Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9601 til 9620 af 11183
-
Global opvarmning
Forumindlægjeg har trukket et spørgsmål om global opvarmning på B niveau 24timer. Problemstillingen er let at forstå, men problemet lapper meget over i kemi/biologi. Så jeg skulle lige høre om der er nogen ideer/input til hvor at man kan se på den globale opvarmning, ud fra en fysikers perspektiv. Indtil ... -
Medialogi
ForumindlægHejsa Jeg overvejer at søge ind på medialogi om et par år. Det lyder som en meget spændende uddannelse, som beskæftiger sig med mine interesser. Men uddannelsen katagoriseres som en naturvidenskabelig uddannelse. Her bliver jeg nervøs, for jeg vil mere end gerne undgå deciderede fag som matemat... -
Dokumentar om hjernedoping
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT-eksamen i år og har overvejet at arbejde med hjernedoping i biologi og dansk. Sidste år så jeg et program på DR1, DR2 eller TV2 om netop hjernedoping, men kan ikke huske navnet på programmet, således at jeg kan finde det. Sidder der eventuelt én derude som kan ... -
Transkription
ForumindlægJeg sidder med en biologi opgave der omhandler DNA. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål: - Hvordan genkender RNA polymerasen startstedet for aflæstning af genet? Mit svar: Enzymet RNA-polymerase vil binde sig til DNA-molekylets startssekvens. Sekvensen som RNA-polymerase binder sig til, k... -
Blodtype Bestemmelse
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at skrive en biologi rapport om blodtypebestemmelse. Det er ikke selve rapporten der er et problem. Jeg skal bare lige forstå hvad en enkelt ting betyder. Når man skal finde ud af hvad det er for en type blod man har, for man et specielt stykke papir som har nogle anti... -
Drivhuseffekten - spørgsmål
ForumindlægHej jeg har et tværfagligt projekt Geografi, Biologi og Fysik-Kemi. Vi begyndte i starten af Februar og der lavede jeg et forsøg som jeg skulle bruge til mit projekt. Men pga. Terminsprøve, uge Sex, brobygning osv.. Så er det flere uger siden nu og kan slet ikke huske hvad der er hvad. Mit forsøg... -
Vulkan og kemi.
ForumindlægHej! Er i gang med et projekt om vulkaner. Det er et eksamens projekt, hvor biologi, geogarfi og kemi skal være indblandet. I kemi delen har jeg valgt om stoffet benzen, der udledes i et vulkanudbrud. Der skal også være rektioner med i kemien, og der har jeg valgt, at se på brom og benzen, hvor d... -
arvelige sygdomme
ForumindlægJeg sidder her og knokler med min biologi eksamen, jeg har fået spørgsmål under overemnet Arvelige sygdomme. Jeg synes selv jeg har fået godt styr på nogen af de forskellige spørgsmål, dog ville jeg blive meget glad hvis der var nogen som ville hjælpe mig med nogen af de figurer jeg har fået, da ... -
Antibiotikaresistens
ForumindlægGoddag... Jeg har trukket et 24timers spørgsmål antibiotikaresistens. Et af de sidste spørgsmål lyder: Forklar også, hvordan man kan undersøge mængden af antibiotika i en opløsning. Hvordan gør jeg det? Samtidig har jeg et spørgsmål mht. gram-positive og gram-negative bakterier mht. penicillin... -
hjælp til naturfag.....
Forumindlægjeg er igang med at svar på nogle opgave.. der er 4 spørgsmål,, som jeg har svært ved at svar ög den lyder sådan her.: - Hvad er en art ? (plante- eller dyreart). - Hvad er der specielt ved svampeceller ? - Hvad er prokaryote celler – hvad karakteriserer - Hvad er eukaryote celler &n... -
Ide til emne til Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
9. klasse Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
Eksamensprojekt... hjælp!
ForumindlægHej alle sammen... :-) Jeg skal til igang med eksamensprojekt, hvor jeg skal lave en synopsis som jeg kan bruge mundtligt til eksamen til sommer. Jeg skal dog aflevere synpsis'en noget før. Jeg håber i vil hjælpe mig, da det er svært at finde materiale og teorier til dette emne i netop de to ... -
Samfundets reaktion på Darwins evolutionsteori?! (Links + bøger)
ForumindlægHey.. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) I biologidelen redegøre jeg for hans evolutionsteori (fint?), og i historiedelen vil jeg komme ind på hvordan samfundet reagerede på hans teorier, men har svært ved at finde noget guf og har d... -
Huxley-Wilberforce-debatten - hvor? (links + hjælp)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) I historiedelen har jeg tænkt mig at redegøre for hvordan samfundet reagerede på hans teori, men mangler nogle kilder. Jeg har set at nogle har skrevet om Huxley-Wilberforce-debatten men hvad g... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej :) Jeg er en pige på 18 år, som søger hjælp i biologi på A niveau, efter behov (ca. 3-4 gange pr. måned). Jeg går i gymnasiet i 3.g. Jeg får brug for hjælp til mine afleveringer og lektier i skolen. Jeg bor i Odense centrum, og håber der er en som kan hjælpe mig :) Man skal selvfølgelig nok f... -
SRP? -fedme...
ForumindlægHej, jeg går nu i 3.g og skal til at skrive SRP om fedme i biologi og samfundsfag... Pga. af sygdom fik jeg aldrig skrevet SRO i 2.g, så er lidt på bar bund... Men så tænkte jeg, at hvis der var nogle der evt. havde skrevet om fedme, om de så ikke ku gi' nogle gode råd eller evt. lægge opgav... -
Darwins arbejdsmetoder og teori?
ForumindlægHej jeg er sproglig og skal skrive om Darwin og hans evolutionsteori perspektiveret til novellen "et skud i tågen" af J. P. Jacobsen i AT 3.g. dansk/biologi Jeg har læst Darwins bøger og mange andre ark og hjemmesider jeg har kunne finde om ham, men er dog stadig lidt i tvivl om hvad ha... -
CASE; FREUD OG FORTRÆNGNINGER
ForumindlægHej alle sammen Vi er to piger, som pt er ved at skrive AT-opgave. Vi har om Freud og hjernen og skriver i biologi og psykologi. Vores problemformulering bygger i bund og grund på, hvorledes neurologerne i dag giver belæg for Freuds teorier. Vi har brug for hjælp til at finde en case, hvor vi bå...
