Søgning på: analyse af digte. Resultater: 881 til 900 af 26633
-
Hjælp til et efterårs digt
ForumindlægHejsa alle sammen jeg har seriøst brug for hjælp til et digt jeg har skrevet det her. Vinden suser i træernes gyldne blade, Solen spejler sig i søens kolde dyb Fuglen er fløjet fra sin rede og jorden vrimler med små kryb En ensom ræv lister mellem træer og buske Luften er kold og fu... -
Goethe-digte
ForumindlægHejsa...Jeg skal til examen i tysk og er derfor nu tvunget til at forstå de ting, jeg havde håbet på at kunne slippe for.Det kunne være dejligt, hvis der var nogen der kunne hjælpe mig, exempelvis med en fortolkning, af følgende digte af Goethe: - "Wilkommen und Abschied" - "Promet... -
Hjælp til analyse
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op i dansk eksamen, hvor jeg har valgt at analysere en novelle af Inger skote. Novellen hedder "bange for livet," så ville bare høre om der er en, der måske har lavet en analyse af den, som de kunne tænke sig at dele med mig? :) -
Den drømmeløse af Pia Rasmussen hjælp til analyse
ForumindlægHJÆLP vi har problemer med forståelse af dette digt! Den drømmeløse. Af Pia Rasmussen søvn i den lyse nat var hyllet omkring mig, jeg ku ikke vågne selv, jeg sov uden vægt, det var lunt, det var lunt, det var den lyse nat. Da lød der en susende lyd ved mit øre, jeg... -
Digt fortolkning
ForumindlægJEG ER SÅ TRÆT AF MIN KROP(Kirsten Hammann) Jeg er så træt af min kropJeg må opdrageog kommandereog tale hårdtPludeselig drikker den af en forkert flaskeeller gisper efter vejret i et smitsomt lokaleHar vi været en tur i parkenbliver den siddene på bænkenså jeg må tilbage og hente denDen er i all... -
analyse..
Forumindlæghey, nogle der vil skrive de vigtige punkter op for når man skal lave en analyse og fortolkning? God efterårsferie peeps :-) - MissSofie! ;) -
Digt til noveller
ForumindlægHej! Vi skal skrive et digt om en fyr kaldet månen Vi ved dette om ham: Stor fyr, (kraftig, tyk) Stærk,Sur på en masse, Normal højde, fed/buttet,kort karse frisure, Uforudsigelig, Ik rar og Ingen venner Vil i måske give os en hånd? Fx. Nogle linjer Tak på forhånd Mvh Magnus -
Analyse af Præludium, Steen Steensen Blicher
ForumindlægHej Alle Jeg sidder lige nu og læser op til FSA mundtlig dansk eksamen, men er gået i stå i min analyse af digtet Præludium, Trækfuglene, Steen Steensen Blicher. Er der nogle som evt. kan komme med noget sprogligt analyse hjælp, såsom billedsprog/ realplan.. På Forhånd tak -
hjælp med analyse..
Forumindlæghej .. er der ikke nogen som vil hjælpe mig med et billede, det er en kort analyse jeg skal have hjælp til:b -
Analyse
ForumindlægEr det nogen Analyse lige glade, ligeglad Kan i godt hjelm mig Tak. -
Fortolkning af digt...
ForumindlægHej! Hvad er det konkrete man skal komme ind på, når man skal fortolke et digt? - Er det bare hvad digtet handler om, og hvad meningen med digtet er? Eller hvad? -
fortolkning af et digt hjælp ...
ForumindlægHej folkens... jeg skal fortolke et digt som hedder Samosvej men har svært ved at fortolke det... håber at nogle der kan hjælpe mig ? samosvej der flyttede et ungt par ind på samosvej i en villa de lejede første salen havde en skrå vægge og en bekvem altan senere kom der børen til to piger... -
Hjælp til analyse af
ForumindlægEr der nogen, der har analyse af teksterne. Folkeviser: "Agnete og havmand" Eventyr: "Den Grimme Ælling" "Kong Lindorm" Drama: "Jeppe på bjerget" af Ludvig Holberg. Lyrik: "Henrettelsen" af Tom Kristensen. &qu... -
Analyse
ForumindlægHej Jeg er midt i SRP og skriver om en legalisering af cannabis. Jeg skal i min analyse se på holdninger til cannabis - herunder legalisering, hvor jeg starter med at analysere et interview med en person. Der hvor jeg bliver i tvivl, er om hvor grænsen mellem analyse og diskussion går til, og h... -
Dansk - Digt
ForumindlægHej Jeg skulle skrive tre digte omkring en bog Jeg har vedfhæftet en fil, håber at nogle gider at læse dem. Jeg vil gerne høre, hvad der kan gøres bedre eller, hvor der er nogle fejl. Tak på forhånd -
Analyse af H.C. Andersens land
ForumindlægHej jeg er gået i stå på min analyse og ved ikke hvordan jeg skal få lavet en fortolkning og perspektivering af digtet. please svar. Hilsen Nynne Ps. har vedlagt min analyse -
Analyse af ekbatana af sophus claussen
Forumindlæger der nogle som kan give mig inspiration til analysen, jeg skal skrive en stil og forstår ikke digtet, sepcielt ikke strofe 2!!! Takker -
analyse af "ved frokosten"
ForumindlægHej. siddr og skal lave en analyse af en litterær artikel, om digtet "ved frokosten" af johannes V. Jensen. Nogle der kan hjælpe mig lidt igang ?:) -
analyse
Forumindlæghej. jeg sidder her med min 2.g dansk/historie opgave. lige nu er jeg igang med at analysere et billede.. jeg er gået lidt i stå. måske er der nogen der kan hjælp? billedet kan ses på: http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.sitecenter.dk/kvindekamp/nss-folder/femlejrbilleder/si_Uw80h8... -
Analyse - Hvordan?
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive DHO-opgave. Jeg skal skrive en analyse som skal fylde 6-7 sider. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal skrive det op, og hvordan man i det hele taget skal gribe en analyse an.. Håber der er nogle der vil hjælpe! Det haster :-)
