Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9981 til 10000 af 57177
  • euripides elektra

    Forumindlæg
    HejJeg ville lige hører efter om der ikke var nogle som havde nogle noter til faget Old. om bogen "Euripides Elektra" Det ville bare være toppen!Hvis I vil være så venlige at sende til min mail ville jeg være taknemmelig! Med Venlig HilsenJesper [email protected]
  • Old eksamen - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Venner. Jeg skal til old eksamen, og har brug for hjælp til Homer. Hvis i sidder med nogle noter til: - Homers Iliade: Sang 21: Gudernes kamp - Homer: Odysseen, 8, sang : Gudernes elskov Så må i meget gerne sende dem til mig! Tak på forhånd :)
  • Engelsk A grammatik hjælp

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og laver lidt engelsk grammatik fra et af de gamle eksamenssæt. Er kommet lidt i tvivl omkring nogle af de spørgsmål hvor man skal finde fejl og forklare sine rettelser. Jeg ville værdsætte en smule hjælp :) 1. Did you knew the girl's parents? Jeg ved at den skal rettes til &...
  • blue toner

    Forumindlæg
    Hvilke toner i blueskalalen? og hvad er blues præget?
  • AT-eksamen kvindebevægelse

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg er igang med at lave synopsis til min AT-eksamen. Overemnet er kampen om det gode liv, og jeg har valgt at skrive i dansk og psykologi omkring 1970'ernes kvindebevægelse. Jeg ville høre om der var nogen, som havde ideer til hvordan jeg skal besvare mine delspørgsmål, eller...
  • Bedømmelse af kronik

    Forumindlæg
    God dag kære venner! Min søster var op til terminsprøve igår i dansk (stx), med en kronik, og hun ved ikke rigtigt hvordan hun har gjort det. Er der en der kan kigge den igennem, og give en bedømmelse? Jeg kan desværre ikke helt bedømme det selv :-)
  • TI Interactive Guide

    Forumindlæg
    Jeg går i 2g på STX og har problemer med eksamen, da jeg ikke er så skarp i TI Interactive. Det er et fedt program, men jeg kan ikke bruge halvdelen af dens funktioner. Hvis nogen har eller ved hvor der er en guide ville det være en stor hjælp- Helst på Dansk self. //Aske
  • hjælp haster!

    Forumindlæg
    som så mange andre står jeg og skal til stx eksamen i dansk imorgen.. men er lidt i tvivl hvad der plejer at være det "bedste", eller hvilken kategori de fleste skriver? er det essay, novelle, digt? eller hvad?.. mvh Nina
  • Eksamen 09

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har netop været op til dansk(Stx) hvor jeg valgte at skrive om Grænseoverskridene underholdning, jeg vil blive rigtig glad hvis der var en som gad læse min opgave igennem og give en bedømmelse. mvh irene
  • mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    hejjeg skal op i mundtlig dansk (stx), men ved ikke helt hvordan eksamen vil forgå...man kommer ind- trækker et spg, og går ind i forberedelsen, men hvilke ting er vigtige a komme ind på. analyse-fortolkning-perspektivering, men er der mere?? hvordan starter man på teksten når man skal fremlægge??
  • Analysemodel?

    Forumindlæg
    -Hej SP -nu skal jeg snart til mundtlig dansk eksame (STX) jeg vil dog høre om i har eller kender et sted hvor jeg kan hente en række analysemodeller tl f.eks. kortfilm, noveller osv. ? :)
  • Videoer ?

    Forumindlæg
    Hey studieportalen :) Er der nogen som kender gode hjemmesder til videoer, hvor man følger elevernes, lærenes og censorens eksamensforløb i de forskellige fag (mundtlig - stx)? For eksempel: mundtlig eksamen i dansk, hvor man ser elevens fremlæggelse og lærenes votering?
  • Angående su

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at supplere nogle fag på stx (Studenterkursus) Nogle der ved om jeg kan få su hvis jeg har Mat A, dansk A, historie A og religion c?
  • Valgvideo

    Forumindlæg
    Hey. Har mulighed for at trække en af partiernes valgvideo 2007 til dansk A eksamen STX. Er i tvivl om hvordan man gennemarbejder denne form for opgave. Nogen der kan hjælpe eller ligger inde med en analysemodel? På forhånd tak.
  • Brug for hjælp....

    Forumindlæg
    Heeej Alle jer på studieportalen... Jeg skal op til optagelsesprøve på stx, nok i slutningen af april... Jeg vil gerne spørger jer der har været op til optagelsesprøven el. os jer som der ved noget om det.. Hvilken slags genrer kommer man tit op i, og er det bestemte genre, Altsåå i dansk..
  • Kronik og litterær artikel- analysemodel

    Forumindlæg
    Jeg sidder her som en fattig studerende og skal til eksamen i skriftlig dansk på tirsdag. I den forbindelse vil jeg gerne have fingrene i studienets eksamenstræning-opgaver til kronik og litterær artikel til stx. Er der nogen, der har disse, som vil uploade dem her på studieportalen eller i dette...
  • SIMPELT SIMPELT ang. årsprøve

    Forumindlæg
    Ja imorgen skal jeg til dansk årsprøve men jeg sad og tænkte lidt på, må man selv vælge hvad man vil lave til eksamen, man kan enten vælge, kronik, essay eller litterær artikel?... eller er det sådan at man trækker det? Jeg går i stx 1.g
  • Søger svar!

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg vil blot høre om der skulle være nogle herinde der var til skriftlig dansk eksamen STX i 2010? Hvis ja, hvad var emnet, og hvad kunne man skrive om i henholdsvis litterær artikel, kronik og essay? Venlig hilsen Katrine
  • Har brug for et svar please!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til STX gymnasium her efter sommer men jeg har gjort noget rigtig dumt, jeg har snydt i skrifligt dansk og jeg er i tivl om jeg kan stadig komme ind i gymnasium ??
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til STX gymnasium her efter sommer men jeg har gjort noget rigtig dumt, jeg har snydt i skrifligt dansk og jeg er i tivl om jeg kan stadig komme ind i gymnasium ??