Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9801 til 9820 af 95433
-
Gitterligning
ForumindlægSkal snart op i fysik, men kan ikke finde udledningen af gitterligningen :( nogen der ved hvordan man udleder den? -
Gratis hjælp til jer
ForumindlægHej alle. Har den her blog om psykologi på c-niveau fra gymnasiet. Det omhandler det pensum som jeg havde. I skal være velkommen til at bruge det som noter. Kan nemlig ikke bruge dem til mere nu :-) http://psykologi-gym.blogspot.dk/ Ps. den bliver opdateret løbende med flere noter. -
Antal eksamener, hvilke puljer osv.
ForumindlægHej! Jeg er kommet lidt i tvivl om hvor mange (og hvilke) eksamener man skal op i, i henholdsvis 1.-, 2.- og 3.g. Jeg har Samfundsfag på A, Engelsk på A og matematik på B som linje. Derudover har jeg tysk fortsætter på B, biologi på C, fysik på C og mediefag på C. Er det rigtigt for... -
Upload dit skolearbejde for dette skoleår - vedrører dig;)
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen.Det forgangne skoleår er ved at være slut. Vi kan tælle skoledagene på en hånd.Upload jeres noter, stile, matematikaflevering, opvarmningsprogrammer, biologi- og fysikrapporter m.m. Næste årgang kan få brug for det.https://www.studieportalen.dk/opg/addopg.php?t=... -
eksamen - alt må medbringes?
ForumindlægHej, man må medbringe alt ind i forberedelseslokalet, men må man også det til selve eksminationen? Eller skal man til eksaminationen kun medbringe det man har skrevet på de gule papirer der ligger derinde og så teksten som man får udleveret? -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen kl 14 i samfundsfag c-niveau, og jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan det foregår, altså om man bare trækker et spørgsmål eller hvordan. Og hvis nogen har nogen gode råd til forberedelse ville det også være super :D -
HTX eller STX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber at I kan hjælpe mig med at fortælle forskellen på STX og HTX? Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig studieretning med bioteknologi og er rigtigt i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal overveje. Jeg så en anden bruger sige at det altid var en tommelfingerregel a... -
Optagelse på Medicin studie
ForumindlægJeg er en dreng på 20 år og blev student i 2009. Har brugt mit første sabbatår på at rejse og arbejde. Jeg er i øjeblikket er igang med at supplere matematik turbokursus fra B-A niveau. Mit mål er, at blive optaget på medicin, faktisk er det ret ligegyldigt om det bliver Århus, Odense eller Køben... -
Datalogi - Hvad lærer man om?
ForumindlægJa som overskriften siger, hvad lærer man om i datalogi? Overvejer lidt at skifte mit matematik b ud med to c-niveau fag. Så gad godt vide hvad man lærer i datalogi og hvilke redskaber osv man bruger? -
Forsøg?
ForumindlægJeg skal op i fysik B - (STX) Kan I fortælle mig hvordan dette foregår? Jeg har hørt at man skal lave forsøg i grupper. Men vil det så være ligesom en gruppe eksamen? -
Begyndelsesværdiproblemet
ForumindlægJeg sidder og skriver eksamens noter sammen med en studiekammarat, til Matematik 1-årigt A-nivveau, og vi er nu faldet over begrebet "Begyndelsesværdproblemet" (eller fra andre bøger "Begyndelsesbetingelse"). Definitionen fra vores bog er ikke fyldestgørende nok til at vi føle... -
Mundtlig Mat - eksamen - 1 årigt HN
ForumindlægSimpelt spørgsmål; hvordan kunne et spørgsmål formuleres...?Vi havde en meget ung lærer, som ikke vidste det helt præcist... Kan nogen hjælpe?På forhånd tak/Casper -
Har brug lidt hjælp ...
ForumindlægNogen der har et eksempel på en fysik rapport (1g niveau c) ...Det er første gang jeg skal lave en og har ikke så meget forstand på det.det må meget gerne være om massefylde af faste stoffer :) -
Hvor mange fag må man dumpe i gymnasiet?
ForumindlægHej Alle. Går rundt med en sjov tanke, hvor mange fag må man egentlig dumpe i gymnasiet?? Vil gerne vide det, for tror ikke jeg består fysik og matematik, som jeg har begge to på c niveau:) -
Beregning af gennemsnit
ForumindlægHejsa Har hørt at A-niveau-fag har mere indflydelse på gennemsnittet end B-niveaus-fag, som så har mere indflydelse på gennemsnittet end C-niveau-fag. Noget med at A-fag vægter 200%, B-fa 150 % og C-fag 150%... Passer det? Hvis ja; hvordan beregner man så ens gennemsnittet ? -
Slap-af-fag
ForumindlægVille lige høre, hvilkee fag, I mener, er de største/bedste "slap-af-fag"? Tænkes primært på valgfag på B niveau, som skal kunne aflaste to A-niveau fag i 3.g.Self vil nogle mene, at et fag som musik er et slap-af-fag, men det vil dem der ikke har en tone i livet modsige.Hva er et slap-... -
Studieretningsprojekt hjælp
ForumindlægHey ;D Er der nogen som har skrevet studieretningsprojekt i fysik(a) + matematik(a) om enten det skrå kast, rakkerts besvægelse eller penduler?? Har vireklig brug for hjælp, er helt lost! På forhånd tak :o) -
Privat fysiklærer?
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til fysik-eksamen. Jeg tænkte på om nogle: selv, eller kendte nogen der kunne hjælpe mig med mine fysik dispositioner? Det kan være en lærer, studerende, eller en der ved meget om fysik. Hvor meget i timen, kan diskuteres. Det skal være i København og ikke mere end 5 timer.... -
Følsomhedsberegning
ForumindlægDet eneste jeg rgtig skal hae hjælp til er dette: a2 < -(DBA/DBB) < a1 Hvad er a2 og a1? Og hvor finder jeg DBA (Dækningbidrag A) og DBB? Jeg har simpelthend fået skrevet så dårlige noter at det ikke giver nogen mening for mig. Kan kun få det til at der er et dækningsbidrag (ax+by=t). -
SRP i Mat A Fys B
ForumindlægHej allesammen Jeg vil skrive min SRP i matematik og fysik, men har kun fysik på B-niveau. De fleste forslag på nettet er for fysik på A-niveau, og jeg tænkte derfor på, om i kunne komme med gode forslag til hvad jeg eksempelvis kunne skrive i? :-)
