Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9241 til 9260 af 33650
  • Synopse

    Forumindlæg
    Hejsa. Min veninde og jeg er i gang med at lave en synopse. Om Buckingham Palace. På engelsk. Men vi er lidt lost, så vi kunne godt bruge lidt hjælp hvis der er nogen der har tid. Jeg smider lige det ind vi har lavet, og så kan i, hvis i har lyst, give os nogle forslag :) Main topic: Sights ...
  • KROP (for romerne)

    Forumindlæg
    Hvordan var rtorikkn egentlig som politisk virkemiddel under Romerriget? -
  • Ekspressionisme?

    Forumindlæg
    Jeg har lidt svært ved at forstå hvad "Ekspressionisme" går ud på. Jeg er klar over at det er en kunstretning, med stærke og rene farver. Men hvad var formålet med det og hvorfor? Tak på forhånd!
  • Analysemodel til DHO?

    Forumindlæg
    Hej I min DHO vil jeg først analysere en sang (en sang skrevet af rødstrømpebevægelsen til en af deres demonstrationer), og dernæst et citat (fra en rødstrømpe), men jeg er i tvivl om, hvilke analysemodeller, jeg skal bruge til de to analyser. Nogen, der kan hjælpe? Tak på forhånd!
  • Det Arabiske Forår (projekt opgave)

    Forumindlæg
    Hej jeg har om Det Arabiske Forår, men jeg ved slet ikke, hvilket produkt jeg kan have til emnet. Jeg havde tænkt på at lave en film om det der skete. Tager gerne imod gode ideer:)
  • Gener - Haster!

    Forumindlæg
    hej, jeg skal op i en prøve i morgen vedrørende celler og gener. mit spørgsmål går ud på: hvordan er opbygningen af et gen i en celle, og hvor er det placeres? håber i kan hjælpe :)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Nogen der kan give et kort resume af "Mein Zehnter Mord" af Milena Moser.
  • Klasseforskelle på Titanic

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive dansk historieopgave om Titanic, og om klasseforskellene på skibet. Jeg har vakgt at tage udgangspunkt i filmen, og ved godt hvordan forskellen fremstår i den, men jeg tænkte om der var nogle der havde nogle links som kunne "understøtte" det fra filmen, eller hvor d...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg ville høre om det nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvilke grundlæggende fysiske love var nødvendige objekter for at opfinde (film)kameraet?
  • 24 timers eksamen i spansk - Tacones Lejanos.

    Forumindlæg
    Hej derude.. Tænkte på, om der er nogle der har en analyse fra overstående film? Det handler om scene 1, 2 og 3. Jeg forstår godt hvad der står, men den giver jo ingen mening. Ham Pedro Almodóvar er jo for skør! Heeelp..... Jeg skal op i morgen. :(
  • Produkt til psykisk syge

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med projektuge i 9. klasse, og jeg har problemer med at finde ud af et produkt. Jeg har om "På grænsen til at være psykisk syg" - jeg kommer til at komme rigtig meget ind med deres liv, og jeg synes det er svært at finde en ide til et produkt. Har i nogle ideer vil...
  • Lære det periodiske system

    Forumindlæg
    Hej derude . Jeg ville høre om der er nogen god måde at lære det periodiske system på ?? Yes, ved godt man bare kan terpe det , men er der ikk en sang eller lignende ? - synes jeg har hørt at det er der .. Ellers andre måder at kunne det udenad villepå være fedt . håber nogen vil hjælpe (: .
  • Knyt hånden, og sig nej til dårlig mad

    Forumindlæg
    Hej folk :) jeg vil høre om der er nogle som har dette opgavesæt til Knyt hånden, og sig nej til dårlig mad.. Da jeg på nuværende tidspunkt ikke selv har nogen ide om hvordan jeg skal udforme opgave mv. Håber nogle kan hjælpe , tak :)
  • Synopsis - Døden

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal op i mundtligt dansk (9.klasse), og som fordybelsesområde trak jeg døden. Jeg tænkte på, om nogle af jer kendte en god novelle om døden. Tak på forhånd.
  • hjælp til dansk

    Forumindlæg
    hey jeg skal skrive en referat af: en fiskerrede men jeg kan ikke finde ud af det?
  • Hvordan fremlægger man en analyse?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal på mandag fremlægge en ana lyse af Kongeloven 1665, men jeg har ingen analse om, hvordan og hvorledes man fremlægger sådan en analyse. Hvad man skal have med, og hvad man ikke skal. Skal man have citater med? Hvordan? Al hjælp er velkommen. Tak.
  • HJÆLP! ODYSSEEN

    Forumindlæg
    Hvordan kan man kort karakterisere Odysseens komposition?
  • Analyse - Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er i gang med at skrive DHO-opgave. Jeg skal skrive en analyse som skal fylde 6-7 sider. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal skrive det op, og hvordan man i det hele taget skal gribe en analyse an.. Håber der er nogle der vil hjælpe! Det haster :-)
  • Kildekritik

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle, der har en skabelon for kildekritik? Altså hvordan skal man bygge det op osv? Og hvordan kan man have et flow i sin SRP, når man skal inddrage en kilde? Håber virkelig, at I kan hjælpe. TAK!
  • Samfundsfag

    Forumindlæg
    Hej med jer! Hvis man skriver i Samfundsfag B og Engelsk A om homoseksuelle, hvilke metoder kan man så bruge mht. samfundsfag? Og kan jeg bruge en bestemt teori eller model ? Emnet er Homoseksuelles Stilling i USA.