Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9401 til 9420 af 11183
-
Hjælppp Bio eksamen DNA
ForumindlægHej ... Jeg skal op til biologi eksamen og har lige trukket min emne op og GÆT hvad! Det er den væreste emne jeg har trukket DNA Jeg håber der er en som kan hjælpe for er helt LOST. Hvordan skal jeg skal tage fat i det her.. Det er 3 spørgsmål som jeg skal har besvaret. 1. Gøre rede for DNAs o... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej studieportalen Jeg skriver synopsis i fagene historie og biologi/historie og har valgt emnet kolera og koleraudbryddet i Købenahvn i 1853. Jeg har forsøgt at lave en problemformulering der inddrager overemnet: Katastrofe - årsager og konsekvenser. Jeg er dog ikke kommet frem til noget s... -
NF Evalueringsopgave, hjælp!!
ForumindlægHej folkens :) Jeg har hårdt brug for hjælp med min evalueringsopgave i NF, da jeg er gået i stå ved nogle spørgsmål: - Hvordan ses fotosyntese og respiration generelt i vandløb? - Hvordan er vandets kemiske struktur og egenskaber? - Hvordan medvirker vandets egenskaber og kredsløb til at f... -
Spørgsmål indenfor fysiologi
ForumindlægHej :-) jeg sidder med en opgave i biologi og følgende spørgsmål kan jeg simpelthen ikke svare på - ihvertfald ikke korrekt eller ordenligt. Det skal gerne være så deltajeret svar som muligt. Håber i kan hjælpe mig. 1. Hvordan fordøjes og optages kulhydrater i kroppen? 2. Hvordan reguler... -
Vandforurening udvidet eksamens...
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med, hvad jeg kan komme ind på, hvis jeg fik følgende eksamensspørgsmål i biologi c-niveau: De fleste danske vandløb, søer og kystnære områder påvirkes af menneskets aktiviteter. Gør rede for nogle forhold, som belaster vores vandmiljøer. Forklar hvordan ... -
metodernes konsekvenser
Forumindlægjeg går i 3.g og er i gang med at lave et talepapir, så skal jeg også fortælle mine anvendte metoder, hvilke er argumentations-model, appelformer og kildekritik. AT handler mest om metoder end emnet og fag. mine fag er biologi (C) og dansk (A). mit emne under "Katastrofe" er Aids... -
24 timers eksamen - HJÆLP!
ForumindlægHejsa. Jeg har idag været oppe og trække emne til mundtlig biologi eksamen (A niveau) og jeg trækker selvfølgelig vandmiljø. Et af spørgsmålene lyder: Gør rede for faktorer, der har betydning for den økologiske vandkvalitet. Man kan vel komme ind på: - vandløbets form (tænker på når man udretter ... -
Biologieksamen B-niveau - artikelanalyse
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i morgen og har trukket emnet 'jordens mirkoorganismer', og opgaveformuleringen lyder således: Med udgangspunkt i vedlagte materiale skal du udarbejde en synopsis til brug ved din fremlæggelse. Du skal analysere og vurdere artiklens biologiske indhold. Dernæst sk... -
science fiction vs techno fiction
ForumindlægHej! Jeg sidder lige med min AT-synopsis om genteknologi og etik (biologi C + Engelsk A), hvor jeg tager udgangspunkt i techno-fiction romanen "Jurassic Park". Jeg forsøger på at besvare en af problemstillingerne, hvor skal forklare hvor grænsen går fra techno-fiction til science fictio... -
Science fiction vs techno-fiction
ForumindlægHej! Jeg sidder lige med min AT-synopsis om genteknologi og etik (biologi C + Engelsk A), hvor jeg tager udgangspunkt i techno-fiction romanen "Jurassic Park". Jeg forsøger på at besvare en af problemstillingerne, hvor skal forklare hvor grænsen går fra techno-fiction til science fictio... -
Arvelige forhold
ForumindlægHej alle sammen Jeg er ved at forberede mig til min mundtlige biologi eksamen... Jeg er ved at skulle gøre rede for hvorfor den genetiske variation i afkommet er større ved kønnet formering (meiosen) i forhold til ukønnet formering (mitose). Er det ikke bare fordi at ved mitosen bliver en celle... -
Opgave om ferskvandsø
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med dette ene sspørgsmål i min biologi aflevering :P Avnsø er en midtsjællandsk sø omgivet af skov. Man har i juni måned målt samhørende værdier for temperatur, iltindhold, nitrat og ammonium i søen, se figur l. Efter et stort stormfald valgte man at opbevare de v... -
Drivhuseffekten
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med at forberede mig til EPR, hvor jeg så har valgt Geografi og Biologi. Mit hovedemne er drivhuseffekten, hvor jeg så har valgt at sætte fokus på konsekvenser for den globale opvarmning geografisk og biologisk, og hvordan drivhuseffekten påvirker mennesket, algerne o... -
HJÆLP ! AT Kolera
ForumindlægHej Alle !! Jeg skal op i AT eksamen her på torsdag, men har INGEN idé om hvordan jeg skal fremlægge det der inde osv. er virkelig på bar bund ! Selve emnet for AT 2012 er Katastrofe, og jeg har så valgt Kolera Epedimien i Danmark, Biologi B & Historie A. Jeg har ved hæftet min syno... -
Bakterievækst ved toiletter og andre ting
ForumindlægHejsa alle sammen :) Står her med et ret så stort problem.. Følger egentlig godt med i biologi, og er så heldig jeg og en makker er blevet udvalgt til at fortælle om nogle tal baseret på bakterie vækst på agerplader.. Der er taget omkring 20 tests rundt omkring på skolen. Vi skal ud fra talle... -
beståelse af specifikke adgangskrav.
ForumindlægHej Lige for at være helt sikker ang. mit lille problem. Jeg vil gerne studere biologi på ku her til sommer hvilket kræver mat b, fys b og kem b. jeg har fys A med 7,6,7,8 så intet problem der. I mat gik min mundtlige eksamen dog lidt galt og jeg dumpede den sgu med 5 i mat A. samlet fik jeg ... -
eukaryoter og fotosyntese
ForumindlægHejsa :) Jeg ska i en biologi rapport 'gøre rede for den tidlige og den iltproducerende fotosyntese'. jeg er ikke sikker på at jeg har forstået det rigtig, er den tidlige og den iltproducerende 2 forskellige slags fotosynteser ? i så fald hvad er forskellen ? derudover skal jeg 'gøre... -
Selve årsprøven i AT - hvad skal der foregå?
ForumindlægHej alle! På torsdag skal jeg til AT-årsprøve (dansk og biologi), men jeg er meget i tvivl om hvad man overhovedet skal gøre til selve årsprøven, når man sidder overfor sine to lærere, og det bliver ikke just bedre af, at ens klassekammerater har forskellige svar og meninger om hvad der skal ... -
Lektiehjælp i Århus.
ForumindlægHey alle sammen. Jeg er en pige på 19 år der har brug for lektiehjælp PRONTO! - da min gamle lektiehjælp selv har travlt med eksamner. Jeg skal op d. 6 juni, så jeg søger allerede hjælp fra imorgen af. Jeg skal op til NF eksamen på HF - så det handler om gennemgang af rapporter, omskrivning... -
HJÆLP! AT-eksamen på mandag.
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til AT eksamen på mandag. Emnet er katastrofer og jeg har valgt HIV/AIDS i Sydafrika i dansk og biologi. Jeg sidder og er ved at udforme mit talepapir, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg lige skal uddybe mine problemstillinger. Jeg uploader min synopse, h...
