Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 9841 til 9860 af 23878
  • SRP fagkombination

    Forumindlæg
    Hej, Det er "snart" ved at være SRP-valg-tid, og jeg går og overvejer følgende fagkombinationer og emner: Engelsk A og Matematik A: Matematik og autisme i bogen "The Curious Incident of the Dog in the Nighttime" af Mark Haddon. Engelsk A og Fysik B: Manhattanprojektet (her...
  • Litteraturliste m.m.

    Forumindlæg
    Skal litteraturlisten i SRP deles op i sekundær og primær litteratur?
  • Kedsomhed...

    Forumindlæg
    Heysa der ude... Jeg sidder og stener lidt.. og tænkte om der evt sku være nogen der havde en tanke til et program man kunne lave... noget som man faktisk ku bruge til noget.? Hilsen Calle.. :D
  • Kilder

    Forumindlæg
    Jeg vil have noget med om financial benchmarking som jeg har lært af en anden der laver det til hverdag. Jeg har spurgt min vejleder hvordan jeg så skal lave en kildehenvisning på det og han skrev at jeg skulle finde en bog om det. Jeg kan ikke finde nogle bog om det :S Nogle ideer? Og hvis m...
  • Er du go' til at give respons.. såå plzzz skriv:)

    Forumindlæg
    heeey:) jeg har en anmeldelse(nordkraft) til imorgen, men ved ikke om den er OK så derfor er du meget meget velkommen til at rette i den eller evt give respons:) taak på forhånden:)
  • Redegørelse

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har fået til opgave at skrive en redegørelse. Men.. Hvordan gør jeg det uden at lave et resume? Jeg kommer til at skrive for meget af fra teksten, hvilket jo ikke er meningen.
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Nogle der ved, hvad man skal til en optagelsesprøve ?
  • Eksame dansk- det haster

    Forumindlæg
    Jeg har trukket ondskab i mit fordybelsesområde, og har valgt teksten "Spasser" men er der nogle af jer, der kan give mig et resumé/referat af teksten, da jeg ikke er 100 % sikker på hvad den handler om?
  • Hvordan skriver man en diskussion ?? hjælp NU

    Forumindlæg
    Hej der står at jeg skal diskutere globaliseringen, hvordan skriver jeg det ned `+?
  • Samfundsfag - problemstilling

    Forumindlæg
    Nogen der har en god ide til, hvad jeg skal komme ind på? Spørgsmålet lyder således: -Hvordan kan politikerne og medierne misbruge deres magt? På forhånd tak :-)
  • Psykoanalyse, litterær artikel

    Forumindlæg
    Hej, jeg har skrevet en litterær artikel om en novelle, jeg kunne godt tænke mig at få lidt feedback på den hvis nogle kunne tænke sig at læse den :) Ser helst at det sker over mail eller privat beskeder.
  • Dansk / Historie Opgave. Usa.

    Forumindlæg
    jeg skal snart til at vælge emne til min dansk/historie opgave. hvor jeg har valgt kun at skrive i faget historie. jeg har haft en masse om USA's historie og det vil derfor være relevant for mig, at vælge det emne. Dog er jeg helt vildledt i forhold til hvad jeg skal vælge, så jeg vil høre om...
  • Jeres Problemformulering

    Forumindlæg
    Hvordan lyder jeres problemformulering til AT-synopsen? Jeg er gået lidt kold i den... hvor lang og detaljeret skal den være?
  • Historie opgave

    Forumindlæg
    Hey, Jeg skal lave en opgave hvor jeg skal kompinerer to fag. Jeg har så valgt fagene historie og engelsk. Emnet er 1. verdenskrig, og under dette emne skal det handle om litteraturen fra og omkring 1. verdenskrig.. Ved ikke hvad mere jeg kan indrage og er der nogen som kan komme med nogle foresl...
  • generelle spg: srp

    Forumindlæg
    1. Når man skal skrive en kildehenvisning i fodnoten, skriver man først forfatterens fornavn eller efternavn? 2. Skal punktum komme efter et citats slutning, eller før? Og det samme for fodnoten? fx.. "hun er meget smuk". eller "hun er meget smuk." 3. I kildehenvisningen skriv...
  • USA's gældsætning

    Forumindlæg
    Hej derude :) Ville lige høre om der var nogen der ligger inde med nogle nøgletal omkring USA's gældsætning til Kina.. Eller hvor jeg kan finde det? - Jonas
  • undertekst

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan forklare mig. hvad er "undertekst" i novellen/teksten?
  • Romantikken

    Forumindlæg
    hej, er der nogen der kan fortælle mig lidt teori om romantikken? Det må meget gerne hænge sammen med Adam Oehlenschlägers. Og lidt "det moderne gennembrud". Jeg har prøvet at google det, men kan ikke finde noget På forhånd mange tak.
  • Lydlige verber ??

    Forumindlæg
    hej. løfter skåle, strømmer. er det lydlige verber eller ? :)
  • kunstneriske virkemidler

    Forumindlæg
    Hej igen.. Jeg har endnu et problem, jeg skal se på kunstneriske virkemidler i film, men jeg har ingen anelse om hvad jeg skal kigge efter, når der er tale om kunstneriske virkemidler. Er der nogle, der kan hjælpe? - Nadia