Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9841 til 9860 af 23765
-
Lys gennem dobbeltspalte (Lys og Bølger)
ForumindlægNogen der kan forklare når bølger interferer med hinanden, og hvordan det fungere når en laser lyser gennem et gitter og laver "lyspletter" på vægge (et forsøg vi har gennemgået). Og nogen der kan forklare hvad et gitter præcist er? På forhånd tak :-) -
redoxreaktioner: spændningsrækken
Forumindlægbetragt blandingen: Zink i en magnesiumchloridopløsning. -
Projekt om Argentum (sølv), Emner?
ForumindlægHej Er ved en aflevering i kemi, hvor jeg har fået tlidelt grundstoffet Argentum (Ag, Sølv). Men... Vi har fået kategorierne Egenskaber, Anvendelse, Opdagelse og Andet. I andet skal vi selv skrive alt nødvendig fakta ned. Hvilke emner synes i kunne være en god idé at skrive noget om? Jeg synes d... -
flammefarver
ForumindlægHej jeg vil gerne kunne forklare hvorfor der kommer de her flammefarver og hvorfor er de forskellig når jeg bruger: natriumchloridopløsning lithiumbromidopløsing kaliumchloridopløsning kobberchloridopløsning -
3. Års opgave
ForumindlægNå ja spørgsmålet mange af os der snart (7,9,13) bliver studenter går med. Jeg er kommet frem til at jeg vil skrive i fysik omkring et af følgende emner:1) Den specielle relativitetsteori2) Astronomi (Afstandsbestemmelser, Solen de klassiske opgave typer)3) Kvantemekkanikken (Er dette alt for svæ... -
Opdriftsligning?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med en formel eller metode for opdrift? Jeg sidder og laver AT, og skal bruge nogle fysik teorier og formler, men da det er næsten 2 år siden, jeg har haft fysik, er jeg lidt fortabt. Skriver om flyvingen, opdrift og motoren. de to første er vigtigst.. på forhån... -
STUDENT NU!
Forumindlægtak til alle der har hjulpet mig herinde de sidste par uger især. takket være jer fik jeg 10 i mdt. matematik i dag til min studentereksamen og er nu student! nu kan jeg ikke huske alle jeres navne, men - nejtilsvampe - mathon - andersen - secc - jerslev - ramme2 - duffy - peter lind - dulugte... -
Hvad er strøm?
ForumindlægHvad skal man svare hvis man til eksamen i fysik i 9. klasse for stillet det vemmelige spørgsmål??Hørte nemli om en som har fået det spørgsmål, og jeg skal selv snart om til fysik, og jeg kan ikke umildbart svare på det spørgsmål. Håber der er nogen som kan svare på den...Hilsen Xpeak -
rettelse igen... haster
ForumindlægEr der en der gider rette denne besvarelse..?? har forsøgt at gøre det so godt som jeg kunne.. mange tak på forhånd.. 1. Aicha fait le ramadan parce que elle veut respecter la tradition. Et elle veut aussi respecter l'Islam et sa parons. 2.C'est la mère d'Aicha qui est la plus croy... -
SU
ForumindlægKan man godt få SU til et 6 ugers kursus, hvor man tager fysik 0-B, selvom personen har bestået fysik C? -
SØGER HJÆLP
Forumindlægsøger en fysiker eller en der er bedre til fysik end mig til noget hjælp nu. skal aflever dette opgavesæt end den 1 juli ellers bliver jeg ikke student :( -
Atombombe
ForumindlægHejsan Hvad ville være relevant at skrive om hvis emnerne fysik og atombomber var indblandet, altså hvordan kan man bruge fysik til at forklare en atombombe? - pox -
plast
Forumindlæghej er der nogle kan hjælpe mig jeg skal til fysik eksam på mandag, men jeg end ikke i skide om fysik er der nogle gide fortæler mig lidt om plast som affal -
Mættet og umættet farve?
ForumindlægHvad menes der med mættet og umættet farve inden for fysik? Jeg forstår det ikke rigtig ud fra min Fysik-Bog -
Forskel
ForumindlægEr der nogen der vil forstælle mig hvad forskellen mellem fysik og kemi er? Jeg har fået det indtryk at fysik er meget matematik og kemi er meget med forsøg og formler. -
Atombomber over japan
ForumindlægHEj............ Jeg skal skriver om atombomber over japan i fysik og historie... hvor fysik er hovedfaget.... Hvordan tror I at problemformuleringen skal kom til at lyde?? -
hjælp!!!
Forumindlægjeg skal snart op i fysik og jeg er rigtig usikker på mine notater er der nogle der har et godt link, til nogle fysik/ kemi notater -
Spektrum af ||T1⊕T2||
ForumindlægSpørgsmål til universitetsuddannede i matematik eller fysik/universitetsstuderende i matematik eller fysik: Hvordan regner man spektrum ud? Jeg er oprigtig på bar bund... -
hjælp til problemformulering
ForumindlægHej er der nogen der har gode problemstillinger til emnet: Liv i universet. Der skal være et med: - fysik og kemi - Kemi og matematik - matematik og fysik -
hint til skriftligprøve 06,
ForumindlægJeg har været oppe til skriftligprøve i biologi-fysik/kemi .. fik 10 i biologi og 8 i fysik. '¨Jeg vil gerne give andre et hint om hvad de skal læse på (hvis prøverne da er de samme :S ?? ) Biologidelen, handler meget om landbruget, og planter i det hele taget..fysik/kemi-delen: handlede mest...
