han siger ja til jobbet, skal han beskattes i Sverige. Han ønsker at samme...
