Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 9361 til 9380 af 154034
-
Osmose effekt
ForumindlægEr der nogen som kan forklare hvad osmose er og hvilken effekt det har på kroppen?? -
genmodificering ?
ForumindlægHej, lige et hurtigt spørgsmål. Går genmodificering ind under (bio)kemi? -
Økologi
ForumindlægHej alle sammen Er der nogle der kan hjælpe mig med de her spørgsmål Find eksempler på vands kredsløb? Hvilke organismer bruger energi fra solen? Find fire organismer, der indgår i kvælstoffets kredsløb Hvilke organismer får energi fra døde dyr og planter -
Til alle brugere af siden...
ForumindlægHej alle folkens! Jeg vil gerne opfordre alle til at uploade alle de opgaver I kan. Vi nærmer os snart 10.000 opgaver, men det kræver lidt uploade-lyst fra jeres side. I må i særdeleshed gerne uploade nogle i kemi og biologi, for der er helt tomt på kistebunden, i forehold til andre fag, vil je... -
Optimering - dagslængden i Alaska
ForumindlægHej :) Jeg sidder og læser op til skriftlig matematik. Jeg løser derfor en masse gamle opgaver. Men der er en, som jeg ikke kan komme videre med. Opgaven lyder således: I en model kan længden af dagen i Alaska som funktion af tiden t beskrives ved: f(t)=6,61*sin(0,0167*t-1,303)+12.2 Her er t stør... -
Martin A. Nexø: 'Pelle Erobreren - Den store kamp
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til " Den store kamp" som jeg håber, at få svar på. Hvad vil han med sin tale? Appelformer udfra talen? -
Hjælp til analyse af Matin Luther King Jr.s tale "I have a dream"
ForumindlægJeg har fået til opgave at analysere Martin Luther King Jr.s tale i min SSO i historie. Jeg er rimelig meget i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad. Hvis der er nogen, der ville hjæpe, ville jeg blive meget glad. -
Tysk A eksamen - das süsse Mädel und der Dichter
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg har trukket "das süsse Mädel und der Dichter" af Arthur Schnitzler. Den er undet emnet Frauenbilder. Er der nogen, der har læst den, eller analyseret den evt, som kan hjælpe mig med at forstå den? -
You've got a friend - Kim Fupz
ForumindlægNogen der har læst novellen? Og eventuelt kan fortælle mig moralen? -
udviklingsproblematikker i Østafrika med særlig henblik på Zambia - Samf. A NaturGoe. B
ForumindlægJeg har brug at vide noget om Zambias udvikling i forhold 2015-målene. Jeg har virkelig svært ved at finde noget om det. Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender en god hjemmeside eller evt. kender noget til udviklingen i Zambia. MVH Karlen -
Analyse af natursynene a J. P. Jacobsens novelle Mogens
ForumindlægHej Alle. Jeg skal i gang med en analyse af J. P. Jacobsens novelle Mogens, hvor jeg blandt andet skal analysere natursynene fra de forskellige personer. Jeg taler her om, hvordan Mogens, Kamilla, Justitsråden og Thora opfatter og ser naturen. I baghovedet skal jeg have darwinismen og naturalis... -
HJÆLP AT-Mennesket i forhold til naturen i fagene psykologi C og bioteknologi A
ForumindlægEr der nogen der har gode ide, med hensyn til hvad jeg kan skrive om i AT og overemnet er mennesket i forhold til naturen. Jeg tænket på den helende naturen, hvordan man kan bruge naturens helbredende kræfter? OSV. Hjælp til problemformuleringer -
Argumentér imod Liberal A's skatteforslag HJÆÆÆLP!
ForumindlægJeg skal argumentere økonomisk og politisk imod Liberal Alliances skatteforslag, som de kommer til udtryk i citatet nedenfor. Jeg er helt blank, nogen der vil give mig nogle foreslag til hvad en god argumentaion imod det kunne være? tusind tak på forhånd. Vi har i dag verdens højeste skattet... -
Engelsk A - Idræt B - Udviklingen i USA med hensyn til fedme
ForumindlægJeg skal lave en SRP om fedme. Jeg tænkte på, om der var nogle der havde nogle gode sider, som handler om udviklingen i USA med hensyn til fedme? Eller bare en side, hvor de tænker 10 år frem og analysere, da jeg skal bruge lignende i min opgave :-) -
Er der nogen der har eksamens opg eller oplæg fra sidste år Dansk A - HHX??
ForumindlægJeg har virkelig brug for den opg, da jeg skal til terminsprøve næste uge. -
KEMI A EKSAMENSSÆT MAJ 2008 (GYM 2008-10-1) gammel ordning - HASTER EKSTREMT!!!
ForumindlægHej kemikere der ude :) Er der nogen der ligger inde med besvarelserne til de tre opgaver til kemi eksamensættet mandag den 26. maj 2008? Opgaverne hedder: 1) Phosphater i spildevand, 2) Myggemiddel, 3) Adrenalin Jeg plejer at klare det selv, men er virkelig tidsnød denne gang, er aaalt for stres... -
SRP - Eu's Landbrugspolitik - International Økonomi A, Samtidshistorie B
ForumindlægHej Jeg skal i løbet af de næste 12 dage beskæftige mig med SRP. Indtil videre har jeg dog nogle problemer med at danne mig et overblik. Jeg har læst forskellige uddrav af bøger men det meste er meget specifikt og omhandler reformer og lignende. I min foreløblige indledning skal jeg derfor bru... -
Generel hjælp til matematik på A, B og C niveau i TI-Nspire
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg udviklet et elektronisk hjælpemiddel til TI-Nspire i form af en hjemmeside (https://solve-x.dk), hvis formål er, at guide gymnasieelever igennem deres respektive matematiske samt TI-Nspire relaterede problemer. Dette er fuldstændig GRATIS, om man vælger at melde si... -
Nye annoncer er "A pain in the ash"
ForumindlægDe nye annoncer "Fra Syddansk universtitet" som dækker hele det øverste af en side, er på små bærbare (10") næsten umulige at lukke ned, og gør derved sited ufunktionelt. Simpelthen noget shit.. Vil i venligst ændre dette tak !! -
NOGEN DER LÆGGER UD MED EN OVERSÆTTELSE TIL TYSK A SKR. OPGAVE 27 MAJ?
ForumindlægHJÆLP har smidt mit eksamssæt væk, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.
