Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9501 til 9520 af 14598
-
Hvad skal jeg læse på uni?
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg kunne godt tænke mig at flytte til udlandet en dag. Ikke nødvendigvis langt væk, men lande som Belgien, Sverige eller England synes jeg meget godt om... Nu kommer jeg så til mit spørgsmål. Hvad kan jeg læse som jeg kan bruge til et senere liv ''derovre''... -
hjælp
ForumindlægGåden begynder: Diofant's (personen) ungdom varede 1/6 af hans liv. Han fik et skæg efter 1/12 mere. Efter 1/7 blev han gift. Fem år senere fik han en søn. Sønnen levede halvt så lang tid som faderen, og diofant døde 4 år efter sønnen. Dette giver sammenlagt Diofants alderløsningen skulle ger... -
legater... tjaaa
Forumindlæghej!Det her er ret vigtigt.. det drejer sig om liv og død :PNej.. pjat.. Jeg skal til at skrive legater, og de eneste der gider svare, og altid vil svare er selvfølgelige jer..'1) Nogen der kan fortælle mig hvad man skal vedhæfte i sådan et legat? Vil meget gerne høre fra nogen som evt. har f... -
Lærer!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg var idag ude for en meget besynderlig og ikke mindst krænkende episdoe! Jeg blev idag i Geo. timen alvorligt kritiseret af min geo lærer!Hun sagde at jeg aldig ville blive gift og få børn og at pigerne ville droppe mig så snart de så mig og sidst men ikke mindst så sagde hun ... -
Fakta eller fiktion?
ForumindlægHejsa, Skal snart op i afgangseksamen i dansk, og har trukket "Film, non-fiktion - Dokumentarfilm" som fordybelsesområde. Problemet er bare, at jeg ikke kan finde ud af forskellen mellem en fiktions-film og en faktions-film? Har prøvet wiki og gyldendal, men jeg havde håbet på no... -
Spejling, brydning, reflektion .. kort forklaring??
ForumindlægHejsa. Nu er det snart et ½ år siden jeg havde om spejling, brydning, inteferens, reflektion/totalreflektion ... og efter at have kigget på mine mangelfulde noter og google har jeg lige opdaget, at jeg intet kan huske !! Jeg tror dog at hvis en venlig sjæl lige ville give mig en kort forkl... -
Raske penge eller Benny Andersen?
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk prøveform B, her i junimåned. Desværre sidder jeg i en meget svær situation, da jeg ikke helt ved om jeg skal vælge den forholdsvis nye sang med raske penge - intelligent, eller benny andersen - mit liv som indvandre. Som udgangspunkt vil jeg helst fordybe mig ... -
Kritik af stil
ForumindlægSynes selv jeg har fået skrevet en god stil men kunne godt tænke mig at få lidt kritik. Der er tale om et essay om at "fare vild" og prøver med humor at kigge på det at fare vild i livet. At vælge en forkert vej eller nogle forkerte mål. Hvis der er nogle der har lyst til at læse den ig... -
omformulering
ForumindlægAs the superior theme in the book phrases “Everyone talked loudly in Chinatown” is the perfect example on Clash of Cultures. The narrator, Lin, a Chinese teenager, who is madly in love with the popular Canadian boy Todd. Lin lives in Vancouver, Canada, with her family, one brother, a mother and a... -
Skoleblad
ForumindlægDe fleste gymnasier har et skoleblad. Men kvaliteten på det kan godt variere en del: på nogle skoler er det kun lærere, der skriver (og en gang i mellem elever, er der blevet tvunget til det, fx en artikel om kemi-højniveau-tur til et eller andet laboratorium), på andre skriver en lille gruppe e... -
Levevilkårene i 1850'ernes danmark
Forumindlæghej allesammen! jeg sidder og skriver på livet løs på min 2.g's historie/dansk opgave, og til det kan man altid bruge mere materiale :) jeg har rigeligt med bøger og tekster, men ville rigtig gerne også have nogle hjemmesider eventuelt. som overskriften siger, så har jeg om levevilkårene på... -
Hvilken sætning?
ForumindlægDer skal så at man skal stoppe krigene i andre lande! 1) Stop misusing people and start terrible wars in other countries 2) Stop misusing people and helt stopping terrible wars in other countries Lyder dette forresten rigtigt? Help make the earth a better place; stop annihilation of the world... -
Èt ord (:
ForumindlægDette ord: Resurgent Er der nogen som evt har en engelske ordbog og kan fortælle mig præcis hvad der står om dette ? Jeg slog det op i en engelsk-dansk ordbog, der stod: Resurgent [ri’s?:d?nt] adj som opstå (,komme til live) igen, genopdukkende, fornyet. Altså der var; Phonetic transcription.... -
Formulering/sætning
ForumindlægHej jeg har et problem med en sætning. Giver den mening eller skal jeg slettte "sobreviviente" "por ejemplo muchos de ellos tienen un padre que no está con vida o también se han quedado sobreviviente de sus padres." Jeg prøver at sige "for eksempel har mange af d... -
hvilken?
ForumindlægDer skal så at man skal stoppe krigene i andre lande! 1) Stop misusing people and start terrible wars in other countries 2) Stop misusing people and helt stopping terrible wars in other countries Lyder dette forresten rigtigt? Help make the earth a better place; stop annihilation of the w... -
metode - HJÆLP
ForumindlægJeg er blevet helt i tvivl om min metode afsnit. Jeg skriver i religion og fysik, hvor jeg har om dommedag. I religion har jeg kigget på sammenhængen mellem religionerne og dommedag og her taget og analyseret en af peters breve i den nye testamente. Så har jeg kigget på hvordan de monotoisti... -
Michael Strunge - Dansk mdt. eksamen
ForumindlægHej Alle =) Jeg er i den situation, at jeg skal til eksamen i morgen i mundtlig dansk A på STX:( Jeg har dog det problem at ét af de emner som vi kan komme op i er Michael Strunge, og i den forbindelse mangler jeg noter til hans følgende digte, da jeg var syg, da min klasse havde om dette emne: ... -
Gun ownership spørgsmål
ForumindlægEr der mon nogen der kan hjælpe mig med noget relateret til amerikansk kultur? Jeg skal svare på hvorfor mange amerikanere frygter en "stærk" regering, og hvad det specifikt har at gøre med våbenejerskab? Jeg kunne forstille mig, at mange amerikanere frygter en stærk regering, fordi de... -
Sammenhæng mellem moralrelativisme og postmodernisme
ForumindlægHvis der er en, der vil se følgende igennem, så ville jeg være meget taknemmelig: 1) Hvilken sammenhæng er det mellem moralrelativisme og postmodernisme? (Mit svar:) Jeg vil mere at den første er en konsekvens af den anden. Moralrelativisme opsummerer godt de strømninger, der var i 90'erne ... -
Sammenhæng mellem moralrelativisme og postmodernisme
ForumindlægHvis der er en, der vil se følgende igennem, så ville jeg være meget taknemmelig: 1) Hvilken sammenhæng er det mellem moralrelativisme og postmodernisme? (Mit svar:) Jeg vil mere at den første er en konsekvens af den anden. Moralrelativisme opsummerer godt de strømninger, der var i 90'erne ...
