Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 10381 til 10400 af 23765
-
AT-8 PROBLEMFORMULERING
ForumindlægVidenskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 jeg skal ligesom alle andre 3.g'er skriver AT-8. Jeg har ligesom en stor del andre valgt at skrive om Darwin op imod de kristne synspunkt. er der nogle der har nogle gode ideer til en god problemformulering, da jeg er helt bla... -
AT
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide, hvor vigtige de karaktere man får i AT under sine 3 år på gymnasiet er? Hvis jeg har forstået det rigtig gives der ikke nogen standpunktkarakter i AT, kun en karakter ud fra hvor godt man klare AT eksamen efter 3.g? Dermed kan man sige at det gøre ikke noget ma... -
atomsopbygning eksam
Forumindlæghej alle atomer er opbygget af tre slags elementerpartikler protoner, neutroner, og elektroner Atomer er opbygget af negativt ladede elektroner, der bevæger sig omkring en meget lille, positivt ladet kerne bestående af protoner og neutroner. Hvilket grundstof der er tale om, afgøres af antalle... -
Teori i biologi
ForumindlægHej, jeg har helt styr på metode og empiri, men jeg er ret meget i tvivl om teorien i biologi. Jeg har taget udgangspunkt i nogle forsøg andre har lavet, men synes ikke rigtigt der er nogen teori bag. Jeg skriver om fedme og følgesygdommene Håber i kan hjælpe På forhånd tak -
Synopsisen eller oplægget?
ForumindlægJeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen -
stokes lov, værdier, analystisk del
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med min SRO, som skal afleveres imorgen, så jeg er i en krise...det eneste jeg mangler at lave den analystiske del i stokes lov. jeg giver jer et link så i kan se hvad det går ud på jeg har lavet den praktiske del, men kan overhovedet ikke finde ud af den analystiske d... -
Elektrisk kredsløb
Forumindlæghej, er der nogen der har en idé til et forsøg man kan lave under emnet "Elektrisk kredsløb" til FSA det må gerne være et lidt større forsøg - og noget der giver bonus hos censor :) -
Hvad skal jeg være?!
ForumindlægJeg sidder her og er virkelig i knibe (det synes jeg ihvertfald selv) Jeg har lige afslutter mit 2. år på gymnasiet. Indtil nu har jeg altid ville læse på jura-uddannelsen. Men vil på den anden side heller ikke bruge hele mit liv på jura, og ikke have noget privatliv ved siden af. Det må bare ik... -
Dommedagsvisioner
ForumindlægJeg er nu kommet frem til at jeg i AT vil skrive om dommedagsvisioner. Men er lidt på bar bund ang. problemformulering og underspørgsmål? Evt. fagkombination. Har læst trådende om det herinde. Men er der er andre venlige sjæle der evt. kunne komme med andre foreslag :) -
hvad bruger man varme fylde til?
Forumindlægjeg sidder og læser til eksamen og vil rigtig gerne vide hvad man bruger varmefylde til. hurtige svar vil der blive sat stor pris på :D på forhånd tak -
Hvor kommer boblerne fra..
ForumindlægNu er jeg i gang med at lave æg... Men så tænke jeg på, hvorfor opstår der bobler? Altså - det er vand - flydende vand, og så kommer der bobler.. Er det oxygen de bobler indeholder eller er hydrogen boblerne indeholder? Eller noget helt tredje? For det er jo en gas art der er i boblerne vel? -
24 timers forb... i hvilket fag?
ForumindlægI hvilket af fagene har man 24 timers forberedelse? -
FEDT - umættede og mættede
ForumindlægSkal snart til eksamen og mangler lige nolge få ting!! Er der nogen der vil være fantastisk sød at skrive, hvad jeg fx. kan sige eller burde snakke om, i forhold til umættede og mættede fedtsyrer til eksamen(fsa)!? Nok fedt i det hele taget..... Håber at der er nogen der vil hjælpe mig!!!!!! -
Facitliste til Spektrum 1 og 2?
ForumindlægHej med jer, Jeg prøver at finde en facitliste til alle de opgaver som er i spektrumbøgerne 1 og 2, men det har indtil videre ikke givet pote trods megen søgen, så nu spørger jeg herinde. "Er der nogle der ved om der findes nogle facitlister til Spektrum 1 og 2, og i såfald, hvor kan jeg ... -
Magnetisme
ForumindlægI centrum af en flad cirkulær spole med radius 10,0 cm ønskes en fluxtæthed på 3,54 mT. Hvor mange vindinger skal der vikles i spolen, når strømstyrken gennem den er 4,50 A? Jeg er helt på gulvet med denne opgave, håber nogen kan hjælpe mig :) hvordan skal jeg bruge formlen B=μ0* ((N*I)/L)) hv... -
Hvad er egentlig det modsatte af acceleration????
ForumindlægHej :) Er der nogen der ved hvad det modsatte af acceleration er??? Håber på et hurtigt svar :) På forhånd tak -
Ionform hovedgruppe 7
ForumindlægHej! Hvor mange elektroner afgiver grundstofferne i hovedgruppe 7, når de går på ionform? :) -
flere forslag, eller hjælp?! HASTER :)
ForumindlægHej! jeg skal snart afleverer min blanket omkring mit valg af studieretningsprojektet, og jeg har selv nogle ideer, men ville gerne hører om nogen havde andre forslag? jeg vil helst skrive i Bio/idræt og kunne godt tænke mig at skrive om sports/idrætsskader. jeg ved ikke om der er nok biologi i d... -
laserkirurgi - hjælp!!!
Forumindlæghej, jeg har problemer med en opgaven: laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60 W. Laserstrålen han en diameter på 0,04 mm, og den flyttes hen over vævet med farten 2,0 cm/s. Ved legemstemperatur skal vævet tilføres 2,4 kJ pr. gram for at fordampe. Vævets densitet er 0.95 g/cm^3... -
ti-89 titanium købes
ForumindlægMin kæreste er lige begyndt på uni, og skal desperat bruge en ti-89 titanium lommeregner, da min ti.83 fra gym ikke opfylder kravene. skriv til mig på [email protected]. Jeg tjekker mail flere gange dagligt, så du får hurtugt svar:) Håber der er en derude der kan hjælp mig :)
