Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 9961 til 9980 af 47924
-
Helle Helle Eksamen
ForumindlægHej! Jeg har trukket Helle Helle som emne til min mundtlig eksamen. I mit pensum står: Rødby Puttgarden Fasaner Mere kaffe? og Søndag. Det ville sige, det er de ting vi har læst og arbejdet med, og det er de tekster jeg må perspektivere til. Lige nu sidder jeg lidt fast, for jeg ved ikke h... -
Gode råd om eksamen
ForumindlægHej !Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik for første gang. Jeg skal lave et projekt som bliver den ene halvdel af eksamen. Er det bedst at vælge et projekt med noget man er rigtig god til - eller noget man ikke er god til , men kan blive bedre til fordi man arbejder mere intenst med det ?Når... -
Mundtlig eksamen - Scor 12 ;)
ForumindlægHey alle!! Nu er det ikke fordi jeg forventer at kunne få 12 til min engelsk eksamen på A-niveau. Men tænkte dette indlæg kunne bruges til at hjælpe hinanden lidt med nogle gode vendinger, ord og andre fifs så censor falder ned af stolen ;) Jeg kunne godt tænkte mig at høre, hvordan i indlede... -
Hvad må man tage med ind til eksamen??
ForumindlægHey. Jeg sidder og er i gang med min 10 klasse mundtligt dansk eksamen. Jeg laver altid lange noter som jeg lærer udenad, men må jeg enlig have det parpir med ind til selve eksamen, selvom jeg ikke har aleveret det til hverken censor eller lære?? I niende klasse gjorde jeg det, men der sad og og... -
Biologi skr. eksam 2005?
Forumindlæger der nogen herinde der ved hvorn studentereksams opg. for biologi ser ud både maj og sygeeksams opg... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg er så uheldig at skulle op i dansk. Hvordan forbereder jeg mig bedst? Jeg synes det er lidt svært, da det jo er en ukendt tekst man kommer op i. Skal jeg bare læse perioder op og hovedtrækkene om de centrale forfattere??Hvad angår dispositionen...har i erfaring med at det er bedst kort at for... -
Matematik mundtlig eksamen
ForumindlægHey der ude i det varme sommer vejr!? Jeg skal til mundtlig matematik her om 2 dage, og er lidt på røven, som altid har jeg valgt at begynde på det lige inden jeg skal være klar. Jeg har noget tekst som jeg skal have lavet om det opgaver i excel, og da excel langt fra er min stærkeste side hå... -
HURTIG HJÆLP TIL MUNDTLIG DANSK EKSAMEN
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk nu i morgen, og mit fordybelsområde er reportage. Jeg har valgt en reportage, der beskriver terroangrebet i Paris den 13. november sidste år. I reportagen er der en udtalelse fra præsident Francois Hollande. Mit spørgsmål lyder på, om man kan kalde ham en ekspertkilde... -
EKSAMEN OM 4 TIMER!
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogle her inde, der ved om Karen Blixen, har lavet sig selv som falken i skibsdrengens fortælling. Fordi at hun jo altid har sig selv med i historien på en eller anden måde. Og hvis hun ikke er falken, hvad er hun så? Håber i kan nå og hjælpe og vil hjælpe :) -
Kristendoms eksamen - 9. klasse
ForumindlægHejsa! :-) jeg skal op i kristendomseksamen på torsdag, og det ikke fordi det bugner af notater til emnerne... Er der nogen som har været oppe i de samme som mig, eller bare har nogle notater som passer til emnerne? Emnerne er: Kristendom Fristelse (Lad dig friste og...) Det hellige (Er... -
1 højnivaeu fag Eksamen!?
ForumindlægHey derude.. Er rigtig forvirret. Skal op i Idræt, Old, Mat, Rel... Dvs. kun 1 høj nivaeu fag.. Så vidt jeg kan huske skal man op i mindst 2 ? Eller WHAT ? -
NVG Eksamen / Begreber
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal op i NV på mandag og jeg ville lige høre om nogen af jer kunne nogen gode Naturvidenskabelige begreber, som kunne score mig nogen ekstra point? Tak på forhånd / Jens -
ENERGI!! EKSAM I MORGEN!!!
ForumindlægHej.. Jeg har lidt svært ved at huske de her forsøg , så det vil være rart hvis nogen lige kunne fortælle lidt om dem? ( -hvad der sker , og hvorfor det sker? JEG SKAL BRUGE DEM TIL AFGANGSPRØVEN I MORGEN, SÅ DE ER MEGET VIGTIGE!!) -OBS! De handler alle sammen om magnetisme og energi. Forsøg: - D... -
Mundtlig eksamen idag
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle hvorvidt man skal henvise i teksten (sidtal, linje) når man nævner noget fra teksten man er oppe i? -
Radioaktivitet - eksamen i morgen
ForumindlægJeg har en opgave haver jeg skal finde ud af, hvor lang tid der går, før aktiviteten er faldet til 1% af aktiviteten til tiden t0. Jeg har brugt en formel der ser sådan ud: delta t=(halveringstiden/ln(2))xln(A1/A2), hvor A1/A2 er lig med den given procent (så vidt jeg har forstået). Problemet er ... -
Figurer i AT-eksamen
ForumindlægJeg skal op til AT mandag. Jeg skriver i biologi og samfundsfag om genteknologiens konsekvenser for fremtidens samfund. Jeg vil i begyndelsen af fremlæggelsen kort fortælle hvor langt man er ift genteknologien o. lign. Jeg er dog i tvivl om jeg skal inddrage en figur(fordi man jo ofte bruger figu... -
Buddhisme. hjælp - skal til eksamen imorgen!
Forumindlægskal bare lige høre, om jeg har forstået det rigtigt. mennesket består af 5 skandhaer. de tre første skandhaer er begæret, og den 4. får os til at handle efter begæret. den 5. skandha er bevidstheden som skal lære at styre. karma er en handlig der føder en ny handling. handlingerne er enten go... -
Franskhjælp tilbydes. Skal du til eksamen?
ForumindlægJeg er 32 år gammel og har arbejdet som tutor i rigtig mange år med elever på alle niveauer. Jeg er bosiddende i København men vi kan sagtens køre vores timer over Skype. Det har jeg haft meget fine resultater med. Mine elever får konsekvent gode karakterer. Skriv venligst til tutoringwithkris... -
Facit til eksamens prøve.
ForumindlægJeg skal som selvstuderende op til skriftlige Engelsk B, om en uges tid. Jeg har skaffet mig 9 eksamenssæt fra 2014-2017 jeg har tænkt mig at lave . Mit spørgsmål går på, om der findes nogle gode facit ark et sted. Mvh. -
Afkolonisering (kold krig) eksamen!
ForumindlægHej, jeg har trukket afkoloniseringen, herunder indokina. Som kilde har jeg noget fra Genève aftalen, en udmelding om denne fra hhv. nord og sydvietnams præsidenter. En tabel over hvor mange amerikanske soldater, der var i vietnam fra 1965-72 (som udtryk af at emerikanerne er gået ind i vi...
