Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9181 til 9200 af 33650
  • Økonomi?!

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle der kan komme med ideer til nogle emner indenfor økonomi? Ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om. Mvh. Mette
  • artikel -overskrift og gå i gang med

    Forumindlæg
    hej jeg har fået et billed af en togulykke, med en mand der er såret,l hvor 2 brandvæsner tager ham op. ud fra den billed skal jeg lave en artikel på a4 side, med rubrik, mellemrubrik og en billedtekst. er der nogen der har gode ideer til den, hvordan jeg skal starte og hjælpe meed at finde ...
  • 2.g opgave (Hvad er nok?)

    Forumindlæg
    Har tænkt på om det bare en nok at lave en fuld analyse af en bog i dansk opgaven i 2.g ??? Eller om der skal mere til?
  • Mobning..

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skulle skrive en stil om mobning. Hvor jeg så valgte den om mobning, som jeg personligt kender til den. Mit mål er 12. Men synes, det er den dårligste stil, jeg nogensinde har skrevet. Altså selve sproget og handlingen. Så er der ikke en, som vil se den igennem og kommentere? ...
  • Februarrevolutionen 1948 - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har været på diverse internet sider og jeg kan simpelthen ikke finde noget om den revolution - håber der er nogen der kan hjælpe. :)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hey.. Skal i gang med at læse en roman som jeg skal lave en analyse af. kender i en god roman som jeg kan læse???
  • Det moderne gennembrud, - hjælp.

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til at skrive en projektopgave om Det moderne gennembrug, - De traditionelle kønsroller i Danmark. Er underemnet. Overemnet er, Oprør. Hvad synes i jeg skulle starte med at fortælle?
  • Berlins udvikling 1920

    Forumindlæg
    Starten af weimar republikken; hvordan var berlin der? Med teater, kunst og film? Klasseforskel? Hvordan blomstrede byen op? skal fremlægge imorgen og kan intet finde og starten af det hele?
  • Genre og perspektivering

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor genren i De to tvillinger af villy Sørensen er fantastisk fortællinger og hvad buskabet i en er, og hvad jeg kan perspektiver den med? help me pleas! hilsen Den desparete.
  • antal fliser

    Forumindlæg
    Nikolaj vil lave en terrasse. Den skal være 4 m bred og 5 m lang. Han bruger fliser, der er 20 cm brede og 40 cm lange. Hvor mange fliser skal han bruge til terrassen 400×500 cm/40×20 cm? er det rigtig udregning 20 m2/0,08 m2?
  • Disneyficering, dansk A og engelsk A

    Forumindlæg
    Hej er der nogen, som har nogen ideer til problemstillinger i AT 8 i fagene dansk A og engelsk A ? Jeg har valgt disneyficering som emne, og jeg kan ikke lave det om mere... jeg er virkelig på bar bund!
  • Politisk spin

    Forumindlæg
    Hej. Kan det virkelig passe at der er intet om politisk spin verørende valget i 2001? Hvis der er nogen som har nogen forslag til gode kilder eller lignende, please share :)
  • Hjælp/Haster - Arbejderbevægelse

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et SRP, der skal handle om dansk arbejderbevægelse. I min problemformulering står der bl.a.: Der ønskes en redegørelse for de sociale og økonomiske vilkår, der var gældende for de første generationer af industriarbejdere i DK. Jeg er i tvivl om, hvornår de første generationer er. J...
  • Hjælp Til SRP

    Forumindlæg
    HEJ.. jeg er i gang med at skrive SRP i Mat og His. Skriver om Ægypten. Er der en som har lyst/tid til at læse i min studieretningopgave og evt rette i den.?
  • rette?

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen som har tid og gerne vil læse min korte redegørelse af det ægyptiske samfunds indretning? Den er kun på 1 side. Bare rette el. kommentere det?
  • fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hej. Skal lave en fremlæggelse på ca. 6-7 minutter og har et emne der hedder: Deutsche kultur. Hvad kan jeg snakke om? har ingen ideer, er også virkelig skrald til tysk.
  • Analyse og kildekritik af taler

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har en ide om hvordan man analysere og anvender kildekritik vedrørende taler?
  • Hjælp til et spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej...Har brug for hælp til et spørgsmål -fra jer som har læst bogen "Ved Vejen" Spørgsmålet er: Overvej hvorfor det nødvendigvis må gå katinka ,som det til slut i bogen? På forhånd tak
  • Den lille pige med svovlstikkerne: Perspektiveringer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og er i gang med at forberede mig til mundtlig dansk i 10. klasse. Jeg har skrevet på min synopse at jeg vil perspektivere "skyggen" af HC. andersen til "den lille pige med svovlstikkerne". Var det dumt? For jeg kan ikke rigtig se hvordan de to kan perspektive...
  • Resume eller Referat

    Forumindlæg
    Hej jeg er lidt usikker på om jeg skal bruge referat eller resume til min afgangsprøve Novellen hedder - Så nær ved solen